2017-02-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Du har ju inte ett enda rätt

Var det här den mest genomskinliga "Heja SD!" tråden än så länge?

Kryp ut från din grotta så ser du att Sverige ser ut precis så som ts beskriver SD eller inte. Personligen är jag opolitisk numer då våra folkvalda skrattar åt oss vanliga.
Citera
2017-02-07, 13:01
Medlem
Sverige i år: 34500 till enligt Migrationsverket 500 mindre än vad de räknat med så visst hjälper kontrollerna!!
Nästa år: 35000 enligt Migrationsverket. Varför gör man så här när man vet att det redan har börjat krisa efter bara 1 1/2 år.
Ja varför vill man? Enligt Löfven är vi humanitär stormakt och då kan vi tydligen göra så här. Stormakt??? Ja hans lön går ju bara upp så han lider inte av det.
Citera
2017-02-07, 13:02
Medlem
Sverige i år: 34500 till enligt Migrationsverket 500 mindre än vad de räknat med så visst hjälper kontrollerna!!
Nästa år: 35000 enligt Migrationsverket. Varför gör man så här när man vet att det redan har börjat krisa efter bara 1 1/2 år.
Ja varför vill man? Enligt Löfven är vi humanitär stormakt och då kan vi tydligen göra så här. Stormakt??? Ja hans lön går ju bara upp så han lider inte av det.
Var ska alla bo?
Var ska våra barn bo??
Citera
2017-02-07, 13:06
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det är synd att vi inte verkar ha några vettiga politiker i det här landet. Verkar ju inte finnas någon som är ute efter Sverige och svenskarnas bästa.
Citera
2017-02-07, 13:08
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Kryp ut från din grotta så ser du att Sverige ser ut precis så som ts beskriver SD eller inte. Personligen är jag opolitisk numer då våra folkvalda skrattar åt oss vanliga.

Ja vår "folkvalda" politrukelit ser på oss vanliga människor med stort förakt.

Skrattar nog gott åt oss i sina limousiner, med poliseskort - på väg till nästa brakmiddag, övernattning i bästa sviten & viktiga möten med viktiga människor.

Såg en gång för många år sedan, som extra taxichaffis, en lite högre politiker - helt okänd, inte det vanliga dokusåpegänget från TV.

Limousinen från flygplatsen hade av någon anledning uteblivit, och med en överlägsen fnysning satte hon sig i en vanlig taxibil.

Medföljande etrouage ursäktade flera gånger under färden den uteblivna limousinen, försäkrade att den bästa sviten på lyxhotellet var bokad, samt berättade för henne om dagens agenda, möte med några viktiga människor, lyxmiddag på bästa krogen, gott om tid att vila ut på hotellet efteråt.

Jodå, dom lever allt ett utsvävande lyxliv, helt frikopplade från verkligheten, och dom stackare som försörjer dom.

Dom har verkligen ordnat det för sig...
Citera
2017-02-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67

Jo, men de där siffrorna gäller enbart flyktingar. Enligt vissa beräkningar på det antal flyktingar vi redan tagit in så tillkommer det drygt 300.000 anhöriga de närmaste 2-3 åren, och då är inte 2016 års tsunami medräknad.
Citera
2017-02-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugsittare
Ja vår "folkvalda" politrukelit ser på oss vanliga människor med stort förakt.

Skrattar nog gott åt oss i sina limousiner, med poliseskort - på väg till nästa brakmiddag, övernattning i bästa sviten & viktiga möten med viktiga människor.

Såg en gång för många år sedan, som extra taxichaffis, en lite högre politiker - helt okänd, inte det vanliga dokusåpegänget från TV.

Limousinen från flygplatsen hade av någon anledning uteblivit, och med en överlägsen fnysning satte hon sig i en vanlig taxibil.

Medföljande etrouage ursäktade flera gånger under färden den uteblivna limousinen, försäkrade att den bästa sviten på lyxhotellet var bokad, samt berättade för henne om dagens agenda, möte med några viktiga människor, lyxmiddag på bästa krogen, gott om tid att vila ut på hotellet efteråt.

Jodå, dom lever allt ett utsvävande lyxliv, helt frikopplade från verkligheten, och dom stackare som försörjer dom.

