2017-02-12, 15:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det spelar ingen roll hur mycket hon vill bli slagen/utnyttjad/förnedrad, det är något hon vill pga sin sjukdom och att ställa upp på det istället för att gå till psyk är att utnyttja henne.

Det spelar ingen roll att ni gömmer er i en "trygg" miljö med samtycke, det gör inte er mer friska, det visar att ni är störda med ganska störda tankar och att ni har en väldigt skev bild på förhållande partner och människor.

Du har inte den blekaste aning om vad du pratar om. För det första är sexuella preferenser inga sjukdomar, du kanske ska kolla upp kriterierna för sjukdom. En sjukdom är funktionshindrande vilket en sexuell preferens inte är, bara som exempel.
Vad tror du hade hänt på psyk? Medicinering eller? -Jag gillar att bli bunden och piskad. -Jaha, ta den här tabletten så vill du snart bara ha samlag i missionärsställning.
Du är allt rätt bra dum i huvudet eller hur.

Utnyttjar du din fru när du har sex med henne? Om inte, vad är skillnaden? Har du ens en fru förresten? Skulle inte förvåna mig om du är singel.

Nej, vi har ingen skev bild på förhållande och människor. Vi har ett ovanligt bra och långt förhållande som bygger på ömsesidig kärlek och respekt. Den som har en skev bild på förhållanden och människor är du, som tror att alla måste vara som du för att vara "friska".
Citera
2017-02-13, 17:04
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket hon vill bli slagen/utnyttjad/förnedrad, det är något hon vill pga sin sjukdom och att ställa upp på det istället för att gå till psyk är att utnyttja henne.

Det spelar ingen roll att ni gömmer er i en "trygg" miljö med samtycke, det gör inte er mer friska, det visar att ni är störda med ganska störda tankar och att ni har en väldigt skev bild på förhållande partner och människor.
Logik och tolkning av vetenskap är inte din starkaste sida så vi tar ett steg ifrån det. Det är ju ingen idé att länka vetenskap om du inte kan ta till dig det.

Du verkar själv tända på att bli förnedrad, åtminstone verkar du inte motsätta dig att bli förnedrad, varför skulle du annars inte backa ur den här diskussionen?
Något säger mig att du är undergiven.
Citera
2017-02-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Logik och tolkning av vetenskap är inte din starkaste sida så vi tar ett steg ifrån det. Det är ju ingen idé att länka vetenskap om du inte kan ta till dig det.

Du verkar själv tända på att bli förnedrad, åtminstone verkar du inte motsätta dig att bli förnedrad, varför skulle du annars inte backa ur den här diskussionen?
Något säger mig att du är undergiven.

Du kan inte låta bli?

Ingen här har än så länge, förutom jag, länkat till just vetenskap där du ditt låga klantarsle behövde dagar på dig att förstå små saker, där du fortfarande inte har förstått det jag länkat.
Dina länkar är en samling glada BDSM utövare som tror sig nu äntligen ha en 100% studie att falla tillbaka på, det är ok, fortsätt fantisera det är ju vad du din lilla sillmjölke gör.
Jag tar avstånd från hela BDSM grejen, vad ni gör bryr inte jag mig om.

Något säger mig att vad jag vill är att ge dig ett knytnävsslag för varje elak gärning du gjort mot en kvinna.
Är du en riktig tuffing?
Måste kännas ganska larvigt att behöva en frivillig slagpåse för att känna sig som en man.
Citera
2017-02-13, 18:54
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Du kan inte låta bli?

Ingen här har än så länge, förutom jag, länkat till just vetenskap där du ditt låga klantarsle behövde dagar på dig att förstå små saker, där du fortfarande inte har förstått det jag länkat.
Dina länkar är en samling glada BDSM utövare som tror sig nu äntligen ha en 100% studie att falla tillbaka på, det är ok, fortsätt fantisera det är ju vad du din lilla sillmjölke gör.

Något säger mig att vad jag vill är att ge dig ett knytnävsslag för varje elak gärning du gjort mot en kvinna.
Är du en riktig tuffing?
Måste kännas ganska larvigt att behöva en frivillig slagpåse för att känna sig som en man.
Det du länkat har inte haft någon vetenskaplig uppbackning. Läser du om DSM-V kan du se massor av kritik de får av insatta för att det inte är tillräckligt baserat på vetenskap.

Nej mina länkar går till tidskrifter inom psykologi som länkar till en mängd olika granskade vetenskapliga studier som alla har resultat som pekar åt samma håll. Det är väldigt tydligt. Kan dock förstå att det kan vara svårt att tolka korrekt om man inte gått en universitetsutbildning men du tar ju inte ens till dig det när användaren proconsul så vänligt rättade dina feltolkningar åt dig.

