2017-02-08, 13:54
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Läste the Guardians publicering av listan med länk efter varje till publicerade nyheter. Tyckte det var fullständig förnedring av Trump. Han framstod som ett skämt och yrkesdesinformatör.

Trump får dem att publicera långa listor på terrorbrott de senaste åren och därmed visa för alla läsare att ett reseförbud mot vissa länder som nu råkar ha muslimsk majoritet kanske inte är så dumt trots allt. Ja, fan vad Trump blir förnedrad av detta

Om medierna har mörkat eller inte är totalt irrelevant. Syftet är bara att få dem att PRATA om islamitiskt terror. Han gjorde exakt samma sak i början av sin valkampanj när han drog upp illegala invandrare som "våldtar, mördar och tar in droger". Även om långt ifrån alla gör det så matas ändå budskapet ut att illegala invandrare är något dåligt som borde stoppas.
Citera
2017-02-08, 13:58
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Visst är det som TS skriver. Och förresten, hela Trumps valkampanj byggde ju på att "trolla", eller manipulera media, utan att de fattade det själva. Bättre och billigare markandsföring finns inte!

Han ska tydligen ha fått hela 5 miljarder dollar i gratis mediaexponering, vilket inte är så konstigt med tanke på att all media skrev spaltmeter såfort han öppna munnen i två års tid. Hela otroligt.

De blir spelade som en fiol utan att själva veta om det
Citera
2017-02-08, 14:05
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Kanske det. Men övriga fall?

På vilket sätt gör det händelsen mindre intressant att skriva om? En jävla notis tar 30 sekunder att skriva.

Det kan jag inte svara på, bara att de som inte finns med är mindre händelser där det inte alltid ens framgår att det är terrorism det handlar om.
Jag skulle tror att det finns betydligt fler händelser som inte skrivs om alls som sker i t ex Afrika.
Så länge inte CBS skippar de som är av större betydelse, så ser jag inte någon poäng alls här.
Tycker tvärtom att CBS har fått med betydligt mer än nödvändigt på listan då mycket av vad de faktiskt skrivit om knappast kan klassas som en världsnyhet och ens förtjänar i en notis.
Jag ser inte direkt nyhetsvärdet av att någon blivit knivhuggen i Bangladesh.
Citera
2017-02-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Trump får dem att publicera långa listor på terrorbrott de senaste åren och därmed visa för alla läsare att ett reseförbud mot vissa länder som nu råkar ha muslimsk majoritet kanske inte är så dumt trots allt. Ja, fan vad Trump blir förnedrad av detta

Om medierna har mörkat eller inte är totalt irrelevant. Syftet är bara att få dem att PRATA om islamitiskt terror. Han gjorde exakt samma sak i början av sin valkampanj när han drog upp illegala invandrare som "våldtar, mördar och tar in droger". Även om långt ifrån alla gör det så matas ändå budskapet ut att illegala invandrare är något dåligt som borde stoppas.
Och vad hade du skrivit om The Guardian inte hade bemött anklagelserna? Förmodligen något i stil med att medierna mörkar, försöker motarbeta Trump, och så vidare. Vad underbart det måste vara att kunna förakta medierna oavsett vad de gör. Jag antar att du är att gratulera.
Citera
2017-02-08, 14:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Läste the Guardians publicering av listan med länk efter varje till publicerade nyheter. Tyckte det var fullständig förnedring av Trump. Han framstod som ett skämt och yrkesdesinformatör.

Du måste skoja nu. Jag anser mig själv vara en sådan som nitiskt följer den fredliga religionen. Men vi människor fungerar så att minnet inte är lika skarpt när så många händelser äger rum.

Vad vill jag säga? Jo, när jag fick ett överblick över terrordåd blev jag själv förvånad... Tack, media

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Och vad hade du skrivit om The Guardian inte hade bemött anklagelserna? Förmodligen något i stil med att medierna mörkar, försöker motarbeta Trump, och så vidare. Vad underbart det måste vara att kunna förakta medierna oavsett vad de gör. Jag antar att du är att gratulera.

