Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Ja, såklart, DN och Wolodarski är väl så illa det blir??
Nja, jag ljuger inte, med Gud som vittne, om det jag skriver här. Jag blev chockad och illamående när man som journalist under utbildning inte fick svar från "kollegor" om varför en del saker är som dem är. Detta var innan den stora "krisen" om invandring. Jag är inte emot något av det egentligen om det sköts på rätt sätt. Men redan för 7 år sedan när jag höll på med utbildningen syntes mönstret av vad journalister och yrket var på väg. Ingen ville ställa kritiska frågor och jag blev utskälld, hånad och skrattad åt. Peter Eriksson (MP) frågade om jag var "Dum på riktigt" när jag ifrågasatte han och deras parti med fakta om att man inte kan fylla hela Sverige med vindkraftverk för att få el till alla. Klasskamrater skrattade och tyckte han var så bra.
Så ja, journalist är ingenting jag skryter om att jag är, för jag vet hur illa det är att vara en sådan i gemene mans ögon. Men att faktiskt ifrågasätta och fråga vad, hur, när och varför utan att få svar är rätt tråkigt faktiskt. Jag drömmer och önskar att det fanns lite stake och inte en massa hipsters som tror sig vara någon sorts proffstyckare i tid och otid bland "kollegor".
Guds Frid