Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-07, 12:14
Medlem
Tjyvass avatar
Om båten läcker som ett såll och besättningen (AfS) beslutar sig för att ösa vatten ur båten uppstår det helt klart dålig stämning om en person (thaitorsken) börjar borra nya hål och hälla vatten i båten.
Citera
2018-07-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har noterat en alternativ för Sverige keps i Almedalen, aktivistkeps enbart?
Kepsarna och tröjirna delas f n endast ut till aktiva. Det är rätt många aktivister i Almedalen. Det är ingen dresscode, men att ha keps och eller AfS tröja är naturligtvis bra vid flygbladsutdelning. Den uppmärksamme har säkert sett kampanjtröjorna med ”Återvandringsverket”
Citera
2018-07-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, som liberal propagerar jag för ett samhälle där alla medborgare behandlas lika, oavsett etnicitet eller ursprung (som inte alls är samma sak trots att rasister tror det).

Men frågan är inte vad jag står för utan vad AfS står, och där borde de ge väljarna klara besked. Är de rasister eller inte?

Både samer och judar är erkända etniska minoriteter i Sverige, och självfallet ska de ha samma rättigheter som alla andra svenskar. Vad gäller frågan vem som tillhör eller inte tillhör en etnisk grupp, se mina tidigare inlägg i tråden. Ytterst är detta något som individen själv och andra medlemmar av gruppen bör avgöra, inte staten.

När det gäller samernas rätt till renbete, jakt och fiske i de områden där de bor, så är det historiska rättigheter som hänger samman med rennäringen, och som man inte godtyckligt kan ta ifrån dem. Rättigheterna är dessutom knutna till renskötseln genom kravet på medlemskap i samebyarna, inte till den samiska etniciteten. Många samer är inte medlemmar i någon sameby och har därför inte del i dessa rättigheter.

Detta sagt, så är jag av den uppfattningen att alla medborgare så långt möjligt ska behandlas lika, och jag har därför viss förståelse för att icke-samiska norrlänningar och samer som inte är medlemmar i samebyarna ibland klagar på att rätten till jakt och fiske i fjällen inte är lika för alla.

Det vore även intressant att höra vad AfS står för i dessa frågor.

Jag ställde frågan: Är folkrätt rasism?

Med andra ord erkännandet av ett folks självdefinierande existens och ett kollektivt företräde till ett land, framför andra inbyggare med svagare kollektiva anspråk.

Min misstanke och hypotes är att du har en rasistisk syn på saken och gör skillnad på "blod och jord" beroende på vilket folk som avses - men jag kanske har fel?

Annars låter det ju onekligen som att det finns någon slags disconnect hos dig mellan det du ser som svenska "rasister" som exkluderar ur sin ingrupp och samer och judar som exkluderar ur sina på samma grunder. Grunder som enligt dig själv ju alltid är godtyckligt subjektiva på någon nivå - men som du inte fördömer konsekvent.
Citera
2018-07-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Om båten läcker som ett såll och besättningen (AfS) beslutar sig för att ösa vatten ur båten uppstår det helt klart dålig stämning om en person (thaitorsken) börjar borra nya hål och hälla vatten i båten.
Inte speciellt dålig stämning bland de som har lägre nr än 10 riksdagslistan, som är väl informerade om vissa aktivisters thaifruar...
Citera
2018-07-07, 12:30
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Inte speciellt dålig stämning bland de som har lägre nr än 10 riksdagslistan, som är väl informerade om vissa aktivisters thaifruar...
Svensken är i regel väluppfostrad. Vad som sägs bakom ryggen på den obetydliga aktivisten vet aktivisten ingenting om. Men, rent generellt hur svenskar ser på thaifruar är ingen hemlighet och det skulle förvåna mig mycket om konsensus bland "de som har lägre nr än 10" på riksdagslistan skulle skilja sig markant från den allmänna opinionen i den frågan.
Citera
2018-07-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Min syn är att AfS är ett stort steg framåt. Äntligen har vi ett parti som har chans att komma in i riksdagen som anser det oproblematiskt att yttra att svenskarna finns. Hur absurt är inte situationen när inte ens SD klarar av att ta en så självklar sak till sig.

Det finns som sagt minoriteter i Sverige, dels officiellt erkända, dels hundratals minoriteter som inte sällan har egna intresseföreningar som driver just deras intressen. Nu kommer AfS in på banan med en tydlig uppdragsgivare, svenska folket, än så länge i majoritet.

Detta kommer ändra debatten i Sverige och har redan gjort det så att vi kanske också inser att den svenska majoriteten också har rätt att tillvarata sina intressen.

