• 1
  • 2
2017-02-07, 16:52
Medlem
Doktorphils avatar
Vad är detta ?
låter ju helt vansinnigt om det stämmer

http://www.expressen.se/kvallsposten...varliga-brott/
Citera
2017-02-07, 16:52
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
De misstänkta flickorna är i 15-årsåldern och de frihetsberövades i måndags. Enligt polisen ska de misstänka brotten ha begåtts under måndagen och kom till polisens kännedom när två minderåriga flickor polisanmälde två olika händelser som ska ha skett på två olika platser i Växjö.
Brottsrubriceringarna i förundersökningen är människorov, övergrepp i rättssak samt misshandel, skriver polisen i ett pressmeddelande.

Av rubriceringarna att döma ska de båda offren var för sig ha kidnappats och hållits instängda - samt blivit utsatta för misshandel.
De ska dessutom ha hotats med vedergällning om de valde att berätta om händelsen för polisen eller någon annan.
Citera
2017-02-07, 17:04
Medlem
Någon som har information om flickornas ursprung?
Citera
2017-02-07, 17:34
Medlem
Polisen var enligt mina förstahandsuppgifter på Norregårdskolan i Växjö igår. Samma källa uppger att de sökte efter något/några i skolans omgivning.
Citera
2017-02-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Vad är detta ?
låter ju helt vansinnigt om det stämmer

http://www.expressen.se/kvallsposten...varliga-brott/

Varför låter det vansinnigt? Kriminella ungdomar som bråkar, inget ovanligt.
Citera
2017-02-07, 17:41
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

Utgången rubrik: 15 åringar kidnappar och misshandlar små barn

/ Moderator
Citera
2017-02-07, 17:43
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Polisen var enligt mina förstahandsuppgifter på Norregårdskolan i Växjö igår. Samma källa uppger att de sökte efter något/några i skolans omgivning.

är det en invandrartät skola ?
Citera
2017-02-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snobulen
Någon som har information om flickornas ursprung?

Jag ska äta upp min hatt om offren inte är svenska och minst 2-3 år yngre än dessa "tuffingar" till flyktingar som flytt som små råttor från sitt hemland för att "göra kaos" med Sverige.

När ska det ske att en utav alla dessa svenska offer faktiskt visar sig ha en man till pappa som ser till att rättvisa skipas? Statistiskt sett måste det ju ske någon gång, till och med i Sverige.
Citera
2017-02-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
är det en invandrartät skola ?

Den ligger några hundra meter ifrån Araby som är listad bland de 15 särskilt utsatta områdena i Sverige. Norregårdsskolan är den skola som är närmast Araby nu. Arabyskolan som tidigare låg mitt i Araby las ner för några år sedan som högstadieskola.
Skolan är invandrartät men fungerar på något magiskt sätt ganska hyggligt ändå.
I det aktuella fallet skulle jag vilja säga att det troligen inte rör sig om kidnappning TV-style utan snarare så att någon tvingats följa med mot sin vilja under en kortare period. Polisen sökte av skogen i närheten av skolan och enligt mina uppgifter var det ett stort antal poliser på plats.

Vill inte uttala mig om etnicitet på "gärningstjejerna" men jag är ganska så säker på att brottsoffren är svenska. Att "gärningstjejerna" skulle vara svenskfödda med svenska föräldrar låter emellertid oerhört långsökt med den erfarenhetsbank vi har byggt upp under de senaste 15 åren.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-02-07 kl. 18:51.
Citera
2017-02-07, 18:01
Medlem
sfrges avatar
Man har liksom bilden av tre st invandrartjejer här som försöker ha nån form av våldshirarki. Detta har väl hänt tidigare. Inte bara invandrarkillar som spöar på folk.
Citera
2017-02-07, 18:01
Medlem
Det står ju att offren är i liknande ålder som GM, så man får utgå från att de också är tonåringar, 13-14 år, 1-2 år yngre än GM. Känns ju också uppenbart att offer och GM kände varandra sedan tidigare.
Citera
2017-02-07, 18:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Oavsett etnicitet så tror jag ingen av de misstänkta flickorna är oskulder och/eller har toppbetyg...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in