2017-02-11, 06:15
Avstängd
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu bränner man miljoner i Göteborg på ett flumprojekt, man skall ha kameler. Så vad säger ni araber? Skulle ni besöka parken för ett lite tiderlag med en kamel? Vad säger Ni är somalier bra att jobba kameler? Finns det ens kameler i Somalia?

– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.

och

– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/bert-om-kamelparken-m%C3%A5ste-vara-ett-sk%C3%A4mt-1.4150619
Utdömt på förhand. Förmodligen konkurrerar det med någon av Berts tilltänkta attraktioner. Han hade bara inte hunnit slå signalen till Kamilla Kamelskötare och får finna sig i att vara tvåa på bollen.

Utdömt på förhand. Alternativet blir då om vi ska se rent statistiskt på detta att de kan bli taxichaufförer men av undertonen i artikeln verkar det inte vara aktuellt. Ett annat alternativ är att de går ner på torget och låter sig raggas upp av droghandlare, gangsters och annat. Då vet ni vilka alternativ som gäller ni som gnäller....
2017-02-11, 06:28
Avstängd
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Har ni sett hur kamelskötare behandlar kamelerna utomlands på turistställen? Hoppas polisen håller koll på det där stället för alla kamelskötare jag sett har misshandlat kameler med knytnävslag eller med piska. Stackars djur
Med tanke på att detta är Sverige kommer de att ha en utbildning innan de får sköta kamelerna.
I den utbildningen ingår de legala aspekterna av hur man får göra mot djur.
Konsekvenstänk, tack.
2017-02-11, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Med tanke på att detta är Sverige kommer de att ha en utbildning innan de får sköta kamelerna.
I den utbildningen ingår de legala aspekterna av hur man får göra mot djur.
Konsekvenstänk, tack.
Men dom blir ju utbildade i att inte våldta men det gör dom ändå
2017-02-11, 08:00
Medlem
Spontan känner jag NEJ, inte av hat utan mer praktiskt.

Det kommer krävas mark att ha kamelerna på - kostar. Riktiga anställda som kan ta hand om kamelerna - kostar. Framförallt somalier då som förhoppningsvis ska ta hand om dem.

Men andra saker. Hur kan kamelskötsel tisdag jämna veckor 12-16 vara något att hänga i CVet, egentligen. Känns likvärdigt med någon som rider på ridskola eller har sköthäst. Ännu mera win för de som äger en EGEN häst och tar hand om den.

Varför kameler? Man har haft integrationsprojekt på ridskolor som enligt hästtidningarna fungerat bra. Toppen att hästarna redan används i annan verksamhet, genererar pengar eller att verksamheten iallafall går runt. Dessutom finns redan "svenskar" på ridskolor så integration ter sig betydligt mer praktiskt där än genom att skapa fram en kamelpark och locka dit svenskar, eller ska somalierna integrera sig med varandra?

Vidare, varför inte erbjuda praktikplatser på djurparker. "Jag praktiserade på djurpark och mockade bajs, matade djur (kameler) och klippte gräs låter MYCKET bättre än "jag borstade en kamel 2h i veckan".
2017-02-11, 08:27
Medlem
"jag kanske är naiv, men det står jag för."

Den svenske mångkulturalisten i ett nötskal.
2017-02-11, 08:55
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
"jag kanske är naiv, men det står jag för."

Den svenske mångkulturalisten i ett nötskal.

Antar det är lätt att vara naiv med andras pengar ... skattepengar.

Hade du sagt sådär som anställd på ett företag hade du fått betala tillbaka / sparken.
2017-02-11, 09:50
Medlem
maniacmans avatar
Jag hoppas att vi får se att man faktiskt ställer de som är ansvariga för den här cirkusen till svars. Kanske är jag fördomsfull nu men min upplevelse är att det rapporteras om korkhuvuden som beslutar om sådana här saker utan att något händer.
I Martin Borgs bok "någon annan betalar" åkte han ju omkring och intervjuade kommunanställda som varit med och beslutat om sådant här. Vad jag inte förstår är hur de fortfarande kan vara anställda...
2017-02-11, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Utdömt på förhand. Förmodligen konkurrerar det med någon av Berts tilltänkta attraktioner. Han hade bara inte hunnit slå signalen till Kamilla Kamelskötare och får finna sig i att vara tvåa på bollen.

Utdömt på förhand. Alternativet blir då om vi ska se rent statistiskt på detta att de kan bli taxichaufförer men av undertonen i artikeln verkar det inte vara aktuellt. Ett annat alternativ är att de går ner på torget och låter sig raggas upp av droghandlare, gangsters och annat. Då vet ni vilka alternativ som gäller ni som gnäller....

Bert har väl lämnad turistbranschen.. Han fick sälja Skara sommarland för att han var med i Ny demokrati hade fel åsikter.
2017-02-11, 10:06
Medlem
Bjöd hit mina väninnor, en från Australien och en från Ungern till öppningen av parken de trodde ta mig fan att jag smått huvudet i något. Alltså hallå Sverige "Kamelpark"
2017-02-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Bjöd hit mina väninnor, en från Australien och en från Ungern till öppningen av parken de trodde ta mig fan att jag smått huvudet i något. Alltså hallå Sverige "Kamelpark"

Om djuret varit en elefant då?
Eller delfin?
2017-02-11, 14:13
Medlem
Hahaha....Alltså vad i helvete, är det här på riktigt!?
Finns det inga krav överhuvudtaget på människor som placeras i såna här beslutsfattande positioner??
Det är fan skrämmande, världen är verkligen full av dårar, och värre verkar det bli, Kamelpark som integrationsprojekt!!! Jösses..
Politiker, media och annat pack som verkar vara totalt verklighetsfrånvända...
Är det början på mänsklighetens undergång vi har börjat bevittna?
2017-02-11, 15:00
Medlem
Mullrets avatar
Kompetensen för dessa ointegrerbara personer ligger på den nivå som räcker till för sköta ett menageri med vandrande pinnar. Allt annat blir överkurs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in