Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Hårda straff är mer än rätt men annars så är dina domedagsfantasier väldigt överdrivna.

Det vore intressant, ifall du kunde motivera ditt påstående med mer än en one-liner. Det jag skrev är absolut inga domedagsfantasier! Det skulle ju bli realitet, ifall AfS fick genomdriva sitt kriminalpolitiska program fullt ut.

Jag upplever trion Kasselstrand, Hahne och Ahl, som tre mycket hämndlystna personer. De har alla fått ta mycket skit under sina år i SD och SDU. Förolämpningar, okvädingsord, hot, misshandel - från invandrare, men troligen mestadels från etablissemanget. Men tids nog ska de minsann ge igen!

Kasselstrand är noga med att betona, att AfS politiker drivs av kärlek till Sverige. Jag tror säkert att de hyser kärlek till den egna etniciteten, men samtidigt har de ett politiskt budskap inom en rad områden, som är allt annat än kärleksfullt. Faktum är, att partiprogrammet ligger så nära Tredje Rikets nazism, att i princip det enda som saknas är antisemitism och dödsstraff.
Citera
2018-08-30, 01:19
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Antifa kommer försöka stoppa AfS i Göteborg:

http://www.friatider.se/staden-r-v-r-s-ska-extremv-nstern-stoppa-afs-m-te-i-g-teborg

Kan bli intressant, hade varit lite kul med upplopp som I Berkley Tyvärr det lite för tidig utlösning med Föreningen nu.
Citera
2018-08-30, 01:29
Medlem
Citat:
Antifa kommer försöka stoppa AfS i Göteborg:

http://www.friatider.se/staden-r-v-r-s-ska-extremv-nstern-stoppa-afs-m-te-i-g-teborg

Så länge ingen från AfS skadas så får de ställa till med hur mycket kaos de vill. Kan potentiellt ge massiva rubriker och uppmärksamhet till AfS.
Citera
2018-08-30, 02:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Jag misstänker att det blivit en del interna stridigheter på UG-redaktionen i och med att ett gäng krävde fram våldtäktsavsnittet innan valet vilket fick en annan falang att kräva en liknande "högerkritisk" granskning. Problemet blir att de flesta alt-right sympatisörer, speciellt i Sverige, mest sitter och shitpostar memes på internet. På sin höjd skriker man väl neger efter några öl på en fest bland likasinnade. De flesta seriösa politiska rörelser vet mycket väl var gränsen går och vid den stannar man.

I praktiken blev UG-avsnittet bara reklam för Althögern.

Citat:
Nåväl, för att prata om något mer intressant; Vad har ni för tankar om det stora balunset i Kungsträdgården? Är det något man bör infinna sig på? Jag har ännu inte haft möjlighet att se något torgmöte och de närmaste återstående ligger runt 2 timmar bort. Är det då värt det att dra till Stockholm vilket innebär ytterliggare någon timmes längre färd, men med ett späckat program. Hade absolut varit intresserad om programmet bestod av tal, seminarier, kanske någon frågestund eller meet and greet osv. men jag tänker inte åka bara för konfettiregn, ballonger och något halvtaskigt etnopluralistiskt rockband. Vet någon i närmare detalj vad som står på programmet?

Om jag bodde en timme därifrån så skulle jag åka dit utan att blinka. Do it!
Citera
2018-08-30, 02:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det mest oroväckande just nu är att samarbetet MSM-SD hela tiden lägger in nya växlar. Samtidigt som SD lanserar förslag efter förslag som ligger på AfS domäner ger MSM dem all uppmärksamhet de kan tänkas vilja ha för dessa populära förslag. AfS fortsätter att tystas ner.

MSM ser hellre SD som största parti än AfS i riksdagen, den saken är 100% klar.