Bevisligen bryr du dig ju. Du går in i en tråd om ämnet för att skriva en åsikt som om det vore fakta - något som dessutom inte ens stämde! Att du sedan skriver hotfullt om våld visar att du är en våldsam och instabil person. Dessutom har du en skev bild av vad manlighet är. Du är med andra ord helt fel person att döma någon annan. För övrigt slåss jag inte, överlåter det till våldsamma människor som dig, jag föraktar våldsamhet och därmed dig.
Senast redigerad av lugna ner dig 2017-02-13 kl. 19:32.
Citera
2017-02-13, 20:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ändå har du gjort ett halvdussin inlägg i tråden som handlar om BDSM i BDSMforumet.

Citat:
.
Om du hade brytt dig om vad BDSM går ut på så hade du fattat att det inte handlar om elaka gärningar, det handlar om njutning, men på ett plan du inte vill eller kan förstå. Det är den undergivna/e som sätter gränserna, det finns stoppord, det finns tillit, det finns respekt. Det handlar inte om övergrepp, det är ett rollspel.

Att hota med våld för påstådda (förmodade) händelser är heller inget som ingår i BDSM, det är något som är förbehållet idioter.
Citera
2017-02-14, 21:31
Medlem
Roxanas avatar
Jag vill absolut inte utsättas för det och är omutlig på den punkten. Möjligen en arm och då på så vis att jag enkelt tar mig lös själv. Så i sådana fall snarare känslan av att vara fastbunden än att verkligen vara det. Denna princip har jag varit tydlig med i alla mina relationer och den har nästan alltid blivit bemött med ett sårat vadå,litar du inte på mig? av pojkvännen ifråga. Men det är inte personligt mot någon. Jag tänder inte på det och vill inte bli bunden/bojad av någon. Det kvittar vem det är som styr det hela. Jag gillar inte tanken på att inte kunna vara fri runt och med kroppen.
Citera
2017-02-16, 10:23
Medlem
Divadodgers avatar
Har aldrig testat men tänder på tanken enormt mycket! Jag gillar även smärta i kombination med njutning och tror att jag skulle gilla att vara helt undergiven och i någon annans våld. Inte med vem som helst såklart men det verkar jävligt spännande, lite farligt och enormt sexigt att någon kan göra lite "vad som helst" med mig. Jag tänder på ögonkontakt och har fått för mig att det krävs mycket sådant under en situation som denna, för att verkligen se att allt ser bra ut och funkar mellan personerna.
Citera
2017-02-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divadodger
Har aldrig testat men tänder på tanken enormt mycket! Jag gillar även smärta i kombination med njutning och tror att jag skulle gilla att vara helt undergiven och i någon annans våld. Inte med vem som helst såklart men det verkar jävligt spännande, lite farligt och enormt sexigt att någon kan göra lite "vad som helst" med mig. Jag tänder på ögonkontakt och har fått för mig att det krävs mycket sådant under en situation som denna, för att verkligen se att allt ser bra ut och funkar mellan personerna.

Det är underbart med rätt person! Men som du skriver så bygger det helt på att du kan lita på och känna dig trygg med den som dominerar dig!

Tycker själv om att vara dominant med en kvinna som känner sig trygg med mig och där vi båda vet vilka gränser som finns. Ögonkontakt tror jag också är jätteviktigt!

Men fan vad skönt man kan ha det när den tryggheten finns!
Citera
2017-02-16, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det kvittar vem det är som styr det hela. Jag gillar inte tanken på att inte kunna vara fri runt och med kroppen.

Kontrollbehov deluxe?

Det finns många genrer inom BDSM, men allting handlar om ärlig kommunikation. Du ska aldrig utsättas för något du inte är bekväm med. Och ärligt så sitter den undergivne på en hel del makt när det kommer till vad hon vill eller inte.
Det finns mycket fördomar om hur det ser ut.
Men ta i beräkning att det alltid finns stoppord som måste följas till punkt och pricka, och att båda för dialog om vad man är ute efter. Antingen öga mot öga, eller om någon inte är bekväm med det så diskuteras det via chatt, eller dagbok båda kan skriva i och läsa vad den andra vill.
Det ger lite en annan bild utav vad det egentligen handlar om.

Hon ska kunna vara trygg. Är hon inte trygg med att bli bunden, så finns det många andra lekar att utforska.
Citera
2017-02-16, 12:41
Medlem
Divadodgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigrav
Det är underbart med rätt person! Men som du skriver så bygger det helt på att du kan lita på och känna dig trygg med den som dominerar dig!

Tycker själv om att vara dominant med en kvinna som känner sig trygg med mig och där vi båda vet vilka gränser som finns. Ögonkontakt tror jag också är jätteviktigt!

Men fan vad skönt man kan ha det när den tryggheten finns!

Jag tror dig

Kanske får uppleva det en vacker dag, vem vet? Livet är till för att levas och lära sig nya saker.
Citera
2017-02-16, 12:42
Medlem
Divadodgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore

Hon ska kunna vara trygg. Är hon inte trygg med att bli bunden, så finns det många andra lekar att utforska.

Berätta mer!
Citera
2017-02-16, 12:57
Bannlyst
vem älskar inte att bli uppbunden av en fin dam ibland. skulle dock föredra att vara den som binder och inte blir bunden men någon gång ibland så äre najs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in