AfS uppdragsgivare, dess existensberättigande, är majoritetsfolket svenskar. Inte svenska medborgare, inte alla som är skrivna i landet, inte alla som råkar befinna sig här, utan just svenska folket.

AfS syn på vad svenska folket är har en synnerligen klok och djup innebörd. Det är svenskar som levt före oss, våra förfäder, de nu levande och de som kommer efter. Hela partiets existens och väsen finns för att arbeta för detta folk. Nu har vi chansen att till sist få in ett parti som just tar svenskarnas sida i alla frågor.

Det du beskriver är inte bara det moraliska höglandet och existensberättigandet för ett svenskt nationalistiskt parti - det är smart, populistisk positionering.

Ett parti som vill ta marknadsandelar måste erbjuda något andra inte saluför. Omsorg om etniska svenskar erbjuder inget etablerat parti - SD inkluderat tävlar de alla om att förneka, problematisera, osynliggöra, relativisera, trivialisera.
Citera
2018-07-07, 12:41
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Eftersom du inte är rasmedveten så förstår du inte vad tjafset om thaihororna handlar om. Östasiater, har nästan lika stort genetiskt avstånd från svenskar/européer, som negrer har (negrer är något mer "rasfrämmande"). Visst, östasiater är generellt sett, bra, hederligt folk (ofta nördiga/intelligenta, hårt arbetande osv, vilket är bra egenskaper). Men om man nu som nationalistparti har som mål att "Bevara Sverige Svenskt", då är faktiskt östasiater, ett mycket större demografiskt problem, än kriminella juggar och MENA-blattar. En unge som är halv-svensk, halv-"arab", blir på ett ungefär, en genetisk rumän (alltså rent tekniskt sett, fortfarande genetisk europé, om än inte längre genetisk skandinav). Trots att blandbarnet inte har något som helst rumänskt påbrå, så kommer den på ett ungefär, att klustra bland/runt rumäner, och inte helt ovanligt, se ut som rumäner (i en del fall också, ganska nordiskt utseende). Detta kanske är helt oacceptabelt för en del svenska nationalister som håller mycket strikt på skandinavisk genetik osv, men poängen är att blandäktenskap mellan kriminella babbar och svenska blondiner, har inte i närheten lika stor genetisk effekt, som blandäktenskap mellan svenska gubbar och thailuder. Till och med bruna Apu-indier är genetiskt närmare svenskar, än vad säg, Brandon Lee var (som ändå var runt 63% europé; Bruce Lee var 25% tysk).

Därför är det ganska kontraproduktivt om ens politiska mål är ett svenskt Sverige, att utvisa en jävla massa kriminella blattar, och sedan helt okeja thailuderimport och adoptivbarn från Korea osv. Detta är ju en helt fanatisk betoning på skötsamhet/kriminalitet, som går bortom all raslogik. Även om nu AfS skulle lyckas slänga ut varenda gangsterblatte och haschneger, och sedan spela anti-rasistiska genom att säga, kolla hur duktiga vi är, vi har inget emot snälla adopterade rasfrämlingar och thailändska kvinnor och deras Brandon Lee-liknande ungar, vi är inte rasister så länge invandrarna sköter sig, vi har ingen raspolitik! Vad skulle hända då tror du? Angelina Jolie, Madonna och Charlize Theron skulle börja godhetsknarka och hålla långa tal om hur Sverige som rikt land med högt ekologiskt fotavtryck, har ett stort ansvar att adoptera fattiga bruna ungar, och vips så har Sverige massinvandring igen. Och denna massinvandring är betydligt svårare att kritisera eftersom det rent tekniskt är mer rasistiskt att säga, trots att du är skötsam så är du inte välkommen här för att du är guling, medan blattar och juggar inte är lika rasfrämmande och man pekar mer på beteendemönster som kriminalitet, religiös fanatism, terrorism och liknande argument som vanligt folk har lättare att köpa.

Så antingen är AfS hardcore med raslagar och deportationer, eller så får de specificera vad exakt deras återvandringspolicy handlar om. Att du tycker/tror att det är dåligt för AfS rent PR-mässigt om de börjar snacka raslagar, och därför försöker tona ner raspolitik eftersom du tror att AfS skulle skadas av att snacka om sånt, får stå för dig, men vad du egentligen menar är att du omyndigförklarar den genomsnittliga svenska väljaren, som tydligen blir rädd så fort en politiker börjar snacka ras. Kanske har du rätt där, men jag som väljare vill gärna veta var en politiker står redan från början, vi är liksom ganska trötta på flip-floppare och politiker som inte kan tell it to us straight.