De har inte ens fattat att AfS är ett hot (det största hotet mot dem). MSM-trupperna är i viss oordning vis-a-vis SD, men t.ex. UG-avsnittet visar oss att man ser SD som den stora skalpen, som man vill göra sina hatchet jobs på. Inte särskilt förvånande (se mina tidigare inlägg under dagen som lägger grunden för detta resonemang).
Citera
2018-08-30, 02:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ännu en artikel om AfS i Samnytt.

https://samnytt.se/alternativ-for-sverige-fick-in-annons-i-dn-nu-stoppar-bonniers-partiets-valinformation/

Det har diskuterats i tråden och framförts teorier om att Samnytt tystat ner AfS. Det köper inte jag. Samnytt har nämnt AfS ganska mycket under tiden sedan de bildades. Inte på Fria Tider-nivå, men ändå.

Ja precis. Just som jag hela tiden har sagt.

Och jag rekommenderar alla att gå in och kolla kommentarsfältet till artikeln. Övervägande AfS-positivt!
Citera
2018-08-30, 02:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det vore fantastiskt, men om det händer ska de aktörer äras som äras bör. Jag har sett ordentlig uppmärksamhet kring AfS i Fria Tider och Nya Tider, men inte mycket på annat håll. Nya Tider är dock en papperstidning med någonstans mellan 5 000 och 10 000 prenumeranter, så de har inte på långa vägar lika stort genomslag som Fria Tider.

Nya Dagbladet, Svegot m.m.

https://pp.userapi.com/c848520/v848520593/451b0/DW8uB-JK3fs.jpg

Nyheter Idag är det enda riktiga undantaget.
Citera
2018-08-30, 02:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och en professor, en apotekare, en fastighetsmäklare och en jurist/kronofogde vet jag också ska rösta AfS. Det bubblar nu, folk som finansierar asylfesten har fått nog.

Läkare, jurist, IT-ingenjör, och ja bartender, fabriksarbetare, en ingenjör till, ett butiksbiträde, en som jobbar för kommunen m.m. m.m.
Citera
2018-08-30, 03:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Vad är det större syftet? Att använda AfS som en "testballong" för att sedan starta ett eget parti? Eller att på sikt försöka nästla sig in i AfS och ta över partiet, ifall det kommer in i Riksdagen? Eller nöjer man sig med att att vara "Kingmakers", en slags lobby/intressegrupp som gör sig påmint då och då för att påverka partier som AfS och SD, och även de övriga partierna överlag via opinionsbildning (som t.ex. nu när flera partier hakat på det här med att utlova bättre gränskontroll etc.)?

Bara för att de självförhärligande beskriver sig själva som "kingmakers" ska du inte ta det på allvar. Såklart!

Richard Spencer sitter i UG och yrar om att hans Althöger var helt avgörande för valet av Trump, att Trump inte skulle ha blivit vald utan dem.

Patetiskt!

Det här är förvirrade människor med en skruvad världsbild som saknar kontakt med verkligheten.

EDIT: Den som gör verklig nytta är Daniel Friberg. f.f.a. med sitt bokförlag Arktos.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-30 kl. 03:23.
Citera
2018-08-30, 03:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Inga normala människor vill ha ett raskrig som Nordisk alternativhöger och AfS vill. Vilken tur att UG visade det här reportaget innan valet. Jag höll på att gå i fällan. Nu blir det SD för hela slanten! Jimmie är kung!

Bra! Rösta på SD. Då hjälper du till med Kasselstrands plan för dubbelstöten
Citera
2018-08-30, 03:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns idioter på alla sidor. Men skulle säga att en promille verkligen vill ha ett fullständigt raskrig . Vilket är enbart idioti . Begreppet ras är idioti .

Och jag har röstat afs . Inte vill jag hänga invandrare för det. Välkomnar invandrare. Så länge de sköter sig och arbetar för och med det svenska samhället . Är ateist men kan även välkomna muslimer.

Bravo! Ännu ett i raden av evidens för att AfS inte är något extremt parti, utan ett parti som lockar väljare i breda lager.
Citera
2018-08-30, 03:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manilafold
Raskriget är här den dagen svenskar är i minoritet och vi kommet att vara måltavlor som i Sydafrika.

Nu kommer JustZlatan att fråga varför boerna vill ha raskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in