2017-02-05, 07:39
Bannlyst
Skulle ni vilja utsättas för något dera av några riktigt heta damer? Är det någonting ni vill ska utsätta er?

Bondage kan jag tycka är ganska så trevligt faktiskt och väldigt sexigt, men jag vet inte, man får nog vara med på det bara innan man utsätts för det.

Hur skullens gå till väga? Vill ni utsättas för bondage?
Citera
2017-02-05, 08:22
Medlem
Jag vill varken bli utsatt eller utsätta andra, det är ett sjukt beteende.
Citera
2017-02-05, 08:56
Medlem
Tycker bondage är helt underbart. Älskar att bli fastbunden och inget kunna göra. Gillar stunden medan jag binds, om det görs på ett seriöst sätt och av någon som själv gillar det. Det ska absolut inte ske genom tvång eller övertalan.
Citera
2017-02-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Tycker bondage är helt underbart. Älskar att bli fastbunden och inget kunna göra. Gillar stunden medan jag binds, om det görs på ett seriöst sätt och av någon som själv gillar det. Det ska absolut inte ske genom tvång eller övertalan.

Ironin bakom det hela?

Men varför gillar just Du BDSM?

Vad tycker du, eller någon annan, om den ultimata undergivelsen (hur det känns i tanken);
Att frivilligt bli ett offer för en kannibal (Vorarephilia) ?
Senast redigerad av The13 2017-02-05 kl. 12:40.
Citera
2017-02-05, 16:06
Medlem
autostoperkas avatar
Tänder på att titta ibland, skulle vilja utsättas men vågar inte, tror inte att jag skulle njuta egentligen
Citera
2017-02-06, 14:10
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Nej det är inte ett sjukt beteende.
Citera
2017-02-07, 19:18
Medlem
proconsuls avatar
I like. Min fru är sub och går inte igång på vaniljsex, därför har vi bojor och piskor och hela köret.
Innan jag träffade henne hade det aldrig lockat mig men nu skulle jag inte vilja ha det annorlunda.
Citera
2017-02-07, 19:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Du glömde skriva "tycker jag".
Citera
2017-02-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Nej det är inte ett sjukt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du glömde skriva "tycker jag".

ok..så där finns inget underliggande alls som gör att ni blir sexuellt upphetsade av att slå/straffa människor, eller en önskan att vilja bli slagna/straffade?
Ingenting som skulle kunna komma från barndom/uppväxt/uppfostran?
Ett helt normalt friskt beteende?
Citera
2017-02-07, 19:45
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
ok..så där finns inget underliggande alls som gör att ni blir sexuellt upphetsade av att slå/straffa människor, eller en önskan att vilja bli slagna/straffade?
Ingenting som skulle kunna komma från barndom/uppväxt/uppfostran?
Ett helt normalt friskt beteende?
Nej då. Jag mår bra och har en mycket sund och stabil uppväxt bakom mig men ändå tycker jag om att vara sexuellt dominant. Att du skriver "slå" visar hur dålig koll du har och att dina _åsikter_ härstammar från fördomar.
Så ja, det är ett friskt beteende och antagligen ett mer friskt (och mer spännande) "beteende" än ditt om man ser till vetenskapen king ämnet:
http://www.livescience.com/34832-bdsm-healthy-psychology.html
http://www.huffingtonpost.com/2013/06/05/bdsm-better-mental-health-study_n_3390676.html
https://www.psychologytoday.com/blog/the-wide-wide-world-psychology/201502/the-surprising-psychology-bdsm

Länkar till studierna finns i artiklarna.
Citera
2017-02-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Nej då. Jag mår bra och har en mycket sund och stabil uppväxt bakom mig men ändå tycker jag om att vara sexuellt dominant. Att du skriver "slå" visar hur dålig koll du har och att dina _åsikter_ härstammar från fördomar.
Så ja, det är ett friskt beteende och antagligen ett mer friskt (och mer spännande) "beteende" än ditt om man ser till vetenskapen king ämnet:
http://www.livescience.com/34832-bdsm-healthy-psychology.html
http://www.huffingtonpost.com/2013/06/05/bdsm-better-mental-health-study_n_3390676.html
https://www.psychologytoday.com/blog/the-wide-wide-world-psychology/201502/the-surprising-psychology-bdsm

Länkar till studierna finns i artiklarna.

Nu ska du nog lugna ner dig.

"Socialstyrelsen i Sverige har beslutat att inte längre betrakta BDSM som en sjukdom från och med årsskiftet 2008/2009."

Inte så länge sedan man betraktade BDSM som en sjukdom, även lättmjölkversionen som du verkar utöva.

"På ett fysiskt plan är BDSM en upplevelselek som ofta involverar smärta, utan att tillfoga faktisk skada. Detta gör att endorfin utsöndras. Signalsubstansen ger en liknande känsla som löpare kan uppleva när de springer eller som ett efterspel till en orgasm. Ibland nämns denna känsla subspace (även på svenska) som många finner njutbar. Mer talande uttrycker sig filosofen Edmund Burke sin definition av denna sinnesförnimmelse av njutning genom smärta med ordet storslaget.[8] De delar av hjärnan som gör att sexuellt stimuli och smärta överlappas gör att vissa associerar smärta med sexuell njutning när den neurologiska reaktionen flätar samman känslorna.

"Undersökningen Sex i Sverige visar att 3 % av de undersökta har eller haft antingen sadistiska eller masochistiska fantasier.
Alfred Kinsey fann att 3–12 % av kvinnorna och 10–20 % av männen blev upphetsade av sadomasochistiska berättelser."

"En finsk studie på två BDSM-klubbar i Finland visar att 60 % av medlemmarna var i ledande positioner i arbetslivet. Lika många andra hade samhällsviktiga funktioner, exempelvis lokalpolitiker."

Inga stora siffror men det ingår i begreppet psykopati.

"Den person som dominerar får sexuell njutning genom att den undergivna överger makten över sin person till den dominanta. Handlingar i denna förbindelse kan vara verbala eller fysiska kommandon, fastbindning eller annan begränsning av rörelsefriheten (bondage) och/eller förödmjukelse. Den dominanta får således sin kick av att ha kontroll och bli åtlydd."

"En dominerande man omnämns ofta som Herre"
"Den undergivne får ofta tillmälet slav"
"Sadism är att uppleva njutning av att tillfoga någon annan människa eller ett djur smärta."

Från DSM-5

"Sexual sadism disorder is hallmarked by intense feelings of sexual excitement when fantasizing about or witnessing another individual undergoing physical or psychological pain. Acts of sexual sadism may occur with a consenting partner, or as assault on a nonconsenting individual (The American Psychiatric Association, 2013)."

Du blir kåt utav detta och säger att det är ett friskt beteende? Mer friskt än Mitt beteende (vad du nu menar med det)?
Citera
2017-02-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Skulle ni vilja utsättas för något dera av några riktigt heta damer? Är det någonting ni vill ska utsätta er?

Bondage kan jag tycka är ganska så trevligt faktiskt och väldigt sexigt, men jag vet inte, man får nog vara med på det bara innan man utsätts för det.

Hur skullens gå till väga? Vill ni utsättas för bondage?

De är från person till person, vissa gillar de vissa inte. Testa vettja!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in