2017-02-14, 10:47
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Varför underhåller ni honom med allt detta? Han ska ladda upp ditt och datt...rätt ointressant tjat i tråden.

Någon som har ett hum om nu då hur länge de varit döda innan de hittades? Vem larmade? Och varför?
Finns inte en röd trå av gissningar ens i tråden för folk har ältat sprit i de flesta inläggen. Vet att vi inte vet, men vore intressant om spekulationer innehåller variation istället för tjat om subutexvodka.

Det stod i tidningen i lördags att en familjemedlem larmat räddningstjänst då ingen hade fått tag i A.

Citat:
Det var på förmiddagen på fredag som polisen larmades till adressen efter att en anhörig hört av sig och var orolig. I villan återfanns tre döda män på olika platser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6GpQ0/mystiska-trippelmordet-gackar-skivarp
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-02-14 kl. 10:57.
Citera
2017-02-14, 10:59
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig fått klart för mig om metanol kan bli en biprodukt till etanol när man bränner själv (på fel sätt), eller om det inte kan det. Har hört båda. Någon som vet detta?

Metanol får man genom torrdestillering av trä, eller på rent kemisk väg.

Om man destillerar mäsk bryggd på socker, vatten och jäst så kan man aldrig få någon skadlig mängd metanol i sin etanol.
Citera
2017-02-14, 11:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Enligt min teori så dog de på fredagsnatten! Fredagen den 3dje alltså.

Enligt konversationen på fb mellan TV och JH skulle inte JH och hans kompis ansluta förrän på lördagen så det lutar nog åt lördag och natten till söndag.
Citera
2017-02-14, 11:47
Medlem
Extremeflys avatar
http://24trelleborg.se/2017/02/13/anhorig-till-misstankte-garningsmannen-offer-for-forgiftad-sprit/

Enligt denna källan så ska MGM blivit inbjuden på festen utifrån i skivarp. Så om denna källan stämmer så borde det varit 5 st i huset?

Ari, Jimmy och Tapio samt Jimmys kompis och nu denna killen?
Eller kanske denna källan hittar på
Citera
2017-02-14, 12:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
http://24trelleborg.se/2017/02/13/anhorig-till-misstankte-garningsmannen-offer-for-forgiftad-sprit/

Enligt denna källan så ska MGM blivit inbjuden på festen utifrån i skivarp. Så om denna källan stämmer så borde det varit 5 st i huset?

Om han själv blev dålig av spriten så är det ju ett mycket udda beteende att dra därifrån istället för att kolla att kompisarna är ok och om så inte är fallet ringa efter ambulans.
Citera
2017-02-14, 12:17
Avslutad
Läste en artikel om fögiftad tjeckisk sprit. Minst 38 människor dog.detta hände 2012. Det kan säkert finnas flaskor kvar lite här och där.kolla ert eget barskåp. Det gällde två spritsorter whiskyn Hammer Head och likören Becherovka
Citera
2017-02-14, 12:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

Har lite svårt för att köpa denna story rakt av. Mest på grund av att jag är nästan in absurdum så insnöad i teorin om koloxid.
Dessutom kan jag inte se några tecken på att sällskapet skulle nöja sig med langarsprit då alla andra val tyder på hög kvalitet där priset är av sekundär betydelse.

En annan reflektion jag gjorde var att MGM lyckades kräka. Nu är jag visserligen ingen större konsument av Metanol men jag tror mig att jag har läst att det inte hjälper att kräka vid en metanolförgiftning. Nu kan det kanske vara någon annan typ av sprit men vad är det för puckad langare? Inte många av hans kunder kommer tillbaka.

Att storyn är lite vinglig kan iofs bero på att uppgiftslämnaren kommer med andrahandsuppgifter och berättar för en reporter som kanske inte var klassens ljus precis.
Citera
2017-02-14, 13:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Om man läser BOs Facebooksidor lite mer ingående så får man en bild av att BOn traditionellt träffas en gång om året, just i samband med att Byakrogen stänger för årlig semester (?).

De verkar vara ett gäng som hållit kontakt genom åren, med gemensamma intressen som något ishockeylag (både Ari och Jimmi har hockeytröjorna kvar enligt bild på Facebook), gourmetmat och alkohol.

Tapio och släkting brygger egen öl, med egen etikett..... jag tror även Jimmi bryggde egen öl.....

Något frivilligt intag av narkotika/piller kan man nog utesluta, Ari har postat inlägg på sin Facebook som "Knark är bajs" m.m.

Däremot har det med all säkerhet inhandlats och småskaligt på en personlig nivå smugglats diverse ovanliga spritsorter......utifrån deras intresse för alkohol. Och kanske viss mat.....typ svamp.

Men lite märkligt blir det när Jimmi meddelar att han "ska ta med en kompis" till denna traditionella årliga reunionfest......"kompisen" som enligt 2 utsagor i denna tråd inte tycker om sprit, utan håller sig allra mest till öl.

Kanske levererade MGM något drickbart......svartsprit, eller någon "ny" spritsort han själv kommit över?? Eller ätbart?? Dricker han själv inte sprit, så har kan kanske inte provsmakat innan.

Att MGM själv smög hem trots att han själv mådde mycket dåligt, inte tog kontakt med sjukvården (för egen räkning) samt inte någon gång under veckan tydligen kollade med de andra, tyder väl på att det var fulsprit med. De vill väl inte påkalla fel uppmärksamhet så att säga......och han trodde nog att de andra mådde ännu sämre än han, låg hemma med låg profil för att kurera sig.

Numera finns det ligor (främst i öststaterna) som säljer fulsprit från egen industriell tillverkning, i riktiga plomberade flaskor, till mindre nogräknade barer och affärer.

Jag tror på förgiftning, olycksfall, något drickbart, fulsprit, eller ätbart som giftig svamp i svampstuvningen....
Citera
2017-02-14, 13:27
Medlem
bagarn29s avatar
Ur 24 Trelleborg.

Kan det vara JH och MGM som avses i andra fetningen? Enligt Fejs så var det bestämt att de skulle komma. Vem är kompisen som AH köpte spriten av?
Citera
2017-02-14, 14:27
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ur 24 Trelleborg.

Kan det vara JH och MGM som avses i andra fetningen? Enligt Fejs så var det bestämt att de skulle komma. Vem är kompisen som AH köpte spriten av?

Med sådana vänner behöver man inga ovänner.

Ställer mig, som sagt, väldigt tveksam till artikeln.
Citera
2017-02-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Enligt konversationen på fb mellan TV och JH skulle inte JH och hans kompis ansluta förrän på lördagen så det lutar nog åt lördag och natten till söndag.
Just ja! Men det är märkligt att ingen av dom gjort någon fb uppdatering efter den 3dje.
Citera
2017-02-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaffeMannen
Fast JH kom väl på Lördagen enligt en fb sida?!
Ja, jag såg det nu. Han skrev att han skulle dit iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in