Dom har verkligen ordnat det för sig...

dom har ett helvete, som du skrev utan att tänka ordentligt
"dagens agenda" är ingen lek, där dom är pressade att ljuga så att det ska se ut som sanning och skriva under på kriminella överenskommelser och sen försöka sova gott med sånt i bakhuvudet
och vetskap om vad dom flesta svenskar egentligen tycker om dom
jag är inte det minsta avundsjuk på den sitsen
Citera
2017-02-07, 13:30
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureMjuk
"dagens agenda" är ingen lek, där dom är pressade att ljuga så att det ska se ut som sanning och skriva under på kriminella överenskommelser och sen försöka sova gott med sånt i bakhuvudet

Du tillskriver våra politiker ett samvete?

Tillåt mig, att betvivla detta.

Dom är, ur en viss synvinkel helt korrekt förhärdade brottslingar.

Men dom bor och umgås enbart med likasinnade, och ur sina eget perspektiv gör dom bara sitt arbete.

Är ju en från verkligheten helt frikopplad elitklick vi talar om.
Citera
2017-02-07, 13:37
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Jo, men de där siffrorna gäller enbart flyktingar. Enligt vissa beräkningar på det antal flyktingar vi redan tagit in så tillkommer det drygt 300.000 anhöriga de närmaste 2-3 åren, och då är inte 2016 års tsunami medräknad.

Man är van att Sverige ska ha 8 miljoner invånare, det var vad samhällsbygget och välfärden var dimensionerat för, hela apparaten med infrastruktur, jobb, offentlig sektor var insmord för den jämvikten, som var hyfsat stabil under lång tid!

Pang, så är vi nu 10M i "Sverige". Men det lär väl inte stanna där? Någon som har någon prognos för när "vi" blir 11M ?
Citera
2017-02-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugsittare
Du tillskriver våra politiker ett samvete?

Tillåt mig, att betvivla detta.

Dom är, ur en viss synvinkel helt korrekt förhärdade brottslingar.

Men dom bor och umgås enbart med likasinnade, och ur sina eget perspektiv gör dom bara sitt arbete.

Är ju en från verkligheten helt frikopplad elitklick vi talar om.

alla har ett samvete även om del samveten är väldigt rymliga
och det är egoism och utpressning som driver dom, inte lojalitet
Citera
2017-02-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureMjuk

Instämmer i det som Stugsittare svarade nyss. Och jag vill poängtera att de har försatt sig i situationen helt själva, förmodligen förblindade av barnslig självgodhet.

Etablissemangets agerande är inte acceptabelt i en rättsstat. Jag hoppas att de kommer att ställas till svars framöver, se vidare mitt inlägg här:
(FB) Grundlagen säger: Vi ska främja etniska, språkliga och religiösa minoriteter
Citera
2017-02-07, 14:15
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???
Så här skrev jag i min uppsats om Metro:
Som vanligt när det gäller de som vill förändra världen är det lätt att hitta tiotusen exempel på vad de inte vill ha än vad de vill ha. Redan Bismarck sade för 150 år sedan att dessa människor var mot staten, mot kyrkan, mot armén, mot bankerna, men fanns det då ingen bland dem som kunde säga vad de ville ha istället? Nej, tydligen inte.4

Det närmaste Metro verkar vilja är att, liksom regeringen Reinfeldt och många andra, företrädesvis nyliberaler, göra om Sverige till en sorts flygplats, där atomiserade individer driver runt, utan klubb eller klan, utan kung eller gud, utan kyrka eller stat, utan nation eller familj. Där alla relationer mellan människor reducerats till transaktioner mellan solitära individer. En plats där var och en är upptagen med att göra sitt. Där den enda relationen man har till en medmänniska är att hälsa med förnamn på den man köper sitt Starbucks kaffe av på morgonen.

En plats där de som har råd och möjlighet skickar sina barn till dyra privatskolor med stängsel och beväpnade vakter. Utan invandrare. Bor i Gated Communitys. Arbetar på säkra arbetsplatser med kortkontroll vid dörren, gärna så högt upp att inga kastade stenar kan nå.

De som inte kan flytta från kriminalitet, förslumning, ghettoisering, skottlossningar, bilbränder, badhus med våldtäkter och mord på Ikea. Tja, de är ju ändå bara ”folk”. Såna som inte kan källkritik. Såna som röstar på Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in