2017-02-13, 13:18
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PWNSTARZoCOM
Du behöver inte tro på det, men hon tar inga piller eller liknande. Hon köpte vodkan från en taxichaufför, jag var med i taxin.
Varför skulle han blanda i dyra droger i billig vodka och sälja till någon som kommer konsumera den i hans frånvaro?
Citera
2017-02-13, 14:32
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
Nån som kollar på serien moonshiners ? Är lat som fan atm men där snackas det iaf om någon farlig ej drickbar substans som är i alkoholen som kommer först, som de inte använder. om det nu är hemkört skulle det kanske kunna vara så att denna delen av satsen inte slängts utan hamnat i dunken dessa herrar köppt.

Mäsken som ska destilleras innehåller först och främst vatten och etanol. Utöver detta så finns det några andra ämnen som har lägre kokpunkt än alkohol och det är dessa som dyker upp först. Om de är giftiga eller inte har ingen betydelse då de är totalt odrickbara.
Citera
2017-02-13, 15:44
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Varför skulle han blanda i dyra droger i billig vodka och sälja till någon som kommer konsumera den i hans frånvaro?

Jag vet inte , möjligtvis att det är något som slås ut som sub på pappret, jag fotade pappret för vi båda blev så chockade ska slänga upp bild om jag hittar den.
Citera
2017-02-13, 16:25
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Jag vet inte , möjligtvis att det är något som slås ut som sub på pappret, jag fotade pappret för vi båda blev så chockade ska slänga upp bild om jag hittar den.
Bara för hon hade det i blodet betyder det inte (eller bevisar) att substansen fanns i vodkaflaskan. Är en rätt vanlig ursäkt det-där, -nä jag måste ha blivit drogad på något vis för jag tar inte några droger!

Lämnade ni in denna knarkvodka-flaska till polisen för analys?
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Mäsken som ska destilleras innehåller först och främst vatten och etanol. Utöver detta så finns det några andra ämnen som har lägre kokpunkt än alkohol och det är dessa som dyker upp först. Om de är giftiga eller inte har ingen betydelse då de är totalt odrickbara.
Heads & tail brukar man kalla det första och det sista som kommer ur en destillator, smakar skit men är drickbart. Det kan faktiskt bildas en mindre mängd metanol vid destillation men den är så liten så det är inte farligt i den bemärkelsen, såvida man inte destillerar träflis (metanol aka träsprit), då blir det giftigt..
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-02-13 kl. 16:32.
Citera
2017-02-13, 17:13
Medlem
Quarrels avatar
YA: Dödsorsaken hos de tre männen är ännu oklar
Citat:
– Vi inväntar nu analyssvaren från rättsmedicin. Det kommer att ta tid innan vi får dem. Hur lång tid kan jag inte svara på, men betydligt längre än såhär, meddelar Pernilla Åström, förundersökningsledare och chefsåklagare vid Södra Skånes åklagarkammare.
[...]
– När det gäller den lägre misstankegraden, som i det här fallet, kan man begära häktning under en veckas tid för att hinna med vissa saker i utredningen. Tack vare ett mycket intensivt arbete hann vi med detta under helgen. Därför fanns ingen anledning att försöka hålla kvar honom, säger hon.
Citera
2017-02-13, 18:04
Bannlyst
Citat:
Hon tar inga piller, detta var en vodka från en kille som körde taxi.

Ingen i tråden tror dig. Det finns ingen anledning att blanda knark i alkohol man ska sälja till någon man inte ska dricka med. Är du med denna tjej hela tiden? Följer med på toa osv? Annars kan du omöjligt veta om hon använder andra droger än alkohol.
Citera
2017-02-13, 18:08
Medlem
Hej på er, är en mycket van hembrännare . Den första skvätten är totalt giftfri
Citera
2017-02-13, 18:10
Medlem
FuckBlashs avatar
http://www.ystadsallehanda.se/skurup/skulle-till-byakrogen-forra-helgen-dok-aldrig-upp/

Citat:
De tre männen laddade för en trevlig helg med god mat och umgänge i Skivarp. I planerna ingick att äta planka på Byakrogen söndag den 5 februari. Men där dök de aldrig upp.

Det ser ut som om de har legat döda i villan hela veckan.
Citera
2017-02-13, 18:52
Medlem
Koyaks avatar
Tror det lutar mer åt en olycka
Citera
2017-02-13, 19:07
Medlem
Voelsens avatar
Att hembränt kan innehålla metanol är en myt.
Men massa annat äckligt kan det bli, grejer man spyr av och som smakar illa.
Finkel kallas det.
Citera
2017-02-13, 19:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig fått klart för mig om metanol kan bli en biprodukt till etanol när man bränner själv (på fel sätt), eller om det inte kan det. Har hört båda. Någon som vet detta?

Nej det kan inte ske. Det är en myt. Metanol i farliga mängder kan aldrig bildas vid jäsning. Ingen kemisk reaktion sker vid bränningen utan det är helt enkelt en destillation där endast de ämnen som fanns i den jästa mäsken kan komma ut. Hembränt är helt ofarligt, även om det kan smaka räv om det görs av okunniga.

Industrisprit, däremot, kan man aldrig veta vad det innehåller.
Citera
2017-02-13, 19:58
Bannlyst
Någon skadlig mängd metanol kan inte bildas vid destillation av mäsk gjord på socker, jäst och vatten.
Dock kan det gå åt pipan om man framställer etanol kemiskt som många östeuropeiska alkisar håller på med.
Dock är väl detta ett vanligt finskt familjedrama. Kanske man var osams om vilket mumintroll som är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in