Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-08, 19:42
Medlem
Går verkligen tjejerna på norregårdskolan? Har hört att en av gärningstjejernas namn börjar på P iallafall. Vågar inte skriva mer om det inte skulle stämma.
Vet att de är två grupper med små tjejer som bråkat ett tag nu iallafall och skulle inte förvåna mig om de handlar om dom.
Citera
2017-02-08, 20:31
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Det visar sig att Matematiker hade rätt. Motivet är killrelaterat. Jag ändrar min tidigare utsaga om det ena brottsoffrets etncitet från svensk till utländsk tjej. Alla 3 "gärningstjejerna" är av utländsk härkomst. Matematiker får fila på sin etnicitetsradar som är ordentligt felkalibrerad då det var ungefär lika stor chans att det var svenskfödda gärningstjejer som att Arnstad är tillräknelig.
Jag har också en klar bild av hur det ena överfallet har gått till men kommer inte att berätta av respekt för de inblandade brottsoffren.

Oväntat TT det var tuffa blattebrudar, dagligen hör jag dem tuffa sig i gäng på tunnelbanan, högljudda så in i helvete. Så går det när de får bete sig hur som helt utan att få en smäll på käften
Citera
2017-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Det visar sig att Matematiker hade rätt. Motivet är killrelaterat. Jag ändrar min tidigare utsaga om det ena brottsoffrets etncitet från svensk till utländsk tjej. Alla 3 "gärningstjejerna" är av utländsk härkomst. Matematiker får fila på sin etnicitetsradar som är ordentligt felkalibrerad då det var ungefär lika stor chans att det var svenskfödda gärningstjejer som att Arnstad är tillräknelig.
Jag har också en klar bild av hur det ena överfallet har gått till men kommer inte att berätta av respekt för de inblandade brottsoffren.
Det kommer fram tillslut ändå (min fetning)!, då är det bäst att du delar informationen med dig om du har det. Annars finns det risk att det blir spekulationer och oskyldiga människor hängs upp . Och nej! Jag vill inte rentvå utlänningar men jag är trött på att innan själva fallet i tråden behandlas, börjar den med svordomar/ fördomar att GM är invandrare!
Senast redigerad av matematiker 2017-02-08 kl. 21:07.
Citera
2017-02-09, 09:44
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det skadar BO om du berättar vilket ursprung de tre "gärningstjejerna" har. Är de somalier?
Senast redigerad av matematiker 2017-02-09 kl. 09:51.
Citera
2017-02-09, 10:51
Medlem
midnightramblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Oavsett etnicitet så tror jag ingen av de misstänkta flickorna är oskulder och/eller har toppbetyg...

Oskulder?! Vad har det med något att göra överhuvudtaget
Citera
2017-02-09, 11:37
Medlem
Gått på norregård innan och har hört från folk att dom flesta som går i 7an och 8an är bara utländska. Iallafall killarna förmodligen tjejerna också. Det har varit jätte mycket kring 7orna och 8orna dom senaste tiden på Norregård, t.ex. 3 bränder på 1 vecka i skolan som har orsakat av dom. Vet vilka dom flesta är som går där och alla vill vara den "kaxiga".

EDIT: Det var 10 poliser som var på norregård i måndags. Och jag har fått reda på 1 som var den som kidnappade och kan säga att personen går i 9an. Vad jag får höra så var dom helt enkelt bara "kaxiga" mot dom, kan säkert vara något mer. Men den personen som jag vet har varit avstängd av skolan 1 vecka för några månader sen pga droger

Nyheter: http://www.smp.se/vaxjo/flickorna-so...v-har-slappts/
Senast redigerad av Toastmann3n 2017-02-09 kl. 12:00.
Citera
2017-02-09, 14:44
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag vill inte rentvå utlänningar men jag är trött på att innan själva fallet i tråden behandlas, börjar den med svordomar/ fördomar att GM är invandrare!

Statistiken för såna här händelser är kristallklar! Det handlar inte om fördomar utan om erfarenhet. Svenska tjejer i grupp beter sig inte så här!
Alla är väl idag medvetna om hur enormt överrepresenterade människor med invandrarbakgrund är då det gäller grova brott. Det här är ju människorov vi pratar om. Hade det inträffat i England hade tjejerna fått skaka galler i flera år!
Citera
2017-02-09, 14:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Oskulder?! Vad har det med något att göra överhuvudtaget

Blev du upprörd, lille vän? Varför reagerade du inte på att jag klankade ner på deras troligtvis, låga betyg? Förstår du inte att småluder som knullar runt och som dessutom ej fungerar bra i skolan är överrepresenterade inom slik brottslighet, så är du nog en av de trögare på Flashback. Detta tyder på svagsinta individer med låg moral- och etik, bland annat. Men, och detta är ett stort men. Jag vet inte detta, jag spekulerade i det första inlägget du svarade på, så jag vet ej vad du gråter över? Är det inte tillåtet med spekulationer och gissningar längre. Är du en munk?

Ditt svagsinte faanskap!
Citera
2017-02-09, 14:51
Medlem
Vansinnigt? HA!

Det är däremot ett framsteg om svenska barn eller frimurarrektorer inte håller tyst som muren, med tanke på att faktiskt polisen fick nys om att något var i görningen.

Förövrigt så hoppas jag att tjejerna får ordentligt med stöd från familj, samhälle o. psykolog.
Senast redigerad av Underjordiska 2017-02-09 kl. 15:16.
Citera
2017-02-09, 15:13
Medlem
Vet alla 3 namnen på gärningsmännen, och kan säga att det är 2 st som är/har svenskar/svenskanamn.
Citera
2017-02-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Statistikför såna här händelser är kristalklar ! Det handlar inte om fördomar utan om erfarenhet. Svenska tjejer i grupp beter sig intelklaren så här!
Alla är väl idag medvetna om hur enormt överrepresenterade människor med invandrarbakgrund är då det gäller grova brott. Det här är ju människorov vi pratar om. Hade det inträffat i England hade tjejerna fått skaka galler i flera år!
Den här tråden handlar inte om "brottsstatistiken". Förstår du det!? Statistiken om brott finns i ett annat delforum, där du kan tjata hur mycket som helst på att stor majoritet av brottslingar är utlänningar (hoppas att du vet vilken tråd det är). Jag vet att invandrare är mycket överpresenterade när det gäller brott . Men det behöver inte att hälften av tråden skall handla om detta" g.p.g.!
Citera
2017-02-09, 15:30
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Den här tråden handlar inte om "brottsstatistiken". Förstår du det!? Statistiken om brott finns i ett annat delforum, där du kan tjata hur mycket som helst på att stor majoritet av brottslingar är utlänningar (hoppas att du vet vilken tråd det är). Jag vet att invandrare är mycket överpresenterade när det gäller brott . Men det behöver inte att hälften av tråden skall handla om detta" g.p.g.!

Det är påtalat för moderatorerna att tråden behöver rensas, men inget händer. Aktuella brott och kriminalfall är det nya I&I.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in