Det är därför det var så genialiskt
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-08 kl. 14:17.
Citera
2017-02-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
... Det är därför det var så genialiskt
Nej, det är bara sorgligt när utgången för medierna blir den samma i vissas ögon, oavsett hur medierna gör och om olika handlingslinjer de kan följa skulle vara kontradiktoriska till sin natur. Det är inte sakligt eller objektivt att fördöma eller förlöjliga medierna oavsett vad de gör. Hur som helst, TS påstod att medierna är totalt förnedrade, att de har gått på mediestrategin. Jag visade att så inte är fallet vad gäller Washington Post, och sannolikt CNN och andra medier har också kommenterat det så, men vad hjälper det när jag inte kan visa att precis alla medier har resonerat så. Då kan man fortfarande säga att medierna gick på detta. Det blir som att diskutera Guds vilja med Jehovas vittnen.
Citera
2017-02-08, 15:17
Medlem
Paradocss avatar
Kanske redan uppmärksammats i tråden och i så fall ber jag ödmjukast om ursäkt - han skrev om hur man använder media redan 1987 i boken The art of the deal.

http://www.ibtimes.com/donald-trump-explained-how-dominate-media-1987-i-play-peoples-fantasies-2218125
Citera
2017-02-08, 15:44
Medlem
Kobolds avatar
Trumps plan är att sprida så mycket FUD att ingen hinner med att granska hans egentliga förehavanden.
Citera
2017-02-08, 16:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Nej, det är bara sorgligt när utgången för medierna blir den samma i vissas ögon, oavsett hur medierna gör och om olika handlingslinjer de kan följa skulle vara kontradiktoriska till sin natur. Det är inte sakligt eller objektivt att fördöma eller förlöjliga medierna oavsett vad de gör. Hur som helst, TS påstod att medierna är totalt förnedrade, att de har gått på mediestrategin. Jag visade att så inte är fallet vad gäller Washington Post, och sannolikt CNN och andra medier har också kommenterat det så, men vad hjälper det när jag inte kan visa att precis alla medier har resonerat så. Då kan man fortfarande säga att medierna gick på detta. Det blir som att diskutera Guds vilja med Jehovas vittnen.

Du liknar Don Quijote som slåss mot semantiska väderkvarnar.

Artikeln säger ju inte att media inte har gått på Trumps "nygamla" strategi utan den bara beskriver själva strategin eller som du säger "medierna genomskådar det". WP genomskådar alltså att de möjligen har utnyttjats av Trump. So fucking what?

Det innebär i och för sig inte att Trumps strategi har lyckats; den kunde rent av slå tillbaka. Det vet vi inte tills till exempel nya mätningar kommer. Det är inte ens säkert att det går att mäta. Men min personliga åsikt att strategin slog igenom
Citera
2017-02-08, 16:29
Medlem
Citat:
... Artikeln säger ju inte att media inte har gått på Trumps "nygamla" strategi utan den bara beskriver själva strategin eller som du säger "medierna genomskådar det". WP genomskådar alltså att de möjligen har utnyttjats av Trump. So fucking what? ...
Det är det denna tråd handlar om. Den ligger i "Medier och journalistik" och handlar om huruvida Trump för medierna bakom ljuset eller ej. That's fucking that!

Citat:
... Det innebär i och för sig inte att Trumps strategi har lyckats; den kunde rent av slå tillbaka. Det vet vi inte tills till exempel nya mätningar kommer. Det är inte ens säkert att det går att mäta. Men min personliga åsikt att strategin slog igenom
Vilket den här tråden inte alls handlar om.
Citera
2017-02-08, 16:45
Medlem
pestloppans avatar
Trump verkar dock inte fatta att inte ens han kan vinna ett "krig" mot medierna. Det kan ingen i hans position göra!
Citera
2017-02-08, 17:23
Medlem
Laxons avatar
Trump är en mästare på marknadsföring. Allt han gör, gör han för att sprida sitt namn. Han är också en affärsman och vill betala så lite som möjligt för denna marknadsföring, därför låter han media göra det åt honom. Detsamma gäller hans Twittrande, han behöver inte betala en krona och sprider sitt ord.
Det som är pinsamt är hur hela USA verkar svälja alla hans tricks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in