Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
För mig är det inte att bli fastbunden eller liknande som är grejen, mer det psykologiska spelet. Behöver knappt vara bunden eller bli slagen på något sätt. Jag gillar utsatta situationer. Särskilt om man inte är helt säker på vad han kommer att göra med en. Jag gillar det farliga(ste), men vågar av naturliga skäl inte helt utforska det.
Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Har f.ö. träffat en man som sexuellt passade mig perfekt när det gäller detta. Han kunde både dominera psykiskt och förnedra utan att knäcka en. Hantera bestämt fysiskt. Nu slutade vi träffas av olika skäl, men han var en naturlig dominant. Det var inget rollspel. Han är livsfarlig. Kanske bokstavligen.
I andra relationer har jag inte känt behovet av att just den mannen också ska dominera mig, man anpassar sig ju till sin partner. Är han inte dominant i grunden är det heller inte upphetsande med det spelet.
Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Har en väninna som gillar att bli bunden i sexakten. Vi har talat tjejer emellan vad vi tänder på. Men för min egen del är det inget som jag tänder på snarare tvärtom. Vad jag däremot går igång på är om mannen dominerar mej både fysiskt och psykiskt. I förspelet gillar jag att bli dragen i håret eller bli nedtystad med en örfil när jag uppkäftig i teasinleken eller upplagd i knät och få smisk på stjärten. Blir urkåt på att bli satt på plats och känna mej totalt undergiven.

Som sagt, det behöver nödvändigtvis inte handla enbart om rent fysisk dominans. Problemet för många är nog att hitta en partner som man kan utvecklas med, och efter ett tag bli så samspelt med att man inte behöver någon BDSM manual, utan att det faller sig naturligt.
Själv är jag ingen anhängare av mainstream BDSM, träffar med t.ex gruppsex känns bara helt fel, något som verkar vara standard i vissa kretsar. Min åsikt är att man får ut det mesta i en samspelt relation, inte tråkigt och mekaniskt BDSM sex som skall leva upp till någon regelbok. Att tänja på gränser är nog det sexigaste som finns, men det gäller också att man verkligen känner sig trygg med sin partner. Mycket handlar väl om hur man själv och partnern är öppna och kan utveckla ett samspel, det kanske inte fungerar i alla lägen, och då får man väl fråga sig själv vad som är viktigast i en relation.