Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror de hade kunnat förutse det, ja. Kanske inte just denna gång, men att det skulle ske förr eller senare.

Fast om AfS kanal är uppe igen så måste till och med Google tyckt att det var omotiverat och väl hårt att stänga av deras kanal pga detta.

Förmodligen såg Google efter närmare granskning att detta inte alls bröt mot några regler.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt mejlet från Youtube så blev de avstängda pga (bl a) "hate speech". Se artikeln i Nyheter Idag.

Är det kränkande att säga att en person med kraftig brytning inte talar flytande svenska? Kanske.

Kritiken är ju främst riktad mot statlig TV/public service. Den stackars nyhetsuppläsaren kanske inte har bott så länge i Sverige och kan då inte hjälpa att han inte behärskar svenska så bra (ännu).

Felet är helt och hållet public service som inte har hårdare språkkrav på nyhetsuppläsare. Jag menar, det finns ju hur många som helst i Sverige med invandrarbakgrund som talar flytande eller nästintill flytande svenska. Varför inte välja en av dem?

AfS kritik var helt motiverad här. Och denna kritik kan ju varken klassas som "hate speech" eller HMF.
Citera
2018-07-24, 12:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ok, då kanske jag inte begriper mig på YouTube. Tycker mest man blir rekommenderad filmer starkt relaterat till sådant man redan har sett. Min framsida är fylld av bl.a. mountain bikes, styrketräning och kristendom för att det är sådant jag själv tidigare aktivt har sökt upp och tittat på. Aldrig har jag blivit rekommenderad att se en film från något annat parti än AfS och SD, antagligen för att jag aldrig sökt på t.ex. Moderaterna.

Youtube försöker alltid hitta och föreslå filmer som är relaterat till det du sett. Så om du t.ex tittat på några filmer om SD och t.ex Almedalen och invandringskritik, då kommer de förr eller senare att föreslå till dig även filmer från AfS. Om sådana finns.

Och på detta sätt kan AfS få nya tittare. Och med tiden kanske nya väljare.
Citera
2018-07-24, 12:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag tror att de stänger kanaler automatiskt när tillräckligt många har "anmält" dem. Eftersom det ändå handlar om ett parti inför ett val, så gjorde de sen en manuell bedömning (Youtube vill ju helst inte göra sig till ovän med framtida lagstiftare). Vänstertrollens anmälningar av sin egen inbillade kränkthet är ett patetiskt slag i luften.

Censuren finns där genom självcensuren. Vi tänker oss för innan vi postar något för allt kan cencureras. Vi måste helt enkelt begränsa dessa multinationella företags möjlighet att påverka vår demokrati. Samtidigt ta bort hämmande lagar som HMF i Sverige vars syfte är att få bort den fria debatten.

Vi håller käften medan kvinnor, pojkar och flickor våldtas på löpande band. Det senare är en konsekvens av den omfattande inskränkningen i yttrandefrihet som råder i bl.a. Sverige.

Yttrandefrihet och samhällsutveckling hänger ihop. Demokrati är en kuliss utan en öppen och fri debatt.
Citera
2018-07-24, 12:38
Medlem
StillaHavets avatar
Enligt Fria Tider överförde migranter i Tyskland 180 miljarder till sina hemländer 2016. Det är pengar som helt lämnar det tyska systemet. Med AfS politik (återvandring) skulle vi minska dessa pengar som skadar den svenska nationen avsevärt. Svårt att veta hur mycket det är i Sverige men vi talar om enorma belopp, troligen mellan 20 och 40 miljarder.

http://www.friatider.se/invandrare-i-tyskland-verf-r-180-miljarder-till-sina-heml-nder-rligen
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-24 kl. 12:42.
Citera
2018-07-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast om AfS kanal är uppe igen så måste till och med Google tyckt att det var omotiverat och väl hårt att stänga av deras kanal pga detta.

Förmodligen såg Google efter närmare granskning att detta inte alls bröt mot några regler.

Kritiken är ju främst riktad mot statlig TV/public service. Den stackars nyhetsuppläsaren kanske inte har bott så länge i Sverige och kan då inte hjälpa att han inte behärskar svenska så bra (ännu).

Felet är helt och hållet public service som inte har hårdare språkkrav på nyhetsuppläsare. Jag menar, det finns ju hur många som helst i Sverige med invandrarbakgrund som talar flytande eller nästintill flytande svenska. Varför inte välja en av dem?

AfS kritik var helt motiverad här. Och denna kritik kan ju varken klassas som "hate speech" eller HMF.

