Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Nu bränner man miljoner i Göteborg på ett flumprojekt, man skall ha kameler. Så vad säger ni araber? Skulle ni besöka parken för ett lite tiderlag med en kamel? Vad säger Ni är somalier bra att jobba kameler? Finns det ens kameler i Somalia?
– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.
och
– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/bert-om-kamelparken-m%C3%A5ste-vara-ett-sk%C3%A4mt-1.4150619
Utdömt på förhand. Förmodligen konkurrerar det med någon av Berts tilltänkta attraktioner. Han hade bara inte hunnit slå signalen till Kamilla Kamelskötare och får finna sig i att vara tvåa på bollen.
Utdömt på förhand. Alternativet blir då om vi ska se rent statistiskt på detta att de kan bli taxichaufförer men av undertonen i artikeln verkar det inte vara aktuellt. Ett annat alternativ är att de går ner på torget och låter sig raggas upp av droghandlare, gangsters och annat. Då vet ni vilka alternativ som gäller ni som gnäller....