Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Möjligt att det är ett skämt. Troligtvis är det inte ett skämt. Hur ska man kunna veta när ingen i partiet säger något?
Jag har definitivt övervägt att rösta Afs, se min posthistorik i afs-tråden. Tycker sakpolitiken är bra men detta är ett trovärdighetsproblem.
Tycker inte frågan i sig är speciellt farlig, för min del är det helt okej att diskutera olika etniska gruppers dominans på ett sakligt sätt. Problemet för mig är att detta tyder på att man inte kan lita på hur AFS förhåller sig till extrema högerideologier som, vilket historien visat, riskerar sluta i grova överträdelser mot mänskligheten.
Om ett parti som AfS ska fylla en funktion så kan man inte
cucka med att svensk identitetspolitik, svensk etnicitet, svensk folkrätt lika legitima som t ex judisk identitetspolitik, etnicitet och folkrätt. Man måste våga förankra de svenska anspråken på det sättet och normalisera dem. Det gör jag på ett extremt fucking verserat vis. Inte ett ord fel, ingen affekt.
Hindrar det en slem typ som Regulus att använda anklagelser om "judar på loftet" som efterbliven härskarteknik mot mig?
Nej. Dessa anklagelser kommer att komma - och med all sannolikhet har och kommer känslor om likabehandling folkslag emellan uttryckas mindre välformulerat precist än jag förmår av partiföreträdare som vill tala i svenskars sak.
AfS måste stå upp för svenskars rätt till ilska och brist på ord. Om inte annat än för att man genom uteslutningsärenden skapar ett aldrig sinande incitament att leta efter mer skit.