2017-02-12, 12:18
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De är dödade av gift

Hur vet du det?
Citera
2017-02-12, 12:27
Medlem
Antingen överdos av för rent knark eller förgiftning med orent. Eller träsprit genom att dra upp i kanyl och spruta genom korken. Jag tror på det första alternativet polisen har nog hittat möjlig gärningsman genom deras mobiltelefoner/ sista kontakterna.
Citera
2017-02-12, 12:30
Medlem
O jag tänker på tex fentanyl eller liknande...
Senast redigerad av DrKusinKnase 2017-02-12 kl. 12:38.
Citera
2017-02-12, 12:36
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan ju vara så att de poppat lite piller, piller med helt fel styrka. I vilket fall tror jag att de alla, var för sig, petat i sig något som slog ut systemet i sömnen, inte att någon fjärde medvetet tagit dem av daga.

Är du på riktigt? Alla tre kolar efter en galen helkväll med piller & sprit? Well, your guess is as good as any...eller inte.
Fast gillar att flashbackare som vi är, ändå tar ut svängarna och är innovativa i sina tankebanor.
Har samtidigt svårt se att Gert den gamle skulle ha nytta av att ha ihjäl dem.
Motiv till mord i så fall? pengaskuld?
Nä, vid närmare eftertanke kanske inte helt orimligt att de supit ihjäl sig på något flytande med hög dödlighet, men tex vad?
Senast redigerad av Nrebellion 2017-02-12 kl. 12:41.
Citera
2017-02-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKusinKnase

http://www.mynewspapers.net/fentanyl-overdosering-effekter/

Ja det kan det mycket väl vara. Dödlig dos vid injicering orsakas alltid av bindningsämnena inte det verksamma (jo i större omfattning) och sker ganska omedelbart - alla 3 dog. Fastställs dödsorsak -överdos - är hjärnorna svullna.
Citera
2017-02-12, 12:48
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
De är dödade av gift

Citat:
Ursprungligen postat av mingla
Antingen överdos av för rent knark eller förgiftning med orent. Eller träsprit genom att dra upp i kanyl och spruta genom korken. Jag tror på det första alternativet polisen har nog hittat möjlig gärningsman genom deras mobiltelefoner/ sista kontakterna.

Citat:
Ursprungligen postat av DrKusinKnase

Citat:
Ursprungligen postat av mingla
Ja det kan det mycket väl vara. Dödlig dos vid injicering orsakas alltid av bindningsämnena inte det verksamma (jo i större omfattning) och sker ganska omedelbart - alla 3 dog. Fastställs dödsorsak -överdos - är hjärnorna svullna.

Enligt en källa som jag nästan litar på så ska det röra sig om förgiftad illegalt insmugglad müsli från Pakistan som en illvillig judinna, vilken utgav sig för att vara en lokal flickscout, försålt till det drabbade sällskapet. Den som överlevde tycker inte om sådan fjollig frukost utan tryckte i sig två knackwurstar och ett wienerbröd som han sköljde ner med en kall pilsner.
Apropå spekulationer alltså…
Citera
2017-02-12, 13:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komedien
Skulle inte förvåna mig om det inte finns nån GM och att de tre avlidna själv valt att testa nåt skit, alltså vållat sin egen död?
Att sedan en fjärde person skulle vara inblandad och därmed vara mördare kanske inte ens stämmer?
Konstig historia!

Mycket underlig.
Men jag tror mgm är bland offren
Citera
2017-02-12, 13:14
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Mycket underlig.
Men jag tror mgm är bland offren

Ja, då blir det mera förståeligt varför han nekar till brott.
Citera
2017-02-12, 13:18
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Enligt en källa som jag nästan litar på så ska det röra sig om förgiftad illegalt insmugglad müsli från Pakistan som en illvillig judinna, vilken utgav sig för att vara en lokal flickscout, försålt till det drabbade sällskapet. Den som överlevde tycker inte om sådan fjollig frukost utan tryckte i sig två knackwurstar och ett wienerbröd som han sköljde ner med en kall pilsner.
Apropå spekulationer alltså…

Förstod väl att det var en jude inblandad. Det är trots allt Flashback.

Allvarligt, jag blir inte klok på motivet. Fram till det att polisen presenterar någonting av substans, kommer jag att betrakta det som en olycka.
Citera
2017-02-12, 13:35
Medlem
bagarn29s avatar
Som det ser ut nu så vet vi att 4 pers. har varit i huset, de tre döda + MGM.

Är det troligt att flera har varit där under festens gång? En sak jag tycker är lite märklig är att de fanns i var sitt rum, dött under sömnen eller mördats under sömnen?
Om de kvävts med t.ex. kudde så ser man väl det ganska enkelt, eller?
Citera
2017-02-12, 13:38
Medlem
Cedderiks avatar
Dom kan väl knappast kvävts av kudde om det sägs att dom är förgiftade 😮
Citera
2017-02-12, 13:47
Medlem
Motivet kan vara riktat till någon eller några av flera skäl kanske var det inte riktat till alla är det "nära" polare så bjuder man väl på knark som man gör med pilsner. A** verkar ju inte vara en "jonkare" men heller inte helt säker. Ha villa i Skivarp och lägenhet i Malmö verkar ju rejält och har möjligen bra kontakter inom det ena och det andra. Kan vara en medveten handling - lämna över "gottiset" ...ta det själv...jag tror dem släpper GM. Kan också vara ekonomiskt problem inblandat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in