Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 19:14
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår at du är så korkad så att du inte fattar att man måste ha demokratiskt stöd för att öht ha något att säga till om. Än mer för att fatta politiska beslut. Då måste man ha majoriteten med sig.
Det är uppenbart du som är korkad. Återvandringen lär påbörjas först när AfS har nått någon form av realpolitisk makt. Eftersom återvandringen är hjärtefrågan kan det också vara så att man får igenom den som ett stödparti.

Eftersom du kallar dig libertarian är det inte särskilt förvånande att se hur du kräver autistiska detaljpaneringar på något som ligger långt framåt i tiden. Ingen vet hur världen eller Sverige kommer se ut när AfS eventuellt når makten och om man presenterar en detaljplan idag kommer det finnas nya praktiska verkligheter att ta hänsyn till när den blivit verklighet. Det lurar alltid svarta svanar bortom horisonten. Som någon skrev tidigare, det kommer vara 'trial and error' - man försöker finna de bästa och mest lämpade lösningarna och om det behövs får man ta hjälp av t ex nationella insatsstyrkan eller militären för att det ska gå att genomföra. Om den politiska viljan finns så går det - men det är ett långsiktigt projekt.

Varför är det så viktigt för dig att förklara att det inte går? Jag förstår inte din drivkraft. Och vad anser du är den bästa lösningen? Jag är genuint intresserad av svar på dessa två frågor.
Senast redigerad av me-we 2018-07-17 kl. 19:17.
Citera
2018-07-17, 19:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Har skivan hakat upp sig? Det är 20 inlägg nu du skrivit att återvandring som inte är frivillig inte går utan att ha förklarat varför. Jag gör ett försök men ingen större förhoppning att det hjälper.

En halv miljon och tio år. Blir 50 tusen per år. 365 dagar blir 136 per dag. Varför skulle det vara omöjligt? Det finns en enda orsak att det inte går och det är att svenska folket vill ha kvar asylanterna och därför röstar på Sjuklövern eller SD. Ingen annan.
Och frågan är fortfarande vad man ska göra med de som inväntar deporteringen under tiden.
Citera
2018-07-17, 19:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Det är uppenbart du som är korkad. Återvandringen lär påbörjas först när AfS har nått någon form av realpolitisk makt. Eftersom återvandringen är hjärtefrågan kan det också vara så att man får igenom den som ett stödparti.

Eftersom du kallar dig libertarian är det inte särskilt förvånande att se hur du kräver autistiska detaljpaneringar på något som ligger långt framåt i tiden. Ingen vet hur världen eller Sverige kommer se ut när AfS eventuellt når makten och om man gör en detaljplan kommer det finna nya praktiska verkligheter att ta hänsyn till. Som någon skrev tidigare, det kommer vara 'trial and error' - man försöker finna de bästa och mest lämpade lösningarna och om det behövs får man ta hjälp av t ex nationella insatsstyrkan eller militären för att det ska gå att genomföra. Om den politiska viljan finns så går det - men det är ett långsiktigt projekt.

Varför är det så viktigt för dig att förklara att det inte går? Jag förstår inte din drivkraft. Och vad anser du är en bästa lösningen? Jag är genuint intresserad av svar på dessa två frågor.
Nu går AfS ut med att repatriera stora skaror av migranterna som en av vallöften idag. Då får de allt redovisa hur det ska gå till om de vill ha några röster. Det ska nämligen tilltala tänkta väljare. Annars blir det ingen majoritet för det. De punkter jag har tagit upp här är bara bråkdelen av de frågor som finns är det gäller ett sådant beslut faktiskt. Så egentligen är det bara av omtanke för AfS att jag uppmanar dem att formulera sig. Svarar man inte så är man inte seriösa helt enkelt och då rekommenderar jag väljarna att gå någon annanstans.
Citera
2018-07-17, 19:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Och frågan är fortfarande vad man ska göra med de som inväntar deporteringen under tiden.

