• 6
  • 7
2017-02-10, 15:55
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Ironiskt att samma personer som gärna vill kalla IS för "daesh" inte gillar det arabiska ordet taharrush.
Självklart har ordet en mer specifik innebörd än 'harassment', 'trakasserier' eller bara 'tafs'; det beskriver ett nytt beteende som blev allmänt känt först för ett år sedan. Det är nytt.
Sådana som du har importerat detta så att minderåriga tjejers kultur kunde berikas. Då får ni acceptera att nya namn följer med nya beteenden.

IS får kalla sig vad de vill. Det har inget med mig att göra. Jag har inte tagit hit någon, mer är du har gjort, så sluta snacka skit. Du låter som en religiös knäppis som delar in alla i vi (sektmedlemmarna) och alla andra.
Citera
2017-02-10, 17:16
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
IS får kalla sig vad de vill. Det har inget med mig att göra. Jag har inte tagit hit någon, mer är du har gjort, så sluta snacka skit. Du låter som en religiös knäppis som delar in alla i vi (sektmedlemmarna) och alla andra.
Du låter som du har litet dåligt samvete och vill distansera dig från dem som tog hit taharrush. Det är bra, ett första steg är att kalla det för vad det är, och förhoppningsvis kan vi överbrygga skillnaderna oss emellan. Om fler börjar förneka att de ville ta hit det kanske vi slipper läsa om det varje vecka (snart 60 veckor sedan massövergreppen i Köln).
Citera
2017-02-10, 18:10
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du låter som du har litet dåligt samvete och vill distansera dig från dem som tog hit taharrush. Det är bra, ett första steg är att kalla det för vad det är, och förhoppningsvis kan vi överbrygga skillnaderna oss emellan. Om fler börjar förneka att de ville ta hit det kanske vi slipper läsa om det varje vecka (snart 60 veckor sedan massövergreppen i Köln).

Ja, det är bra att vi hittar lite gemensam grund. Inget mer trams om "taharrush" längre, om jag får be. Trakasserier är trakasserier och det finns inga speciella arabiska trakasserier.
Citera
2017-02-10, 18:25
Medlem
Finisterres avatar
Taharrush är alltså ett ord för speciella trakasserier vi lärt oss från Köln, Kairo, Karlstad och andra arabiska städer.

Bäst vi håller oss till det aktuella taharrushet i bubbelpoolen. Frågan är om detta fall är arabiskt, asiatiskt eller något annat.
Senast redigerad av Finisterre 2017-02-10 kl. 18:28.
Citera
2017-02-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"En kvinna i övre tonåren" hade sannolikt beskrivits som ett "barn" av svenska s.k. journalister, om hon hade migrerat till Sverige.

De, som ofredade henne, kanske var jämnåriga (max. ett 1-2 års ålderskillnad)?

Ja visst, får de chansen bryter de ju mot lagarna och plockar hit dem. 2500 kr per år betalar jag för att se dessa brott begås på tv. Att köpa stöldvaror är fel men att betala för att folk skall begå brott är rätt!?

Är evigt lycklig för friskolereformen, tack och lov kan man se till att enda gången man möter 'nysvenskarna' är när de möts i fotbollsträningen. Arbetsmarknaden står ju utanför de offentliga så där finns ju ett naturligt urval.
Citera
2017-02-11, 08:55
Medlem
Nya seder på våra badhus med ordningsvakter och tafsningar är nog bara att vänja sej vid tyvärr! Sedan finns ett annat mindre känt problem som inte är så omtalat, klormängden har ökat markant i de flesta badhus sedan massinvandringen då det i nysvenskens kultur ingår att bada med skitiga kallingar under badbyxorna!!
Citera
2017-02-11, 10:43
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ja, det är bra att vi hittar lite gemensam grund. Inget mer trams om "taharrush" längre, om jag får be. Trakasserier är trakasserier och det finns inga speciella arabiska trakasserier.

