Hoppas att någon kan ge mig lite insikt. Skattar i dagsläget 30% på mina 23500kr och får ut cirkus 16500kr.
men enligt alla kalkyler jag räknat med kommun/ålder/medlem i kyrkan etc etc visar att jag borde plocka ut minst 18000.
Får varje år tillbaka i rundaslängar 20000 på skatten, vilket jag tycker är onödigt då jag hellre har mer spelrum i vardagen än en extra lön en gång om året.
Är detta något jag kan påverka via ekonomi-ansvarig på företaget jag är anställd hos?
Ja du kollar upp vilken kommun du är registrerad i och därefter kollar du upp på skatteverkets hemsida vilken skattetabell du har och ber ekonomiansvarig på företaget att räkna ut skatten enligt skattetabellen som du uppger så får du mer stålar och inget tillbaka på skatten.
Du skriver själv att du får tillbaka cirka 20k varje år. Och du har inte nämnt några ränteavdrag för oss. Så det verkar som att du själv svarat på din topic.
Hoppas att någon kan ge mig lite insikt. Skattar i dagsläget 30% på mina 23500kr och får ut cirkus 16500kr.
men enligt alla kalkyler jag räknat med kommun/ålder/medlem i kyrkan etc etc visar att jag borde plocka ut minst 18000.
Får varje år tillbaka i rundaslängar 20000 på skatten, vilket jag tycker är onödigt då jag hellre har mer spelrum i vardagen än en extra lön en gång om året.
Är detta något jag kan påverka via ekonomi-ansvarig på företaget jag är anställd hos?
Fråga ekonomiansvarig, är det för mycket du skattar så se det som ett sparande. För du lär ju få tillbaka på skatten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!