Ingen integrationspolitik iaf. Skulle AfS få bestämma blir detta en prioritering med Återvandringsverket vilket får omfattande resurser att så snabbt som möjligt verkställa besluten. Någon möjlighet att överklaga finns inte. Avtal med tredje land för dem som vägrar eller inte tas emot då man ljugit om ursprungsland.

Tio plan med skytteltrafik till avtalsländerna eller mottagarländerna, t.o.r. ger tillräcklig kapacitet. Ser inga problem alls annat än att svenska folket inte vill. För dem finns alltid SD och Sjuklövern.
Citera
2018-07-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Piratpartiet fick i förra riksdagsvalet 26515 röster vilket blev 0.43% så 30.000 röster bör bli ca 0.5%.

Fast det går inte att räkna så. Skulle man omsätta antalet gilla på facebook med faktiska röstare så skulle inget parti ta sig över spärren.
Citera
2018-07-17, 19:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ingen integrationspolitik iaf. Skulle AfS få bestämma blir detta en prioritering med Återvandringsverket vilket får omfattande resurser att så snabbt som möjligt verkställa besluten. Någon möjlighet att överklaga finns inte. Avtal med tredje land för dem som vägrar eller inte tas emot då man ljugit om ursprungsland.

Tio plan med skytteltrafik till avtalsländerna eller mottagarländerna, t.o.r. ger tillräcklig kapacitet. Ser inga problem alls annat än att svenska folket inte vill. För dem finns alltid SD och Sjuklövern.
Lika effektiv skulle koncentrationsläger vara tror jag.
Citera
2018-07-17, 19:43
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Fast det går inte att räkna så. Skulle man omsätta antalet gilla på facebook med faktiska röstare så skulle inget parti ta sig över spärren.
Det är ju sant. Däremot tycker jag faktiskt att det ger en fingervisning då AfS facebook sida är så pass ny.
Citera
2018-07-17, 19:46
Medlem
Citat:
De punkter jag har tagit upp här är bara bråkdelen av de frågor som finns är det gäller ett sådant beslut faktiskt. Så egentligen är det bara av omtanke för AfS att jag uppmanar dem att formulera sig. Svarar man inte så är man inte seriösa helt enkelt och då rekommenderar jag väljarna att gå någon annanstans.

En annan fråga är var de får sina pengar från? Kostar en hel del med eleganta broschyrer och annat de använder.
Citera
2018-07-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det är ju sant. Däremot tycker jag faktiskt att det ger en fingervisning då AfS facebook sida är så pass ny.

Jag trodde du försökte få det till något negativt. Man blir väl lite skadad efter att ha läst kommentarer från vissa användare i denna tråden ett tag

Men visst är det jättepositivt att social media fungerar så bra för AfS. Bättre än både KD och L som båda är RD-partier.
Citera
2018-07-17, 19:51
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Lika effektiv skulle koncentrationsläger vara tror jag.

Finland sätter dem som vistas illegalt i förvar så det behövs så klart också. Den som får avslag behöver inte vägra följa beslutet och bli illegal. Det är ju bara om man inte lämnar frivilligt och går under jorden som förvar kan bli aktuellt.
Citera
2018-07-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
En annan fråga är var de får sina pengar från? Kostar en hel del med eleganta broschyrer och annat de använder.

Genom medlemsavgifter och frivilliga donationer. I nuläget har de dragit in nästan 2.4 miljoner kronor i donationer. Sedan medlemsavgift som kostar 300 per år, ingen aning om hur många medlemmar de har dock men det lär ju vara några tusen minst.
Citera
2018-07-17, 20:00
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Förstår at du är så korkad så att du inte fattar att man måste ha demokratiskt stöd för att öht ha något att säga till om. Än mer för att fatta politiska beslut. Då måste man ha majoriteten med sig.

Har aldrig påstått något annat, att du ens tar upp det visar att du är den korkade i sammanhanget. Vi diskuterar den logistiska biten av repatriering, inte huruvida AFS har väljarstöd för att bedriva sin politik eller inte. Och när vi diskuterar logistiken, utgår vi självfallet ifrån att AFS har mandat att bestämma en sådan sak. Jösses människa.
Senast redigerad av Ulo2000 2018-07-17 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in