Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsugnen
Bra poäng, hade inte alls tänkt på just detta. Hjälmkrav antar jag att du resonerar likadant kring?
Totalt sett påverkar en hjälm mig mycket mer. Min bil har inbyggt bälte. Med cykeln måste jag ta med mig en hjälm ut, och jag måste antingen hänga den på cykeln eller ta med den in. Det är drygt helt enkelt. För mig som gillar hatt blir det extra drygt. Småsaker kan tyckas, men det är bra mycket mer än bilbältet.
Sen får man även väga cykelhjälm mot en annan faktor, och det är om hjälmkrav får folk att sluta cykla och hur man mäter några få dödsfall mot kanske hundratusentals som får mindre motion för att de ställer undan cykeln. Det kanske är bättre ur ett folkhälsoperspektiv att låta folk cykla utan hjälm.
Citat:
En annan sak jag funderar på ikväll. Liberala ungdomsfördundet kom 2016 med ett tämligen kontroversillet förslag om att återigen tillåta tidelag förusatt att djuret inte far illa, samt att tillåta nekrofili.
Har du någon tanke kring det?
Kram
Ser inga fel med djursex så länge djuret inte lider. Eller rättare sagt så ser jag ingen större skillnad på att utnyttja djuren för arbete, material och mat jämfört med sexuella ändamål. Jag tycker att det är bra att brottet brott mot griftefrid finns. Väldigt många skulle bli oerhört ledsna om deras anhörigas gravar vanhelgades, och jag kan inte se någon rimlig anledning att göra det. I fallet nekrofili är offren de anhöriga.