2018-08-28, 12:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag har inte sagt att jag är emot tvångsmässiga deportationer av icke medborgare.
Citera
2018-08-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ni som stödjer AFS finns det något i deras politik ni inte gillar och ni som ej gillar partiet finns det något ni stödjer i dess ställningstaganden?
Jag är inte för att lämna EU. Jag ser en möjlighet att vår sida tar makten i hela Europa inom en inte alltför avlägsen framtid och då kan vi göra om EU till ett nationernas Europa.

Tillägg. Det påverkar dock inte mitt partival. Har redan röstat AfS.
Citera
2018-08-28, 13:03
Medlem
StuGs avatar
Starkt möte i Karlstad. Jeff var nära rödmarkeringen men inte över... 😂
Han balanserade upp ilskan med omsorgen om kvinnorna. Men det kan bli lite diffust med ett sådant yttäckande vapen som ilska och diffus målbild som "etablissemanget" - Enköping hade bra balans med både patos och precision.

Tips: sprid ut fler valsedellådor. Låt folk dela ut till förbipasserande som kan ta en i farten - inte minst för de som inte öppet vill visa sympatier. "Oj, vad var det för något?" 😀 Att filmas i närbild med kameran precis vid lådan är väl sådär va...

Och skränig "nationellrock". Eh...Nej.

Fattig bonddräng är mer folklig. 👍
Ack värmeland du sköna skulle ju vara självklar.

Tips: Rosling nämnde också effektiviteten i att hjälpa folk i närområdet. Om man nu vill hjälpa flyktingar och inte bryta ner välfärdssamhällen och nationer... Rosling är ett household name.

En annan ögonöppnare eller snarare "tankeöppnare" (Jeff har berört det någon gång) är att påtala att man inte behöver vara "fientlig" eller "hata" för att anse att massinvandring från kulturellt och etniskt främmande länder är eftersträvansvärt eller bra. Inte ens för de som kommer hit - många vittnar ju själva om rotlöshet och frustration.
Gustav är ju berest och kan spinna vidare på att t ex Irak skulle ha synpunkter på om fem miljoner svenskar flyttade dit.
Liksom att man kan uppleva andra kulturer på plats och inspireras av kultur på olika sätt utan folkförflyttningar. Vi älskar sushi och hamburgare - men vara är alla hundratusentals japaner och amerikaner??
Senast redigerad av StuG 2018-08-28 kl. 13:22.
Citera
2018-08-28, 13:06
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Jag har inte sagt att jag är emot tvångsmässiga deportationer av icke medborgare.

Fast medborgare kan ju vara kriminella och bidragstagande också. Varför har Sverige en skyldighet att ha kvar dem?
Citera
2018-08-28, 13:12
Medlem
Medborgarskap utfärdat på falska eller godtyckliga grunder saknar värde. Det bara urholkar värdet av att vara medborgare.
Citera
2018-08-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jag tror inte att AfS väljare finns med bland opinionsinstituten. Där finns de som byter parti från åttaklövern. Soffliggarna som nu vaknat har ingen röst hos dem. Antagligen är spärren passerad med god marginal.

Mycket troligt att det förhåller sej på detta sätt. Förutom soffliggarna så är det säkert också många förstagångsväljare. De som byter från riksdagspartierna är i första hand från SD men även en del från M.
Citera
2018-08-28, 13:25
Medlem
Citat:

Varför är det så viktigt med medborgarskap? Den folkfientliga regimen har ju länge delat ut medborgarskap lättvindigt just för att det ska bli svårare att bli av med orcherna i framtiden.

Givetvis kommer det inte drabba någon svensk. Det är lätt att kolla upp vem som är invandrare eller barn (eller barnbarn) till utomeuropeiska invandrare som aldrig borde ha släppts in i landet. Allt finns dokumenterat i Sverige. Återvandringsverket kommer sköta det hela med bravur.
Citera
2018-08-28, 13:28
Medlem
vanartads avatar
Hen?....

HEN?!

HEN??!!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2018/jimmie-akesson-kristersson-svarade-inte-pa-fragan/

Denna intervju tok-diskvalificerar SD och Jimmie Åkesson för mig. Han refererar till den beskjutna SF ledamoten som en hen. Jag konstaterar torrt att Jimmie Åkesson är en skamlös patetisk PK-fjolla!
Tack gode Gud att AfS finns som alternativ. Detta haveri till intervju gav säkert AfS flera tusen nya röster.
Citera
2018-08-28, 13:30
Medlem
Älskar deras pikar mot Paula Bieler.
Mer sånt tack!
Senast redigerad av Gn11 2018-08-28 kl. 13:34.
Citera
2018-08-28, 13:32
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Innehavaren av Alfred Nobels fredspris Barrak Hussein Obama deporterade över 2 miljoner människor under sin tid vid makten. Klart att vi svenskar kan bli av med några stycken vi också.

Yes we can!

Good point!

Man kan klä det i politiska också: "Återvandringspaket" och "inget är viktigare för de hör länderna än humankapital med utbildning och demokratisk erfarenhet".
Och använd samma argument som de invandringstroende här hemma: "de här länderna behöver utbildad arbetskraft"
Citera
2018-08-28, 13:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hen?....

HEN?!

HEN??!!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2018/jimmie-akesson-kristersson-svarade-inte-pa-fragan/

Denna intervju tok-diskvalificerar SD och Jimmie Åkesson för mig. Han refererar till den beskjutna SF ledamoten som en hen. Jag konstaterar torrt att Jimmie Åkesson är en skamlös patetisk PK-fjolla!
Tack gode Gud att AfS finns som alternativ. Detta haveri till intervju gav säkert AfS flera tusen nya röster.

WTF!! New Speak från Åkesson??!

Varför inte tala svenska och säga "ledamoten" eller "personen"??
Kan Expressen redigerat in det??
Edit :såg nu att det var inspelat och inte i skrift..
Senast redigerad av StuG 2018-08-28 kl. 13:36.
Citera
2018-08-28, 13:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ponera att Sverige körde med en betydande frivillig återvandringspolitik hur mycket pengar skulle man behöva betala till varje individ för att få de allra flesta att flytta?

Var går gränsen?

För den målgrupp man väljer och vill skall repatrieras dvs.

Beror också lite var de är ifrån, att återvända till Somalia eller Afghanistan är värre än att återvända till Kroatien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in