Citat:
Ursprungligen postat av
bonobono
Bra pris men lite fel form på handduschen och takduschen får gärna va lite större (har även en sambo som har önskemål

)
Tvålhylla känns lite onödigt också men går kanske att ta bort (bara nåt som samlar vatten/kalk och blir ful... kanske).
Förstår hur du beskriver skillnaden med vattnet på större/mindre silar men bör de inte vara fler hål om den är större så att det kommer mer vatten?
Nu är ja också oftast rakad på skallen men sambon har ju mer hår att blöta.
Tänker att en större dusch även blöder ner mer utan att man behöver flytta sig, om man tex bara står still men en 200 kanske räcker för att sprida vattnet över hela kroppen?
200 räcker gott och väl, min partner har tjockt hår hon är nöjd sålänge värmen står på max
Tvålhyllan är valfri. Men den samlar inte dynga då det är bra material i den fastän det är plast.
Mer hål kräver mer vatten och därmed både mer energi och krav på grövre ledningar på matning mm.
Billiga takduschar har jag sett drar till sig skit nåt fruktansvärt.
Finns en med fyrkantig sil på 220x220mm men det tror jag är största dessutom stor handdusch 100mm
http://www.fmmattsson.se/vara-produk...hpaket-160-cc/
Silen på takduschen går ju att byta om man vill också, bara att gänga lös kan man ju prova med vad man vill, finns massor på typ ebay osv.
Lycka till med ditt val!