2017-02-08, 12:59
Medlem
Det är väl ingen tvekan om att Trump ligger ett par steg före många andra i tankarna och förankrar idéer långt före mottagaren har förstått vad som har hänt. I debatterna kom han upp med vissa svar blixtsnabbt på frågor som knappast gick att förbereda sig på. I opinionsundersökningarna efteråt förlorade han enligt instituten, men de saker som folk kom ihåg efter ett par veckor var de var svar såsom det om Rosie O'Donnell eller andra saker som de om Mexico som han hamrade in.
Jag tycker att det är ganska kul att se en person som ledare som faktiskt styr skeendet själv och inte bara någon politisk skådespelare som säger det rådgivarna har sagt åt honom att säga.
Citera
2017-02-08, 13:04
Medlem
singularitets avatar
Branden i Malmö-moskén startades av en muslim, som det verkar, och Svensk media skrev att den startades av nazister. Bra att president Donald Trump får med detta i sin lista.
Senast redigerad av singularitet 2017-02-08 kl. 13:07.
Citera
2017-02-08, 13:05
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det bevisar återigen att journalister är idioter och media är västvärldens största fiende!

Aftonbladet och bankomatuttaget är väl ett färskt och klockrent exempel.
Skulle fan inte förvåna mig om hottentotten fick pengar av blaskan för att ställa upp på bild och uttala sig.
Citera
2017-02-08, 13:10
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Journalism - en av de allra farligaste -ismerna.

Snart förklarar de heligt krig mot Trump, så kallad Jourhad.

Radikala fundamentalistiska Journalister är faktiskt det farligaste som finns.

Mina egna ord väger mycket tungt i det mänskliga psyket, så därför är jag också en form av Journalist. Därför är jag mycket försiktig med vad jag säger.

Är jag arg, så blir världen arg. Är jag snäll, så blir världen lite lugnare.

Journalismen sprider sig via twitter och diverse bloggar och forum.
Citera
2017-02-08, 13:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, jag håller med dig, många ledare uppvisar psykopatiska drag men få så tydligt som Trump. Jag håller också med att de främlingfientliga strömningar som vuxit fram mer orsakats av de naiva politiker som försökt bekämpa främlingsfientlighet genom att försöka tysta ner problemen och kostnaderna med migrationen och anklagat alla kritiker som rasister. Men Trump är ännu farligare då han bejakar den främlingsfientlighet som vuxit fram och utnyttjar den för egna syften.

Hans personlighet är klockren med "Kim-arna" på andra sidan stora vattnet.

Dessvärre så kan mycket väl trådskaparen ha en poäng. Och då i den bemärkelsen att han genom sitt agerande kan eller försöker styra budskapen åt ett visst håll.
Så slår han till som en skallerorm mot ett helt annat mål. Medvetna dimridåer för att dölja sina verkliga syften.
Finns väl redan tillräckligt med banjospelare som faktiskt tror på det han häver ur sig.
Citera
2017-02-08, 13:21
Medlem
D4Cs avatar
Det är verkligen ett nöje att se journalisterna vrida på sig av irritation varje gång Trump gör någonting. De tänker "nu har vi honom" men icke, de blir bara mer och mer trollade av Bannon. Säga vad man vill om Trump, men underhållande är det.
Citera
2017-02-08, 13:24
Bannlyst
Om denna analysen är din TS så måste jag fann ta mig ge dig beröm. Har aldrig tänkt så långt men du har ju fullständigt rätt. Trump manipulerar media till månen och tillbaka och dessa är ju helt ovetandes om att man springer hans ärenden. Manipulationen under valrörelsen var mer uppenbar men denna gången har han gått upp en nivå. Hans pr-människor är av yttersta världsklass.
Citera
2017-02-08, 13:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Som jag påpekade ovan så gör de det. Men medierna kan inte avstå från vad en nytillträdd och (ännu) mäktig amerikansk president har att säga. Hur skulle det se ut? I längden får Trump dock problem med den här taktiken, därför att han måste leverera idéer som omsatt politik. Och det är en helt annan sak än "working the refs" och köra med annan medietaktik.

Det är väl exakt vad han gör? För att driva politik som han vill (~fuck Islam) behöver han ha opinionen med sig för att till exempel sätta press på kongressen.

Och det kommer han nog att åstadkomma med utspelet
Citera
2017-02-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är väl exakt vad han gör? För att driva politik som han vill (~fuck Islam) behöver han ha opinionen med sig för att till exempel sätta press på kongressen.

Och det kommer han nog att åstadkomma med utspelet
Som sagt, det återstår att se. Manipulera medierna ≠ få igenom ny politik.
Citera
2017-02-08, 13:40
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är lite väl mycket att begära att CBS skulle skriva om en brand i Malmö?

Kanske det. Men övriga fall?

Citat:
Om vi tittar igenom listan i länken så är det ju inget direkt väsentligt som hoppats över.
En del saknar t ex känd gärningsman och koppling.

På vilket sätt gör det händelsen mindre intressant att skriva om? En jävla notis tar 30 sekunder att skriva.
Senast redigerad av Fizzlor 2017-02-08 kl. 13:43.
Citera
2017-02-08, 13:42
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kanske ingen nyhet. Men ändå publicerade dom, precis som Trump ville.
Läste the Guardians publicering av listan med länk efter varje till publicerade nyheter. Tyckte det var fullständig förnedring av Trump. Han framstod som ett skämt och yrkesdesinformatör.
Citera
2017-02-08, 13:53
Medlem
Karmans avatar
Visst är det som TS skriver. Och förresten, hela Trumps valkampanj byggde ju på att "trolla", eller manipulera media, utan att de fattade det själva. Bättre och billigare marknadsföring finns inte!
Senast redigerad av Karman 2017-02-08 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in