Är du någon form av psy-op hitskickad av Mossad, eller? Varför håller du på och dillar om genetiska avstånd, haplogrupper och rasmedvetenhet? Har AfS någonsin officiellt sagt någonting som får dig att tro att de är särskilt intresserade av rasbiologi?

Du verkar vara helt insöad på det och skriver konstant om det i tråden. Sen att du gämmer det bakom att du vill veta var politiker står är ju snömos.

Fokusera på vad de säger och realpolitik istället.
Citera
2018-07-07, 12:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag tycker Kasselstrands kopiering 'titta vi har hög energi som Donald Trump' är pinsam, man kan vara hur död som helst bara man har rätt argument, att skrika innebär att öppna upp för anklagelsen att nationalism är lika känslostyrd som Hitlers spasmer
Citera
2018-07-07, 12:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast enligt representanterna från AfS Thailand så står AfS också för öppen svenskhet och alla människor på hela jorden är potentiella svenskar, så länge de importerats till Sverige av rätt personer och så länge de "sköter sig".

Det där har jag nog missat, orkar du förklara? Att någon representant eller aktivist har en importfru skiter jag faktiskt i, men har de sagt öppet att de anser dem som svenskar, så kan det vara något problematiskt.

Jag har aldrig stött på en invandrad thailändare som påstått sig vara svensk, utan de brukar just kalla sig för thailändare.
Citera
2018-07-07, 12:56
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det, om man i detta lägger att vem som helst (oavsett utseende, genetisk bakgrund) ska kunna accepteras fullt ut i vårt samhälle, om man sköter sig totalt och gör rätt för sig och är helt självförsörjande och bidrar till samhället och anammar svensk kultur. Även om man är "neger".

Enligt vissa AfS-förespråkare här, så gäller detta inte för AfS, men ändå på något sätt. När man pressar dem får man inget rimligt svar, eller grumligt, eller länkar som inte säger någonting.

Detta är nog huvudfrågan, då det gäller eventuell skillnad mot SD. Så låt oss diskutera denna eftersom det är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Precis. Det är just avsaknaden av ett rimligt svar på den här frågan som stör mig.

Varför ställer ni frågan om och om igen? Mejla AfS om ni inte accepterar de svar ni får i tråden.

AfS har aldrig påstått att man inte kan accepteras i samhället som neger. Men man vill givetvis ha så få negrer som möjligt och så många vita svenskar som möjligt.

Det betyder inte massdeportation baserat på hudfärg, avrättningsläger eller tvångssterilisering av hudfärgshandikappade i Sverige, som ni så löjligt säkert kommer till tids nog.

Hur kan man ens missförstå en sådan enkel politik som AfS förespråkar? (Retorisk fråga, ty jag vet redan svaret.)
Citera
2018-07-07, 12:58
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag tycker Kasselstrands kopiering 'titta vi har hög energi som Donald Trump' är pinsam, man kan vara hur död som helst bara man har rätt argument, att skrika innebär att öppna upp för anklagelsen att nationalism är lika känslostyrd som Hitlers spasmer

Då har du ju inte fattat hur politik fungerar. Det mesta av retoriken riktad till massan är känslodriven. Titta på sjuklövern. Trump förstod de psykologiska mekanismerna och vann. Det gjorde ju förövrigt Hitler också. De flesta slipade politiker fattar detta. Så det bör AfS också göra.
Citera
2018-07-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Sorry, står inte i partiprogrammet att AfS ska etniskt rensa Sverige.

Det är korrekt att det inte står i programmet. Jag har läst hela programmet flera gånger. Min fråga var riktad till SmokeyNegroni som påstod att Sverige och svenskheten har en etnisk grund. Du hatar ju svenskheten och vill förstöra den, så jag riktade mig inte till dig.

Citat:
Du tänker fortfarande på fel skala: Vänster-Höger. AfS använder sig av skalan Globalism-Nationalism. Det finns beröringspunkter, men det är ofrånkomligt.

Nationalism handlar om att bevara och gynna det egna folket,

Globalismen syftar till att bryta ner, blanda upp och fasa ut framförallt jordens vita folk. Det främsta vapnet och verktyget för detta är massinvandring, mångkultur och rasblandning, alltså det som du håller på med, försvarar och förespråkar.

Citat:
Sluta dröm om att AfS ska köra någon etnisk rensning. AfS skickar hem problem, Inte hud.

Jag vet att AfS inte har det på programmet, samtidigt vet jag att det finns personer inom AfS som förstår att "hud" är problem. AfS är inte antirasister och kulturmarxister, som du är.

