2017-02-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divadodger
Jag tror dig

Kanske får uppleva det en vacker dag, vem vet? Livet är till för att levas och lära sig nya saker.
Så är det verkligen! Leva och lära!
Citera
2017-02-16, 12:58
Bannlyst
Citat:
Berätta mer!

Du verkar lite mer inne på saker som

Rapeplay
Psykisk dominans
Fysisk dominans
Sensuell dominans
Gammeldags uppfostran (smisk)
Förnedring

Och så gissar jag även på petplay, du vet nog bara inte om det än
Citera
2017-02-16, 13:22
Medlem
Divadodgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du verkar lite mer inne på saker som

Rapeplay
Psykisk dominans
Fysisk dominans
Sensuell dominans
Gammeldags uppfostran (smisk)
Förnedring

Och så gissar jag även på petplay, du vet nog bara inte om det än

Gillar din lista!

Men petplay? Antingen sitter det djäääävligt djupt där inne någonstans i någon mörk cell men nä... det var väl det enda som direkt kändes avtändande :P
Citera
2017-02-16, 13:25
Bannlyst
Citat:
Gillar din lista!

Men petplay? Antingen sitter det djäääävligt djupt där inne någonstans i någon mörk cell men nä... det var väl det enda som direkt kändes avtändande :P

Jag vet en kisse när jag ser den *kliar bakom öronen*

Du borde kolla in darkside
Citera
2017-02-16, 16:54
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Kontrollbehov deluxe?

Det finns många genrer inom BDSM, men allting handlar om ärlig kommunikation. Du ska aldrig utsättas för något du inte är bekväm med. Och ärligt så sitter den undergivne på en hel del makt när det kommer till vad hon vill eller inte.
Det finns mycket fördomar om hur det ser ut.
Men ta i beräkning att det alltid finns stoppord som måste följas till punkt och pricka, och att båda för dialog om vad man är ute efter. Antingen öga mot öga, eller om någon inte är bekväm med det så diskuteras det via chatt, eller dagbok båda kan skriva i och läsa vad den andra vill.
Det ger lite en annan bild utav vad det egentligen handlar om.

Hon ska kunna vara trygg. Är hon inte trygg med att bli bunden, så finns det många andra lekar att utforska.

Jag har rört mig i utkanterna av BDSM in form av handbojor, puppy play och annat när jag varit domina. Så jag är välbekant med den dynamik som krävs för att det ska fungera, och anser själv att det är den som blir dominerad som egentligen "håller i piskan". Fantiserar ibland lite om att testa med en tjej men är nojig att det kan bli ett antiklimax. Den fysiska kontrasten kommer ju i så fall inte finnas där och det är trots allt en väsentlig del av tjusningen för min del. Jag är själv typ 3 äpplen hög. Några till med klack.
Citera
2017-02-19, 16:36
Medlem
Vad jag uppfattar från kommentarerna mot BDSM, är de byggda på det allra grovaste inom ämnet. Jag tror att de flesta håller sig på en ganska mild nivå
Senast redigerad av LaEdad 2017-02-19 kl. 16:45.
Citera
2017-02-24, 03:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Tycker bondage är helt underbart. Älskar att bli fastbunden och inget kunna göra. Gillar stunden medan jag binds, om det görs på ett seriöst sätt och av någon som själv gillar det. Det ska absolut inte ske genom tvång eller övertalan.

För mig är det inte att bli fastbunden eller liknande som är grejen, mer det psykologiska spelet. Behöver knappt vara bunden eller bli slagen på något sätt. Jag gillar utsatta situationer. Särskilt om man inte är helt säker på vad han kommer att göra med en. Jag gillar det farliga(ste), men vågar av naturliga skäl inte helt utforska det.
Senast redigerad av f30malmo 2017-02-24 kl. 03:37.
Citera
2017-02-24, 03:44
Medlem
f30malmos avatar
Har f.ö. träffat en man som sexuellt passade mig perfekt när det gäller detta. Han kunde både dominera psykiskt och förnedra utan att knäcka en. Hantera bestämt fysiskt. Nu slutade vi träffas av olika skäl, men han var en naturlig dominant. Det var inget rollspel. Han är livsfarlig. Kanske bokstavligen.

I andra relationer har jag inte känt behovet av att just den mannen också ska dominera mig, man anpassar sig ju till sin partner. Är han inte dominant i grunden är det heller inte upphetsande med det spelet.
Citera
2017-02-25, 12:46
Medlem
tigertompas avatar
Har väl provat på detta, men aldrig i sängkammaren och skall de fungera för mig. Då få det nog bli ett förhållande där Kvinnan är dominant. Men skam till den som ger sig

Hoppas på hittat den Dominants kvinnan i livet. Vem vet hon kanske finns här, istället för sidan darkside. Tror de är större risk att hittar henne här än på darkside. Hoppet är väl de sista som överge den här undergivna mannen
Citera
2017-03-10, 05:24
Medlem
Bondage behöver inte vara så våldsamt heller. Mera att man bara gillar att binda fast varandra. Att se en vacker kvinna naken och bakbunden, att binda en kvinna. Ge en bunden kvinna njutning, leka med henne. Vem tänder inte på det? Och det verkar inte direkt svårt att hitta damer som gillar att binda. Psykologin bakom är onekligen intressant, varför gillar man det? Men vilket par har inte testat? Och för hur många har det inte varit en succé?
Citera
2017-03-11, 12:57
Medlem
vitapumpss avatar
Har en väninna som gillar att bli bunden i sexakten. Vi har talat tjejer emellan vad vi tänder på. Men för min egen del är det inget som jag tänder på snarare tvärtom. Vad jag däremot går igång på är om mannen dominerar mej både fysiskt och psykiskt. I förspelet gillar jag att bli dragen i håret eller bli nedtystad med en örfil när jag uppkäftig i teasinleken eller upplagd i knät och få smisk på stjärten. Blir urkåt på att bli satt på plats och känna mej totalt undergiven.
Citera
2017-03-12, 22:23
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
För mig är det inte att bli fastbunden eller liknande som är grejen, mer det psykologiska spelet. Behöver knappt vara bunden eller bli slagen på något sätt. Jag gillar utsatta situationer. Särskilt om man inte är helt säker på vad han kommer att göra med en. Jag gillar det farliga(ste), men vågar av naturliga skäl inte helt utforska det.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har f.ö. träffat en man som sexuellt passade mig perfekt när det gäller detta. Han kunde både dominera psykiskt och förnedra utan att knäcka en. Hantera bestämt fysiskt. Nu slutade vi träffas av olika skäl, men han var en naturlig dominant. Det var inget rollspel. Han är livsfarlig. Kanske bokstavligen.

I andra relationer har jag inte känt behovet av att just den mannen också ska dominera mig, man anpassar sig ju till sin partner. Är han inte dominant i grunden är det heller inte upphetsande med det spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har en väninna som gillar att bli bunden i sexakten. Vi har talat tjejer emellan vad vi tänder på. Men för min egen del är det inget som jag tänder på snarare tvärtom. Vad jag däremot går igång på är om mannen dominerar mej både fysiskt och psykiskt. I förspelet gillar jag att bli dragen i håret eller bli nedtystad med en örfil när jag uppkäftig i teasinleken eller upplagd i knät och få smisk på stjärten. Blir urkåt på att bli satt på plats och känna mej totalt undergiven.

Som sagt, det behöver nödvändigtvis inte handla enbart om rent fysisk dominans. Problemet för många är nog att hitta en partner som man kan utvecklas med, och efter ett tag bli så samspelt med att man inte behöver någon BDSM manual, utan att det faller sig naturligt.

Själv är jag ingen anhängare av mainstream BDSM, träffar med t.ex gruppsex känns bara helt fel, något som verkar vara standard i vissa kretsar. Min åsikt är att man får ut det mesta i en samspelt relation, inte tråkigt och mekaniskt BDSM sex som skall leva upp till någon regelbok. Att tänja på gränser är nog det sexigaste som finns, men det gäller också att man verkligen känner sig trygg med sin partner. Mycket handlar väl om hur man själv och partnern är öppna och kan utveckla ett samspel, det kanske inte fungerar i alla lägen, och då får man väl fråga sig själv vad som är viktigast i en relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in