2017-02-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWNSTARZoCOM
en tjejkompis drack en oöppnad flaska vodka, hon blev helt farligt väck av några drinkar så hon fick åka in. När dom tog tester när hon kom in så visade det sig vara subutex i blandningen bl.a

Men om det varit förgiftning av träsprit (metanol) måste offren lidit oerhört innan sin bortgång!
Träsprit är definitivt inget som rekommenderas till självmordskandidater!

Men absolut till länder som tillämpar dödsstraff med maximalt lidande!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-13 kl. 02:20.
Citera
2017-02-13, 02:26
Medlem
Citat:
en tjejkompis drack en oöppnad flaska vodka, hon blev helt farligt väck av några drinkar så hon fick åka in. När dom tog tester när hon kom in så visade det sig vara subutex i blandningen bl.a

Tester av vodkan eller hennes blod? låter som en av de sämre bortförklaringar till blandberusning jag hört
Citera
2017-02-13, 04:37
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Försäljningen av metanol är idag mycket reglerad, och för en vanlig person omöjligt att köpa.

Vilken tur att man inte är en liten kille i dagens Sverige som gillar att att flyga modellflyg, köra radiostyrda bilar eller båtar..

http://www.umearc.se/flygplan/metanol-plan

http://www.umearc.se/motor-gx25-flyg

Vad jobbigt det måste vara att vara en vanlig person och gilla att flyga modellflygplan med metanolmotor när det inte går att köpa bränslet...

Här kan du få köpa ett eller flera 200liters fat för 1920:-/st.

http://www.jekstrom.se/EIS/EISMetanol.htm

Varför kan inte bara folk som inte vet vad de pratar om hålla truten på sig?
Citera
2017-02-13, 05:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Vilken tur att man inte är en liten kille i dagens Sverige som gillar att att flyga modellflyg, köra radiostyrda bilar eller båtar..

http://www.umearc.se/flygplan/metanol-plan

http://www.umearc.se/motor-gx25-flyg

Vad jobbigt det måste vara att vara en vanlig person och gilla att flyga modellflygplan med metanolmotor när det inte går att köpa bränslet...

Här kan du få köpa ett eller flera 200liters fat för 1920:-/st.

http://www.jekstrom.se/EIS/EISMetanol.htm

Varför kan inte bara folk som inte vet vad de pratar om hålla truten på sig?
Det är inte det jag argumenterat mot utan att här rör det sig om tre stycken som inte direkt är några junisar vad det gäller spånken. Att alla tre skulle missta sig på vad de dricker är långsökt.
Citera
2017-02-13, 08:13
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Haha tror du på tomten också?
Citera
2017-02-13, 11:47
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är inte det jag argumenterat mot utan att här rör det sig om tre stycken som inte direkt är några junisar vad det gäller spånken. Att alla tre skulle missta sig på vad de dricker är långsökt.

Har jag ens citerat dig?
Det enda jag vänder mig emot är att folk slänger ur sig påståenden som inte ens är i närheten av sanningen...
Speciellt inte när de försöker ge ett intryck av att vara insatta i ämnet, jag syftar på att den jag citerade påstod sig ha arbetat på ett labb (eller liknande) och därför mycket väl visste att metanol, det är något som vanliga människor minsann inte kan få tag i.
Ett påstående som är gravt felaktigt!

Det är det enda jag reagerat på.
Ditt inlägg har jag faktiskt inte ens läst..

Själv har jag ingen aning om vad de druckit eller inte druckit, och bryr mig faktiskt inte så mycket heller.
När jag flög som mest modellflyg och köpte metanol på 20L dunkar brukade jag försöka att undvika att dricka det.. 😊
Citera
2017-02-13, 11:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Har jag ens citerat dig?
Det enda jag vänder mig emot är att folk slänger ur sig påståenden som inte ens är i närheten av sanningen...
Speciellt inte när de försöker ge ett intryck av att vara insatta i ämnet, jag syftar på att den jag citerade påstod sig ha arbetat på ett labb (eller liknande) och därför mycket väl visste att metanol, det är något som vanliga människor minsann inte kan få tag i.
Ett påstående som är gravt felaktigt!

Det är det enda jag reagerat på.
Ditt inlägg har jag faktiskt inte ens läst..

Själv har jag ingen aning om vad de druckit eller inte druckit, och bryr mig faktiskt inte så mycket heller.
När jag flög som mest modellflyg och köpte metanol på 20L dunkar brukade jag försöka att undvika att dricka det.. 😊

Jag har aldrig fått klart för mig om metanol kan bli en biprodukt till etanol när man bränner själv (på fel sätt), eller om det inte kan det. Har hört båda. Någon som vet detta?
Citera
2017-02-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig fått klart för mig om metanol kan bli en biprodukt till etanol när man bränner själv (på fel sätt), eller om det inte kan det.
Kan inte hända. Blir lite finkel bara men det är mums så det gör inget.
Citera
2017-02-13, 12:30
Medlem
skazzis avatar
Nån som kollar på serien moonshiners ? Är lat som fan atm men där snackas det iaf om någon farlig ej drickbar substans som är i alkoholen som kommer först, som de inte använder. om det nu är hemkört skulle det kanske kunna vara så att denna delen av satsen inte slängts utan hamnat i dunken dessa herrar köppt.
Citera
2017-02-13, 12:57
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Tester av vodkan eller hennes blod? låter som en av de sämre bortförklaringar till blandberusning jag hört

Hon tar inga piller, detta var en vodka från en kille som körde taxi.
Citera
2017-02-13, 12:59
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Haha tror du på tomten också?

Du behöver inte tro på det, men hon tar inga piller eller liknande. Hon köpte vodkan från en taxichaufför, jag var med i taxin.
Citera
2017-02-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
Nån som kollar på serien moonshiners ? Är lat som fan atm men där snackas det iaf om någon farlig ej drickbar substans som är i alkoholen som kommer först, som de inte använder. om det nu är hemkört skulle det kanske kunna vara så att denna delen av satsen inte slängts utan hamnat i dunken dessa herrar köppt.
Det är finkel, smakar fan men är inte farligt i de mängder som det är tal om vid hembränning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in