2017-02-08, 22:37
Medlem
plastgubbens avatar
Jag har bestämt mig för att sluta gå till folktandvården då jag tycker att alla som jobbar där är otrevliga idioter. Hade tänkt prova andra tandläkare (dvs privata tandläkare) och se om det är bättre.

På folktandvården hade jag försäkringen "frisktandvård".

Så nu undrar jag om jag behöver teckna någon tandvårdsförsäkring om jag ska börja gå till någon privattandläkare.

Sedan undrar jag, är privattandläkare bättre eller är de lika otrevliga och dumma? Och hur vet man vilken privattandläkare man ska välja?
Citera
2017-02-08, 22:43
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Jag har bestämt mig för att sluta gå till folktandvården då jag tycker att alla som jobbar där är otrevliga idioter. Hade tänkt prova andra tandläkare (dvs privata tandläkare) och se om det är bättre.

På folktandvården hade jag försäkringen "frisktandvård".

Så nu undrar jag om jag behöver teckna någon tandvårdsförsäkring om jag ska börja gå till någon privattandläkare.

Sedan undrar jag, är privattandläkare bättre eller är de lika otrevliga och dumma? Och hur vet man vilken privattandläkare man ska välja?

Min erfarenhet av privattandläkare är mycket god. Kompetenta, trevliga, personliga eftersom man alltid träffar samma. Kanon.
Citera
2017-02-08, 23:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Min erfarenhet av privattandläkare är mycket god. Kompetenta, trevliga, personliga eftersom man alltid träffar samma. Kanon.
Finns det motsvarande deals som hos folktandvården? Alltså 50 kr/mån för tandvårdsförsäkring?
Citera
2017-02-08, 23:13
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Finns det motsvarande deals som hos folktandvården? Alltså 50 kr/mån för tandvårdsförsäkring?

Har faktiskt ingen aning om det. Ingenting de har marknadsfört i varje fall. Men de kanske snart måste haka på det tåget, eftersom fler och fler vill ha det.
Citera
2017-02-08, 23:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Har faktiskt ingen aning om det. Ingenting de har marknadsfört i varje fall. Men de kanske snart måste haka på det tåget, eftersom fler och fler vill ha det.
Jag bara menar att om de inte har det är det inte ett alternativ för mig och säkert många andra. Det är skönt att ha.
Citera
2017-02-08, 23:38
Medlem
Har du vettig ekonomi och kan spara själv så är jag negativ till tandvårdsförsäkringar. Det är just en försäkring och som alla vet så finns det inga försäkringar som skänker bort pengar, utan snittkunden gör en förlust och sen finns det alltid vissa som har otur och tjänar på sin försäkring.

Jag har även upplevt att jag får sämre vård när jag hade försäkringen. Om tandläkaren har en försäkring att ta hänsyn till så måste ingreppet motivera om det är värt kostnaden. Jag hade t.ex en visdomstand som alltid har legat horisontellt och jag har fått höra att den säkert kommer behövas opereras ut, men så länge jag hade försäkringen avvaktade man. Besöket efter jag sagt upp min försäkring blev det plötsligt jävligt bråttom att få bort den när de själv inte behövde stå för kostnaden.
Citera
2017-02-09, 00:51
Medlem
Identifierad1s avatar
Nej, man behöver ingen försäkring. Men det blir dyrare de få gånger man besöker en tandläkare.
Tror att man får det där tandvårds-bidraget även fast man går till privata tandläkare men det är inte så mycket. Oftast dyrare hos privata tandläkare. Men kan vara bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in