• 2
  • 3
2005-12-23, 12:42
Medlem
Kitzbühels avatar
b-one

Har 2 domäner reggade på b-one.

funkar bra.

Supporten kan ta lite tid. sickar man mail har man svar inom 20 timmar typ.

Viktigt att tänka på är dock att man måste säga upp senast 3 månader innan avtalet löper ut, annars förlängs det automatiskt 1 år till. Uppsägningen måste ske skriftligt via vanligt brev på posten.

Skål, Jawohl, Alkohol
Citera
2005-12-23, 13:08
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady11
Iofs gör jag nya databaser till alla nya script jag installerar/gör. Men det blir ju mer problem om du ska installera tex. 2 st phpBB forum.
Du ställer ju in vad forumet ska ha för prefix på tabellerna. Men det kanske strular sig vid uppdateringar och dylikt.
Citera
2005-12-23, 13:20
Bannlyst
http://www.aspsidan.se/default.asp?p...=219633#221443

kan vara intressant läsning
Hade mer trådar men hittar inte dem
Citera
2005-12-23, 17:18
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarglider
Ja, Surftown verkar lovande. En fråga bara, hur ställer de sig till otillåtet material? Jag menar inte barnporr, men typ mp3 osv. Tar de bort materialet eller brukar de inte bry sig?

Jag antar att du med otillåtet syftar på olagligt?

Surftown är ett seriöst, lagligt webbhotell, så givetvis plockar de bort eventuellt olagligt material ifall du är dum nog att slänga upp det på ett webbhotell som kostar pengar. Webbhotellen tar ju inte bort olagligt material för att det är roligt, utan just för att det är olagligt och de kan få problem om det ligger kvar.

Om du däremot syftar på hur aktivt de letar efter olagligt material, så har jag ingen aning om det. Jag har själv slängt upp några låtar då och då som jag raderat efter några dagar, och hittils har jag inte fått någonting raderat av dem eller någon varning alls.

Hade du däremot tänkt göra något "www.TankaDinaWarezHär.nu" eller liknande, så får du räkna med varningar / avstängning.

Vill du publicera olagligt material, använd egen webbserver eller en gratishost där du uppger falska personuppgifter.
Citera
2005-12-23, 18:17
Medlem
SwedishMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarglider
Vill regga en egen .se eller .com-domän och kikar nu runt. Jag är inte helt på det klara än med Loopias månadspriser. Någon som vet vilket som är billigast?
Om vi nu håller oss till enbart Loopia och B-one (som frågan gäller) så är Loopia helt klart överlägset. Bra upptid, bra och snabb support, hyfsade priser. Detta vet jag av egen erfarenhet. Jag använde dom privat själv förut och jag har anlitat dom när jag hjälpt bekanta och mindre företag med hemsidor. B-one har jag hört både det ena och det andra om medans folk bara har gott att säga om Loopia.

Nu använder jag för egen del ScorpionShops men det var för att jag behövde mer MySQL-databaser och större utrymme och det var plånboken som fick bestämma. Jag är mycket nöjd med ScorpionShops, men skulle mer än gärna byta tillbaka till Loopia om det ScorpionShops erbjöd fanns hos Loopia för samma pris.
Citera
2005-12-23, 18:49
Medlem
TuXIs avatar
Har ju själv fixat en sida hos ProInet nu. En sida med bilder alltså.

Du kan ju alltid ta en titt i denna tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=275067
Citera
2005-12-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Jag antar att du med otillåtet syftar på olagligt?
Självklart menar jag olagligt. Men det är som du säger, jag vill bara använda det för eget bruk, typ en låt då och då.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in