Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 16:11
  #1
Medlem
Worthless47s avatar
Hejsan, köpte ett nytt xbox one idag, har en relativt gammal tv, samsung från 2009 eller liknande. Får dock ej igång hdmi till den, hörde någon sa att det är för gammal hdmi i tvn och att One inte stödjer det? Någon som förklara en lösning? Vill inte köpa ny tv...
Citera
2017-02-10, 16:24
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Låter skumt... vad jag har hört så skall (hittills i alla fall) HDMI vara bakåtkompatibel...

Om nu inte Microsoft gjort något idiotiskt förstås...

2009... då borde ju TV'n ha 1.3 eller kanske till och med 1.4... och gissar på Xbox one har 2.0...

Det borde fungera... har du googlat din TV modell samt Xbox one? se om någon annan har problem...

---edit

Har själv faktiskt en TV (skit modell) från typ 2009 som min PS4 fungera alldeles utmärkt på.. Och så vitt jag vet så har den 1.4 (med en möjlig uppgradering via FW till 2.0 enligt rykten)...

Xbox one kom väl ut snarligt datum så undrar om inte den egentligen har 1.4 (med möjligen en uppdatering som för den till 2.0 standard...)

Hur som helst det borde fungera...
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2017-02-10 kl. 16:33.
Citera
2017-02-10, 17:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Hejsan, köpte ett nytt xbox one idag, har en relativt gammal tv, samsung från 2009 eller liknande. Får dock ej igång hdmi till den, hörde någon sa att det är för gammal hdmi i tvn och att One inte stödjer det? Någon som förklara en lösning? Vill inte köpa ny tv...

Se efter om du har kopplat in sladden i rätt utgång, XBone har 2, en HDMI Out och en In
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback