2017-02-09, 21:53
Medlem
Finns mnga tjejer som inte kan, och oftast har dom mnga issues sklart. Men vill ge denna tjej en chans. r det ntt JAG kan gra fr att hon lttare ska kunna ta emot komplimanger? Eller mste hennes sjlvfrtroende frbttras bara?
Citera
2017-02-09, 22:03
Medlem
Oftast kan kvinnor ha svrt att ta emot komplimanger nr de inte knns rimliga. Om det r en specifik tjej ta reda p vad hon redan gillar med sig sjlv, t.ex. om hon tycker om sitt hr och frstrk det. Det kommer ge henne bttre sjlvfrtroende eftersom det knns rimligt att du ocks gillar det.
Citera
2017-02-10, 00:09
Medlem
Nja, det finns en konst i att leverera komplimanger. En komplimang har till syfte att smickra personen den r avsedd fr, och drfr behver du inte uttrycka en sanning eller din verkliga knsla om henne, s lnge det skapar en positiv effekt. Fr att gra detta s behver du lra dig att sikta in direkt p hennes oskerheter. Om tjejen i frga ser vldigt bra ut och har en vacker kropp, och r vl medveten om detta, s kommer en komplimang om hennes utseende ha liten positiv effekt, och kan ven stadkomma det motsatta; hon kanske knner att hon r ver behovet av att ha sitt ego strykt i den riktningen.

Men lt oss sga att hon r en amatrmusiker eller mlare. Hon gr detta arbete p egen hand, utan professionellt std eller publicitet, och r vl medveten om att andra frsrjer sig p det. Smickrar du henne om hennes konstnrliga sida s kommer det att g direkt till hennes huvud och tjna dig dubbla pong. S lr dig att sniffa ut de delar av hennes ego som behver bekrftelse.
Citera
2017-02-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Finns mnga tjejer som inte kan, och oftast har dom mnga issues sklart. Men vill ge denna tjej en chans. r det ntt JAG kan gra fr att hon lttare ska kunna ta emot komplimanger? Eller mste hennes sjlvfrtroende frbttras bara?
Du behver ju inte dra igng en krleksfrklaring kanske, men ngot litet fint faller de flesta kvinnor fr.

Var rlig, vad hade du sjlv velat hra?
Citera
2017-02-10, 09:57
Bannlyst
Citat:

Frga dig sjlv varfr du ger dessa komplimanger.

Det r bttre att ge komplimanger av en anledning. n att ge dom bara fr att. Det senare r manipulativt och knns inte genuint.
Citera
2017-02-10, 10:07
Medlem
Katzyns avatar
Komplimanger som inte knns genuina eller som man verkligen inte kan knna igen sig brukar vara svra att ta emot. Bde sliskiga dussinkomplimanger som kanske inte r ren lgn men som sgs av helt andra syften n fr att gra en glad, och dr personen ger en komplimang fr ngot som man verkligen inte tycker stmmer, r knepiga. Sen kan det givetvis var s att personen verkligen TYCKER att man har jttefint hr fast man sjlv tycker att det ser frjvligt ut och det r vl lite av en sjlvfrtroendefrga ocks.
Citera
2017-02-10, 11:39
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:

Hur en tjej tar emot komplimang beror ju mkt p tjejens sjlvfrtroende men it takes two to tango fr att komplimangen ska funka..( sen beror det ju p hur mkt hon gillar dig ocks)Men jag kan ocks tnka mig att svenska killar eller killar frn nordiska lnder r inte speciellt bra p komplimanger. Det blir oftast stelt och konstigt och definitivt inte hur killen frestllde sig att det skulle bli.. Tex killar frn sder (tnk typ italienska killar) r ju mkt bttre p snt, det kommer vldigt ltt fr de att sga ngt fint dock upplevs det okta de flesta ggrna..
En kille skulle komma lngt med r om komplimangen r genuin och betydelsefull. Vad r det du gillar hos tjejen, vad r det som gr att hon r speciell fr dig?r hon betydelsefull? Tnk lite p de banorna, men g inte crazy - man kan komma lngt med ngt enkelt
Citera
2017-02-10, 21:04
Medlem
Mooons avatar
Du har inte reflekterat ver att du ger komplimanger som faktiskt inte r komplimanger? Att de i sjlva verket r nedltande eller pinsamma? Det r ngot hos dig sjlv som ska frbttras. Eller menar du att kvinnor har tindra-plikt hur korkade n komplimangerna r?

Citat:
Citera
2017-02-10, 22:22
Medlem
Fittheligeandes avatar
Tjejer fr ta emot mngder av komplimanger frn killar. Vilket gr att det blir lite som en piss i havet. Men frsk komma med nt unikt stt att ge komplimanger p. Men du mste sklart mena det du sger ocks, annars blir det konstlat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in