Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Jag har precis kommit igång och tycker inte alls du spolilat, tvärt om tackar jag för "varningen". Lite skumt att man ges möjlighet att döda bossen så tidigt, då faller ju hela känslan med spelet som du säger.
Nu vet ju inte jag om det eventuellt fanns någon tvist i storyn som kom senare, eftersom jag ju tröttnade och bytte in spelet medan det fortfarande var värt lite stålar. Jag körde lite till efter, men tyckte att det mesta var sig likt efteråt, så jag lade ned.
Nu i efterhand skulle jag vilja ha sparat det och kört för att se om storyn förändrades. Kanske har gjort bort mig totalt?
En grej jag kom att tänka på som är riktigt kul med detta spel är att när man som jag brukar göra, ligga och spana på ett ställe under lång tid, så hinner det faktiskt rätt ofta hända roliga saker på stället man tittar på.
Ibland t.ex börjar de olika fraktionerna skjuta på varandra.
Ibland, eller rätt ofta faktiskt, så hinner man med att se någon trafikolycka mellan antingen bilar som krockar eller någon gångtrafikant som blir påkörd. Bolivia måste vara ett olycksdrabbat land när det gäller trafik skulle jag tro.
Ett roligt exempel var när jag låg och väntade på att kunna knäppa en gubbe (kommer ej ihåg var eller vem, så ingen spoiler borde behövas) som dock lyckades hinna bli påkörd av ett tåg och dog innan jag skulle skjuta honom, så inget skott behövdes avlossas för att ta mig dit jag behövde komma oupptäckt.