Mja men youtube (google) behöver inte låta kanaler existera. Däremot är de enligt lag skyldiga ta bort material som är hatiska eller bryter mot upphovsrätten.

Vi vet att SVT anmäler sådant de tycker bryter mot UHL (därför granskning Sverige blev avstängda). Kanske därför AFS blev avstängda. Vi har ju inte fått se mejlet från youtube till dem.

Videon på nyhetsuppläsaren är också borta från deras kanal.

AFS måste utgå från att allt de laddas upp granskas och anmäls för en eller annan orsak.
Citera
2018-07-24, 13:02
Medlem
AfS skulle verkligen behövas som riksdagsparti. Hoppas att de lyckas passera den magiska spärren. Skulle sända ett ramaskri bland alla godhetsknarkare. Är emellertid tveksam till om de lyckas med detta men helt omöjligt är det nog inte.
Citera
2018-07-24, 13:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Att ställa språkkrav är ju folkpartistiskt (om ni minnas valet 2002).

Att bara sätta språkkrav för nyhetsuppläsare är ju i så fall mycket blygsamt folkpartistiskt/liberalt. Så reaktionen var ju minst sagt hysterisk.
Citera
2018-07-24, 13:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Enligt Fria Tider överförde migranter i Tyskland 180 miljarder till sina hemländer 2016. Det är pengar som helt lämnar det tyska systemet. Med AfS politik (återvandring) skulle vi minska dessa pengar som skadar den svenska nationen avsevärt. Svårt att veta hur mycket det är i Sverige men vi talar om enorma belopp, troligen mellan 20 och 40 miljarder.

http://www.friatider.se/invandrare-i-tyskland-verf-r-180-miljarder-till-sina-heml-nder-rligen

Det här är å andra sidan den bästa u-hjälpen (i den mån man vill ägna sig åt sånt). Dessa pengar går rätt in i den riktiga ekonomin, medan vanlig u-hjälp mest försvinner i byråkratin eller hamnar i nån diktators ficka, så att han kan leva i lyx och förtrycka sitt folk hårdare.

Om man tar denna observation och kombinerar med Oytos idéer så ser man en framkomlig väg för en bättre värld. De skulle alltså fortsatt kunna vara en del av vår ekonomi utan att längre bo här.
Citera
2018-07-24, 13:36
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Att ställa språkkrav är ju folkpartistiskt (om ni minnas valet 2002).

Att bara sätta språkkrav för nyhetsuppläsare är ju i så fall mycket blygsamt folkpartistiskt/liberalt. Så reaktionen var ju minst sagt hysterisk.
Folkpartiet har pratat om språkkrav/språktest 2002, 2006 och 2015. Men inget händer. Mest menlösa partiet ever.

Citat:

Att SVT har en nyhetsuppläsare med kasst uttal beror på deras vänsteragenda. Givetvis kunde de ha valt någon annan. Men de vill ha en med exotiskt utseende och brytning.
Citera
2018-07-24, 13:44
Medlem
-Mystics avatar
Win-win för AfS som både får uppmärksamheten i samband med att kanalen stängdes ner och sedan får tillbaka samma kanal.

Till och med Nyheter idag skrev en positiv artikel/intervju. Ska bli intressant att se om man har lyckas locka ytterliga kärnväljare ifrån SD i nästa YouGov.
Citera
2018-07-24, 13:46
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Censuren finns där genom självcensuren. Vi tänker oss för innan vi postar något för allt kan cencureras. Vi måste helt enkelt begränsa dessa multinationella företags möjlighet att påverka vår demokrati.
Google har skapat fantastiska tjänster som de ger bort helt gratis. Det är deras egendom och de gör vad faen de vill med den. Tror du det blir bättre om politiker som fattar nada om saken börjar "reglera"? Har du inte lärt dig någonting av historien och av samhället här och nu? Staten skulle kunna försöka ta upp konkurrensen genom att skapa en egen Youtube-variant, men alla förstår ju på förhand att det också skulle bli ett platt fiasko.

Citat:
Vi håller käften medan kvinnor, pojkar och flickor våldtas på löpande band. Det senare är en konsekvens av den omfattande inskränkningen i yttrandefrihet som råder i bl.a. Sverige.

Du kanske håller käften, men det gör inte jag, vilket kanske märks här.
Citera
2018-07-24, 14:00
Medlem
Run3s avatar
Gustav Kasselstrand tackar alternativmedia som uppmärksammade deras nedstängning: https://youtu.be/rD6Olc2PYqk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in