Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 20:00
  #3949
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Det känns svårt att få något annat än risk:reward 1:1 på att chansa på upp eller ner i rapporter, om man inte väljer att gå emot sentimentet inför rapporterna, men det är sällan det är särskilt tydligt vart sentimentet faktiskt ligger.
Personligen tror jag att det bästa sättet att hantera rapporter på är att helt enkelt sälja vollan. Min uppfattning är att den oftare är överprisad än underprisad.
Jag har återigen svårt att räkna ut ett riskreward ratio bättre än 1:1. Det är omöjligt att veta utfallet av rapport utan inside tyvärr. Akuten kan slå 10% eller 0.1%
Citera
2017-10-18, 21:57
  #3950
Avstängd
FX5000s avatar
bus
Citera
2017-10-19, 00:14
  #3951
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag har återigen svårt att räkna ut ett riskreward ratio bättre än 1:1. Det är omöjligt att veta utfallet av rapport utan inside tyvärr. Akuten kan slå 10% eller 0.1%

Jo jag håller ju med dig som sagt. Sannolikheten att ha rätt är 50% givetvis, det gäller normalt all spekulation kring riktning. Jag reserverade mig bara för andra möjliga sätt att bedöma hur konsekvenserna kan skilja mellan "krona och klave" och således påverka risk/rewarden. Vad jag menar med att "gå emot sentimentet" är att om marknaden tycks inprisa en positiv rapport så lär man ha större fördel av att blanka (och vice versa, utan att bry sig om vad man personligen tror om utfallet), eftersom reaktionen på en negativ rapport då rimligtvis blir kraftfullare än reaktionen på motsvarande positiv rapport av samma kaliber. Har aktien handlats upp ordentligt inför rapport så krävs det oftast en synnerligen stark rapport för att skapa en större positiv reaktion på kursen. Men det skulle som sagt kräva att man är på det klara med vad marknaden prisat in, och det är man förmodligen inte i 99% av fallen. Alltså inget jag ser som lukrativt direkt.

Jag tror som sagt att det mest fördelaktiga sättet att spekulera i rapporter är att sälja volatiliteten, alltså ställa ut optioner i form av vaggor eller strutar, och helt enkelt spekulera i att den realiserade volatiliteten blir lägre än den implicita.
Citera
2017-10-19, 11:32
  #3952
Medlem
Grandesporross avatar
kom ur dax med vinst take vare riskmanagement, både EU och US marknaden har vänt ner kortsiktigt, finns bra med nersida på nasdaq, övervakar att långa den när en reversal är på g, studs från 6050 området som är R1 för månaden borde besökas igen när cash marknaden öppnar. Det blir en make or break, annars finns stöden vid 6036 och 6000.

OMX lång turbos håller jag däremot. Ser starkt ut.
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-10-19 kl. 11:35.
Citera
2017-10-19, 16:45
  #3953
Medlem
Grandesporross avatar
Ingen som är med på vollan idag? Sagt o gjort köpt nasdaq 6054
Citera
2017-10-19, 18:53
  #3954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Ingen som är med på vollan idag? Sagt o gjort köpt nasdaq 6054
Gillar vollan. Legat snorkort o stängt en del vid motsvarande 6060 nivån. Gjort omtag med korta.
Skrivfel på ditt förra inlägg. Inga "stöd" under 6050 utan "död".
Citera
2017-10-19, 19:45
  #3955
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Gillar vollan. Legat snorkort o stängt en del vid motsvarande 6060 nivån. Gjort omtag med korta.
Skrivfel på ditt förra inlägg. Inga "stöd" under 6050 utan "död".
haha vi får väl se, snyggt att du korta DAX igår iaf, måste blivit en bra profit.

skulle nog säga att 6038 är ett starkare stöd, under det får dippen bra med momentum för vidare nergång. Men det måste ske snart.
Citera
2017-10-19, 22:04
  #3956
Medlem
Grandesporross avatar
Skulle nog säga att björnen inte syns till... nasdaq stängde på dagshögsta, redo för gapstäng imorn och i OMX intradag har DH agerat stöd i efterhandeln. Just buy the motherfucking dips!
Citera
2017-10-19, 23:18
  #3957
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Skulle nog säga att björnen inte syns till... nasdaq stängde på dagshögsta, redo för gapstäng imorn och i OMX intradag har DH agerat stöd i efterhandeln. Just buy the motherfucking dips!
Varför ändra strategi? Sen snart ett år sen har dipparna varit lönsamma, har man gjort 10k sen dess och riskerar 3k nu så whats the big deal. Buy the dips until proven guilty
Citera
2017-10-20, 08:23
  #3958
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Varför ändra strategi? Sen snart ett år sen har dipparna varit lönsamma, har man gjort 10k sen dess och riskerar 3k nu så whats the big deal. Buy the dips until proven guilty
Ja precis bara man håller sin risk management är det inget att oroa sig över

"Senate approves budget in crucial step forward for Republican tax cuts"
https://www.washingtonpost.com/news/...=.3634ef11eb34

Bra nyheter som eldat på Dollarn och bred index uppgång.
Enligt analytiker öppnar Trumps skattelättnader upp för +4% i företagsresultat. Finns utrymme för mer uppsida så länge det är i focus.

-----

Nog fungerar en Cup and handle fortfarande https://imgur.com/a/d1vjn

OMX 1660 nu mina omx long turbos!
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-10-20 kl. 08:35.
Citera
2017-10-20, 12:09
  #3959
Medlem
TheRiddle-s avatar
Apropå Cup o Handle, var nog mer ett par bra rapporter som lyfte snarare än att formationen funkade den här gången.

Körde lite av en chansning på att Volvo skulle gå bra igår. Gått lite halvkasst de senaste veckorna (i stort sett +-0%) så behövde ett lyft. Var väl också hyfsat säker på att de iaf inte skulle vara en skitkass rapport, Volvo lastvagnar hör man ju hela tiden hur bra det går för. +6.5%, känns bra!
Citera
2017-10-20, 12:21
  #3960
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Apropå Cup o Handle, var nog mer ett par bra rapporter som lyfte snarare än att formationen funkade den här gången.
Den bröt innan rapporterna , jag ser det som att formationer är ett symptom av fundamentan, att tro att det är en caffemugg som rör börsen är befängt. Cup handle är i princip ett rally med konsolidering och fortsättning, continuation pattern, precis som flaggor etc. en HS formation är en reversal bara för att priset fått en topp och sedan en lägre topp som defineras av toppen innan högsta toppen. Det är som att säga att priset inte spelar nån roll i TA... Säger inte att de alltid fungerar men att helt förbise bara för att det är gammal TA är att ta i.
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-10-20 kl. 12:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback