2017-02-06, 19:31
Medlem
Jag har upptäckt www.ledarsidorna.se/

Tycker de gräver djupare och modigare än de stora dagstidningarna på en rad olika ämnen.
Kika!
Citera
2017-02-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
You're hired!

/P

Man tackar! Konsekvensneutraliteten i dagens tidningar har mer blivit som att konsekvensgranskande för egen vinnings skull. Att som tidning hänga ut privatpersoner med fel åsikt istället för att faktiskt skriva vad pågående regering gör är ett hån mot folk som vill visa och ha sanningen. Kanske var för att jag var för obekväm som det inte blev någon mer in-lasning. För jag skäms inte för att säga när saker ser ut att vara och är snea.

Men nog med spekulationer, hur mycket kan egentligen behövas för att få en rikstäckande tidning? Då talar jag om resurser, kostar rätt mycket att trycka en tidning. Att sen ha den på daglig basis blir ännu dyrare, framför allt om allt ska vara aktuellt.

Vore kul om vi kunde få ihop en egen tidning genom crowdfunding eller liknande. För jag är trött på att sitta på den fabrik jag en gång försökt lämna. Har dock lagt allt det om jobb och liknande i Herrens händer och härdar just nu ut i Jesu namn. Men jag är lite över 30 år gammal och har så mycket mer jag kan ge än vad jag just nu ger.

Guds Frid
Citera
2017-02-06, 19:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Förvisso har du rätt, formatet kräver då ett långt mycket bättre innehåll vilket också är ambitionen. I dagsläget så slänger dom ur sig en 'flash' -Runar dömd till fängelse och livesänder i all oändlighet med nån lantlolla som inte har en aning om vad caset handlar. Det är ofta dom får ändra både rubriker och innehåll vartefter situationen utvecklar sig, vilket, om vi ska vara ärliga faktiskt är oseriöst och dålig journalistik,

Pappersformatet kräver och medger att man i lugn och ro (nåja) läser igenom domen och sakligt presenterar dess innehåll i en intressant och konsekvensneutrall artikel samtidigt som man inhämtar olika experters syn på saken.

Kvalitet i ett lugnare tempo.

/Provokatör

Varför inte läsa typ Filter?
Citera
2017-02-06, 19:41
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Säg var den finns och jag tecknar en prenumeration direkt.

Den finns, Dagens Nyheter heter den..
Citera
2017-02-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Den finns, Dagens Nyheter heter den..
Skämtar du?
Citera
2017-02-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Skämtar du?

Ironi ter sig ganska svårt att se i skrift. Men verkar ändå antyda att det kom som ett skämt. För Dagens Nyheter är inte bättre än någon annan. De har en agenda. Finns mycket jag kan berätta om hur Media sållar, för statistik över vad som ska visas och inte visas. Det ska vara ett visst antal utlänningar, HBTQ-personer, Kvinnor och Män som ska visas. Eftersom alla lever efter devisen att samhället ska vara jämlikt och feministiskt har Män tonats ner för att släppa fram allt det andra. Hur snett eller skumt det må verka är det en sanning. Både på SVT, SR och de större tidningarna gör det så. När jag ifrågasatte det under studieresan blev det sura blickar och ignorerande från de man frågade.

Guds Frid
Citera
2017-02-06, 21:12
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Skämtar du?

Ja, såklart, DN och Wolodarski är väl så illa det blir??
Citera
2017-02-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ja, såklart, DN och Wolodarski är väl så illa det blir??

Nja, jag ljuger inte, med Gud som vittne, om det jag skriver här. Jag blev chockad och illamående när man som journalist under utbildning inte fick svar från "kollegor" om varför en del saker är som dem är. Detta var innan den stora "krisen" om invandring. Jag är inte emot något av det egentligen om det sköts på rätt sätt. Men redan för 7 år sedan när jag höll på med utbildningen syntes mönstret av vad journalister och yrket var på väg. Ingen ville ställa kritiska frågor och jag blev utskälld, hånad och skrattad åt. Peter Eriksson (MP) frågade om jag var "Dum på riktigt" när jag ifrågasatte han och deras parti med fakta om att man inte kan fylla hela Sverige med vindkraftverk för att få el till alla. Klasskamrater skrattade och tyckte han var så bra.

Så ja, journalist är ingenting jag skryter om att jag är, för jag vet hur illa det är att vara en sådan i gemene mans ögon. Men att faktiskt ifrågasätta och fråga vad, hur, när och varför utan att få svar är rätt tråkigt faktiskt. Jag drömmer och önskar att det fanns lite stake och inte en massa hipsters som tror sig vara någon sorts proffstyckare i tid och otid bland "kollegor".

Guds Frid
Citera
2017-02-06, 21:28
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAlskarAlla
Nja, jag ljuger inte, med Gud som vittne, om det jag skriver här. Jag blev chockad och illamående när man som journalist under utbildning inte fick svar från "kollegor" om varför en del saker är som dem är. Detta var innan den stora "krisen" om invandring. Jag är inte emot något av det egentligen om det sköts på rätt sätt. Men redan för 7 år sedan när jag höll på med utbildningen syntes mönstret av vad journalister och yrket var på väg. Ingen ville ställa kritiska frågor och jag blev utskälld, hånad och skrattad åt. Peter Eriksson (MP) frågade om jag var "Dum på riktigt" när jag ifrågasatte han och deras parti med fakta om att man inte kan fylla hela Sverige med vindkraftverk för att få el till alla. Klasskamrater skrattade och tyckte han var så bra.

Så ja, journalist är ingenting jag skryter om att jag är, för jag vet hur illa det är att vara en sådan i gemene mans ögon. Men att faktiskt ifrågasätta och fråga vad, hur, när och varför utan att få svar är rätt tråkigt faktiskt. Jag drömmer och önskar att det fanns lite stake och inte en massa hipsters som tror sig vara någon sorts proffstyckare i tid och otid bland "kollegor".

Guds Frid

Jag märkte redan som grabb att journalister var samhällets avskum. Som sportintresserad förstörde de alltid stämningen/passionen så fort de fick utrymme.

De älskade att sticka hål på den sköra ballong som kärlek/passion är i sportsammanhang.

Cynismen och vittring av egen betydelse/makt betyder allt!
Senast redigerad av Belavia 2017-02-06 kl. 21:31.
Citera
2017-02-06, 21:32
Medlem
Citat:
Jag märkte redan som grabb att journalister var samhällets avskum. Som sportintresserad förstörde de alltid stämningen/passionen så fort de fick utrymme.

De älskade att sticka hål på den sköra ballong som kärlek/passion är i sportsammanhang.

Japp, visste det också. Men trodde inte det var så allvarligt som det var. Trodde det fanns någon som var reko och ville påvisa sanningen. Men så var icke fallet. Är inte allt för intresserad av sport, men var tvungen att skriva lite sportreferat och så under skol-tiden. Har även gjort en del saker med på lokala tidningarna när jag jobbade helg. Men hästhoppning och luftgevärsskytte var trevliga saker att skriva om.

På vilket sätt förstörde de passionen/kärleken på evenemangen?
Guds Frid
Citera
2017-02-06, 21:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geakmo
Jag har upptäckt www.ledarsidorna.se/

Tycker de gräver djupare och modigare än de stora dagstidningarna på en rad olika ämnen.
Kika!

En mycket bra sida med flera bra skribenter.

/Provokatör
Citera
2017-02-06, 21:52
Medlem
Vi har redan en papperstidning som tillfredsställer alla aktuella nyhetsbehov; Grönköpings Veckoblad!
Alltid högaktuell.
Skämt åsido, Provokatör. Blev väldigt glad över TS. När jag växte upp var journalist ett hederligt yrke som åtnjöt respekt. Så underbart om en återupprättelse kunde komma till stånd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in