Vad fint att du vill normalisera detta på svenska breddgrader nya beteende och ivrigt likställer det med här redan förekommande trakasserier.

Anledningen till att ordet förekommer och dess innebörd kommer bli klarare och tydligare runt familjen Svenssons middagsbord för varje vecka som går, till ditt stora förtret, är att det direkt kännetecknar och identifierar vad det rör sig om. Det är inte någon som fått sin brevlåda sprängd med smällare, det är inte någon som ombyteskläderna gömda efter gympan, det är inte någon som blivit häcklad och uthängd på fejan. Det är ett väldefinierat offer, ung vit flicka, som blivit sexuellt antastad/våldtagen av flera unga män från mellanöstern. Allt det tydliggörs genom gott språkbruk. Alla förekomster av taharrush är trakasserier, men alla trakasserier är inte taharrush. Det är helt enkelt en närmare förklaring. På gatan stod en bil. På gatan stod en färgglad bil. På gatan stod en färgglad SUV. På gatan stod en röd SUV. Varför motsätter du dig ett ord som tydligare nyanserar och utökar språket?
Citera
2017-02-11, 11:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Från Wiki:

Citat:
In Arabic, the term "mass sexual assaults" translates as تحرش جماعي (taḥarrush jamāʿī), often incorrectly transliterated in the media as "taharrush gamea" following a German police report into the 2016 New Year's Eve sexual assaults in Germany.
Citera
2017-02-11, 12:16
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Det finns visst "speciella arabiska trakasserier". En av dessa arabiska specialiteter är just taharrush, som innebär att stora grupper arabiska män omringar västerländska vita småflickor för att hjälpas åt att hålla fast dem, häckla dem, tafsa på dem och i värsta fall även råna dem, misshandla dem och gruppvåldta dem. Gruppvåldtäkter, som skräckinjagande nog har blivit normaliserade i det svenska samhället, är en form av taharrush med allt från 3 upp till 12 deltagare, och offren är nästan alltid västerländska vita småflickor. Svenska män sysslar inte med sådant. Alltså är det en importerad arabisk specialitet. Andra speciella arabiska trakasserier innefattar det omfattande muslimska sexslaveriet av vita småbarn i England, där i vissa fall någon gammal gubbe brutalt har knullat ett barn tillsammans med sina tre vuxna söner, sina två bröder och fyra kusiner. Det är en arabisk specialitet. Mig veterligen sysslar inte européer med sådant. Sedan har vi stenkastning som ju också är en arabisk specialitet, samt brutala knivslakter av sina egna döttrar, barnäktenskap, terrorattacker och annat smått och gott. Det finns många speciella arabiska trakasserier som vi svenskar nu måste vänja oss vid.

Ska vi sluta kalla halalslakt för halalslakt också?
Citera
2017-02-11, 15:14
Medlem
Citat:
Finns det någon särskild anledning till att du använder det arabiska ordet "taharrush" istället för det svenska ordet "trakasserier"? Håller du på att integreras till det nya arabiska Sverige?
Dels är "trakasseri" ett inlånat franskt ord, dels torde "taharrush" specifikt motsvara "systematiska, koordinerade sexuella trakasserier". För egen det avskyr jag ordet "taharrush" enär det låter som en nysning. Förövarna i detta fall och andra har säkerligen gått till badhuset i akt och mening att sexuellt trakassera ett "lämpligt" offer om tillfälle ges. Sådana personer ska straffas och sedan utvisas på livstid.
Citera
2017-02-12, 07:36
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Andra speciella arabiska trakasserier innefattar det omfattande muslimska sexslaveriet av vita småbarn i England, där i vissa fall någon gammal gubbe brutalt har knullat ett barn tillsammans med sina tre vuxna söner, sina två bröder och fyra kusiner. Det är en arabisk specialitet.

Med de nya vindar som blåser idag blir några av de gubbarna utvisade till Pakistan, så de är i UK "asian".
Detta i Vänersborg nu kan också vara en asiatisk berikning/utmaning/kompetensregn
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in