2017-02-06, 18:36
Medlem
Jag har utländsk bankkonto och fört över motsvarar halv m i kronor som var i dollar till min svenska konto, fick samtal av banken senare och de krävde kvitto vilket jag också skickade iväg och det verkar inte vara något mer med det.
Nu är jag orolig över dollar utvecklingen eftersom den börja sjunka och jag har ytterligare en summa som motsvara halv m i kronor.

Min fråga då, kommer banken kontakta mig på nytt ifall jag börjar växla lite smått, låt säga 10k dollar i taget var 3e dag eller vecka.. så min halv m kr börja plötsligt stiga till 600k och efter några dagar 700k osv osv.. tills jag kanske når dryga m.

Det jag vill komma fram till är när man har passerat 150k kr gränsen eller motsvarande i andra valutor och blivit kontaktad ang det en gång tidigare… kommer man bli kontaktad på nytt eftersom man nu istället börjar passera 500k gränsen, finns sådan gräns? eller är det olika för olika banker samt kunder? Vad har ni för erfarenheter.. jag är privat kund för övrigt och min fråga gäller de stora bankerna som nordea, seb och hb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in