2017-02-04, 16:39
Bannlyst
Pseudonym "Isabel Eriksson" hade jobbat som prostituerad i 7 år när hon blev kidnappad av läkaren Martin Trenneborg i Skåne och inlåst i hans bunker i sex dygn innan hon kunde bli fri. Nu har hon skrivit en bok om händelsen, "I bunkerläkarens våld".

Kvinnan lever med skyddad identitet, men visar gladeligen upp sig överallt där tillfälle ges: Skavlan, Nyhetsmorgon, Amelia, Veckorevyn o.s.v. och har uppenbarligen bett om att få bli en offentlig person och omdiskuterad. Isabel älskar lyx, pengar, dyra märkesväskor/kläder och förmögna män. Hon vill uppenbarligen gifta sig rikt och slippa arbeta. Utseende och att vara snygg är viktigt för kvinnan.

Hennes privata sidor:

https://www.instagram.com/isabeleriksson_

https://www.facebook.com/isabel.eriksson.338

Någon som vet mer om kvinnans bakgrund, uppväxt, tidigare pojkvänner, har hon gjort könsbyte, är hon transa (hon ser extremt manlig ut), hur är hon som person, hur såg hon ut innan alla skönhetsoperationer, hur var hon som hora, vilka sexuella tjänster utförde hon, vilka sidor annonserade hon på, vad kallade hon sig som hora....? Några som varit kunder till henne?

Hon tycks ha lurat Skattmasen på ofantliga summor från sitt horeri och vill nu göra fina pengar på sin bok, offentliga framträdanden o.s.v.

http://www.dn.se/insidan/isabels-tak...ens-fortroende

OBS! Det är förbjudet att avslöja hennes riktiga namn, adress etc.
Senast redigerad av Adeless 2017-02-04 kl. 16:41.
Citera
2017-02-04, 17:06
Medlem
Äh lägg av ...Hon är en äcklig hora. Dålig uppväxt. .ett riktigt vidrigt äckel bara
Citera
2017-02-04, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kombigaffel
Äh lägg av ...Hon är en äcklig hora. Dålig uppväxt. .ett riktigt vidrigt äckel bara

Hon säger sig själv ha en helt normal och bra uppväxt med hästar och djur utanför Uddevalla. Vad gick fel?
Citera
2017-02-04, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Det finns så konstigt lite information på båda ställena. Som om människan plötsligt uppstått ut intet, utan släkt eller vänner? Kan det stämma som jag har läst på annat ställe här på Flashback, att hon vuxit upp som kille, brutit kontakten med alla som kände henne som det, och bytt kön?
Citera
2017-02-04, 22:08
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag hoppas andra prostituerade kan lära sig något av detta... ALLA kunder är nog inte jätte trevliga...
Citera
2017-02-05, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns så konstigt lite information på båda ställena. Som om människan plötsligt uppstått ut intet, utan släkt eller vänner? Kan det stämma som jag har läst på annat ställe här på Flashback, att hon vuxit upp som kille, brutit kontakten med alla som kände henne som det, och bytt kön?

Ja, det är högst märkligt att ingen gammal skolkamrat, granne, f.d. pojkvän, torsk/kund eller liknande ger sig till känna, med tanke på hur mycket hon visat upp sig på senaste tiden, både i TV och tidningar. Någon borde ju veta vem hon är och Flashback forum är ju inte det svåraste precis att få fram information om folk på, men om Isabel är det totalt tyst av någon anledning. Man kan ju också undra varför hon satt i rättegången med täckt huvud men numera fläker ut sig överallt, trots att hon påstår att hon är livrädd - för någon som sitter i fängelse och blir fri om 6 år!!! Vad är då syftet med att ha skyddad identitet?

Jag tror att hon har varit en man tidigare och därför känner ingen igen henne (och det är därför Skatteverket anser att hen ska skyddas). Bunkerläkaren har enligt förundersökningsprotokollet haft ett intresse och googlat efter "shemales". Det mesta om Isabel är mörkat i utredningen, även vikt, längd och namn. Hon har extremt manliga drag, stort huvud, extrema händer, är väldigt lång och ser allmänt missbildad ut i facet.

Sedan kan man undra om hon i själva verket njöt av att vara i läkarens ägo och kanske t.o.m. ville bli hans fru, eftersom hon hade flera tillfällen att fly eller larma polis men inte gjorde det. I boken skriver hon om en jurist i Djursholm hon fnaskat för och som hon gärna hade sett som sin man. Hon ville ha hästar, hästgård m.m. Ett vanligt hederligt arbete 7-4 var inte hennes grej.

Undra om Skatteverket kommer granska denna skattesmitare som levt lyx på andras bekostnad. Skäms man inte heller för att gå ut och berätta för hela Sveriges bekostnad att man knullat för pengar och dessutom svart!?!
Citera
2017-02-08, 18:36
Medlem
Den där FB-profilen hon har är bara smaklös och den på Instagram en så total kliché att jag inte ens ids kommentera den. Jag förstår att syftet är publicitet men profilerna är bara så usla i det avseendet. Och vari ska den här berömmelsen bestå? Hur länge har hon tänkt att intresset håller i? Hela historien är skum och det ligger en massa bakom som man inte har insyn i bland allmänheten. Jag är alltmer övertygad om att det låg något slags arrangemang bakom det hela, den så kallade kidnappningen alltså.
Citera
2017-02-08, 19:39
Medlem
Märklig människa det där. Helsjukt att söka uppmärksamhet i media utan att uppge sitt riktiga namn. För vem tusan vill egentligen lägga pengar på en bok skriven av en anonym? Skrivs en sann historia under pseudonym så tror jag inte ett skvatt på det, bara att det är uppdiktat av något drama queen. Går hon ut med sitt riktiga namn, då kan jag tro på historien hon diktat ihop, men inte nu.
Citera
2017-02-08, 20:59
Medlem
Är hon född i Australien?
Citera
2017-02-08, 21:48
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Är hon född i Australien?
"
Strax norr om Göteborg ligger Uddevalla och där föddes jag för lite mer än trettio år sedan.
"
skriver hon i sin bok. Om det stämmer, så är svaret "Nej, hon föddes inte i Australien."
Citera
2017-02-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Hon har extremt manliga drag, stort huvud, extrema händer, är väldigt lång och ser allmänt missbildad ut i facet.
Nej, hon har inte "extremt" manliga drag, och inte heller har hon "extrema" händer. Däremot är det tydligt att näsan är opererad, fötterna riktigt stora (dock ej extreeemt), kroppen ovanligt långsmal som man ofta ser hos transor - särskilt höfter och ben; samt att kropps-/talspråket känns något okvinnligt...svårt sätta fingret på vad det är som avviker men nåt är det. Kön eller annat. Men som jag ser det är det inte uteslutet att det rör sig om en kvinna (xx), dock en mkt ovanligt sådan, isf.
Citera
2017-02-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
"
Strax norr om Göteborg ligger Uddevalla och där föddes jag för lite mer än trettio år sedan.
"
skriver hon i sin bok. Om det stämmer, så är svaret "Nej, hon föddes inte i Australien."

Uddevalla räknas ju inofficiellt som Sveriges WT-huvudstad.

Hur hamnade hon i Australien? På eget initiativ eller genom föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in