2017-02-12, 10:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sade inte grannarna att det varit lite fler bilar än normalt hade kört omkring där under någon dag? Kan det ha varit fler där än dessa fyra?
Kanske har huset fungerat som "hotell" för sjömän innan och efter deras pass, och att det därför varit mer trafik än vanligt? Det kan ju också ha handlat om leverans av varor inför festande: sprit, pulver och brudar. Vi får se, nu vet vi alldeles för lite...
Citera
2017-02-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippchill81
Kan man verkligen bli dömd för mord ifall det är så att någon sålt fulsprit och dom kolat vippen?
Nej det bör man inte kunna bli. Beror på i vilket syfte säljaren säljer spriten i. Exempel säg att jag säljer spolarvätska till dig som du hinkar i dig och kolar. Då har jag inte med dåligt omdömde förvållat en farlig situation för dig. Eftersom ¨säljaren¨ är den enda kvar i detta läget så kan denne ganska lätt påstå att dunken BO köpt var av annat syfte än att förtära.
Citera
2017-02-12, 11:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Varför står det "misstänkt mord" i rubriken?? Polisen har ju ingen misstanke om brott?

Det finns nog skäl att tro att detta är ett mord. Det finns ingen gas som kan döda dem. De är inte skjutna alltså inget blod.

De var tre som skulle träffas men en skulle ha med en vän, vem är det?
Om det vid första anblick verkar vara okänd anledning behöver inte det betyda att det inte finns uppkastningar mm

Jag har trott gift från början. För mig var det en tanke. Mycket mat lagas, de är heta på sprit, och en har väldigt virriga inlägg på fb. Är i Brasilien, är på psyk mm
Det finns gifter som varken luktar eller smakar med fördröjd effekt.
Nån kan ha mått dåligt men vill ha med sig sina vänner in på andra sidan.

Man misstänker först inte brott eftersom de är kända att bli otrevliga av för stort alko intag
Senast redigerad av Willow1 2017-02-12 kl. 11:56.
Citera
2017-02-12, 11:54
Medlem
Kan det vara så att MGM inte ens vet vad som hänt? Kanske han gick från huset långt innan de andra började festa?
Citera
2017-02-12, 11:58
Medlem
74209821290s avatar
Är det nåt gammalt kallställt hus? Kan dom ha tagit in en gasolvärmare och dragit på ordentligt och fått syrebrist?
Citera
2017-02-12, 11:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komedien
Kan det vara så att MGM inte ens vet vad som hänt? Kanske han gick från huset långt innan de andra började festa?

Det tror jag inte!
Däremot kan det vara så att mgm är osäker på om det fungerar om det är gift med fördröjd effekt.

När det kommer till gift tänker jag kvinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 74209821290
Är det nåt gammalt kallställt hus? Kan dom ha tagit in en gasolvärmare och dragit på ordentligt och fått syrebrist?

Nej!
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 74209821290

De är dödade av gift
Citera
2017-02-12, 12:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De är dödade av gift
Enligt en uppgift till Aftonbladet. Polisen varken förnekar eller bekräftar.
Citera
2017-02-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De är dödade av gift

Det är väl inte konstaterat?
Citera
2017-02-12, 12:09
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komedien
Det är väl inte konstaterat?
Nej. Bara enligt källor till AB.
Citera
2017-02-12, 12:18
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det inte finns nån GM och att de tre avlidna själv valt att testa nåt skit, alltså vållat sin egen död?
Att sedan en fjärde person skulle vara inblandad och därmed vara mördare kanske inte ens stämmer?
Konstig historia!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in