Citat:
Vi skickar hem folk som inte skulle ha varit här från början.

I stort sett inga svarthåriga och utomeuropeiska människor av något slag skulle ha varit här från början. Om så bara Socialdemokraterna hade bibehållit den politik och syn på invandring och "mångkultur" de hade till långt efter andra världskriget, fram till idag, så hade Sverige fortfarande varit över 99 % svenskt och vitt. På 1950-talet fanns det nog ingen i svensk politik, från vänster till höger, som tyckte att svenskar fritt borde få importera sexpartners från Afrika och Sydostasien.

Citat:
Om någon svenne tar hit en fru från Botswana så är det hans pilsner.

Så var det inte förr. För bara några decennier sedan var det inte möjligt att privatimportera bruna människor hursomhelst. Likadant var det i många andra europeiska länder. Varför bör det ens vara tillåtet? Om man stiftar lagar som förbjuder det, så kommer det ju inte heller längre att vara tillåtet och så är det inte mer med det.

Citat:
Inte din, inte min, inte någons och hon får lov att vara här.

Negressen från Botswana och andra bruna importer förstör min och många andra svenskars vardag genom att vi tvingas se främmande och ofta groteska och fula bruna människor i gatubilden i våra städer. Det stör och förstör estetiken och plågar själen att behöva se såna varelser här i vårt land, där vi ska leva bland vårt eget folk, bland vår egen sort. På samma sätt som att man bara vill skrika och kräkas rakt ut om man besöker London eller Paris där man nästan bara ser svarta, bruna och gula människor på gatorna.

I ett större perspektiv så förstör denna negressimport hela samhället och på sikt hela folket. På grund av deras gener så kommer deras mulattbarn att begå mycket brott, våldta, mörda och skapa kaos i samhället. Dessa negergener sprids ju sen i befolkningen och förutom att samhället blir fult, otrevligt, otryggt, kaotiskt och farligt för svenskar så riskerar ju jag att drabbas om något av mina barn eller barnbarn trots rasmedveten uppfostran skulle blanda sig med en mulatt. Några generationer framåt i tiden så blir Sverige Brasilien, om man tillåter fri privatimport av bruna människor från tredje världen

Det är alltså absolut inte så att import av bruna kvinnor inte angår och inte drabbar någon annan. Tvärtom så är det ju något som på olika sätt påverkar, drabbar och angår hela svenska folket. Svenskarna som kollektiv måste ha bestämmanderätten över vilka människor som ska släppas in i landet och få vistas i landet, det bör inte vara upp till enskilda att avgöra det.

En bra liknelse är att du inte bara kan starta en industri, elda skrot och börja sprida farliga kemikalier och obehaglig rök mitt i ett villaområde. Visst, det kanske är din tomt, men det du gör påverkar ju direkt och indirekt massor av människor i din omgivning. Det funkar på exakt samma sätt med import av rasfrämlingar, särskilt om du eller andra förökar sig med dom och deras avkomma.

Citat:
Alla papper korrekt ifyllda, identitet fastställd.

Återigen så kan lagar ändras och alla nationalister anser ju även att de bör ändras, så småningom.

Citat:
AfS är inte NMR light, inte NMR 2.0. AfS är enbart AfS!!

Jag håller med. Samtidigt så är AfS enda existensberättigande att de INTE är kulturmarxister som förespråkar öppen svenskhet, som du och SD gör. Visst, de är emot EU och NATO också, men det är återvandring, och den implicita/halvt explicita etniska nationalismen som gör att AfS fyller en meningsfull nisch i svensk politik.

Citat:
Det bästa som kan hända är att du fattar detta någon gång och börjar hata AfS. Då är allt på rätt ställe. DU är inte en del av AfS, du ör en del av AfS problem.

Jo det är jag och det kan du inte göra någonting åt. Jag är dessutom mer representativ för AfS nuvarande kärnväljare än vad du är. De flesta jag har sett som öppet stödjer AfS på nätet är mer eller mindre "nationella" och har ofta kopplingar till denna miljö, eller så är de kända profiler från den miljön, en miljö som jag själv för övrigt aldrig har tillhört.

Citat:
Du verkar helt fixerad på lena bruna thai-pojkar. Nöstan varje inlägg så nämner du detta.... åk ner och lek av dig med en Katoy istället för att förpesta tråden här

Jag har aldrig varit i Thailand och har ingen erfarenhet av det här med prostitution, transor, homosexualitet och "hbtq". Det är du som är experten på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in