2005-12-04, 19:03
Medlem
TuXIs avatar
Mja, nu är det så att en kompis till mig tänkte dra igång en sida med bilder. Alltså massvis med bilder från olika fester osv. (Bla bla, finns ju redan 100st såna...)

Så han skulle ha ett ställe att slänga upp på, och har kommit fram till två billiga alternativ. (De två billigaste?) Men, vilket skall man välja.

Fri trafik på båda, vilket är bra. Sedan billigt, vilket också är bra, men hur stabila är dem egentligen?

Funderar på b-one: 24:- (1000mb) eller Cliche: 10:- (1000mb)

Jag vet att det finns trådar om hur dessa två är, men de är ju föråldrade, webbhotell går upp och ner, så jag vill ha en nulägesanalys av de två.

Någon som har kommentarer på dessa två, vilket skall man välja egentligen?
Citera
2005-12-04, 19:28
Medlem
phreakdentas avatar
Har min sida hos Surftown och är nöjd. I princip är alla dessa billiga webbhotell lika dåliga, men duger.

http://www.surftown.se/
Citera
2005-12-04, 19:35
Medlem
Seagates avatar
Har själv ingen erfarenhet av b-one, men har hört en del dåligt om dem, så jag skulle aldrig komma på tanken att välja dem, då Surftown erbjuder i stort sett allt som b-one erbjuder men har fri trafik.

Jag rekommenderar Surftown.se
Citera
2005-12-04, 19:37
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
fri trafik.
Fri trafik är om något det man ska akta sig för, om man läser alla små fotnoter och annat så inser man att fri trafik inte existerar - någonsin.
Citera
2005-12-04, 22:20
Bannlyst
Jag har ingen erfarenhet av Cliche, men en kompis driver en jäkligt stor sida med bilder, o den ligger på B-one! inga klagomål från B-one's sida efter nästan ett år med tung trafik!
så ja får väl räcka upp armen för B-one!
Citera
2005-12-04, 22:35
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Fri trafik är om något det man ska akta sig för, om man läser alla små fotnoter och annat så inser man att fri trafik inte existerar - någonsin.

Jag har läst villkoren, jag är inte dum.

Citat:
Ursprungligen postat av Surftown
Surftown har som utgångspunkt fri trafik på alla Webbhotell. I händelse av missbruk förbehåller sig Surftown dock rätten att upphäva Kundens Abonnemang eller att begränsa Kundens bandbredd. Till missbruk räknas exempelvis överträdelse av reglerna kring innehållet på webbsidor/Webbhotell, se punkt 6 ovan, samt då sådan överträdelse orsakar oproportionerligt stor trafikbelastning.

Surftown erbjuder fri tillgång till standardskript samt fritt bruk av andra skript. En förutsättning är emellertid att det är fråga om skript som inte belastar servrarna i orimligt hög grad.

De flesta privatpersoner borde inte ha något problem alls att hålla sig inom denna vida ram.
Citera
2005-12-04, 22:42
Medlem
Fri trafik, jo tjena. Kommer du att ha en sida som kommer att ha mycket trafik så rekommenderar jag inte b-one. Dom stängde av mitt konto för att den drog för mycket trafik.
Citera
2005-12-04, 23:19
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sQL
Fri trafik, jo tjena. Kommer du att ha en sida som kommer att ha mycket trafik så rekommenderar jag inte b-one. Dom stängde av mitt konto för att den drog för mycket trafik.

Vad hände med din domänadress?

Har aldrig fått mitt konto avstängt (Surftown), vore roligt att veta i förväg vad som (förmodligen) händer om jag någon gång skulle bli avstängd.
Citera
2005-12-04, 23:52
Medlem
TuXIs avatar
Hmm.. Surftown kan ju då kanske komma med i bilden.

Det är ju bra att i förväg veta hur de olika behandlar hög trafik, då sidan säkert kommer ha en del trafik, eftersom det kommer att vara en sida med bilder av olika slag.

Får vänta och se ifall fler har tankar och kommentarer på detta.
Citera
2005-12-05, 00:40
Medlem
oGGos avatar
Själv gillar jag loopia och gate9 skarpt, men de kanske är lite dyra?

http://www.loopia.se/
http://www.gate9.se/
Citera
2005-12-05, 00:59
Medlem
mikael_svenssons avatar
FRI TRAFIK - Hur fan kan man ens "köpa" en sån enkel grej??
Citera
2005-12-05, 01:14
Medlem
ofins avatar
Jag kör b-one och det funkar fint för det mesta. Gjorde en smil-generator i php i plugget häromåret och under testingen då servern fick köra mkt fick man ibland "Service temporary unavailable" eller nåt liknande. Har även märkt att mail()-funktionen i php kan brista lite emellanåt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in