2017-04-29, 13:03
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Hyfsat kul spel som dock kunde ha varit betydligt bättre.
Spelade endast singleplayer och tyckte det var kul att styra sina tre kollegor.
Tyckte att man kunde styra dom rätt bra och få dom att utföra tillräckligt mycket då man lärt sig att använda orderhjulet på rätt sätt.
Störde mig ej på att det blev för enformigt, man kan ju faktiskt själv välja hur man vill utföra uppgifterna och inget säger att man måste göra det på det samma och enklaste sätt varje gång.
Det som förstörde feelingen för mig var att jag nappade på erbjudandet att klippa El Suéno som man får efter att endast ha plockat 2 av hans 4 underbossar. Det gjorde att feelingen försvann från spelet när mister man himself inte länge hägrade vid horizonten.

Mitt råd till alla som håller på att spela detta är därför....Fall inte för frestelsen att knipa El Suéno före det att ni har plockat alla hans underbossar, ni kommer att ångra er.

För det första. Använd spoilers! Alla har inte kommit lika långt som du har.

Sen håller jag med dej om enformigheten. Det styr man över själv. I början vill jag utplåna en hel bas innan jag utförde uppdraget. Nu försöker jag komma undan med så få dödsfall som möjligt.. Mkt mer spännande.
Citera
2017-04-29, 15:25
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
För det första. Använd spoilers! Alla har inte kommit lika långt som du har.
Du har en poäng i det, men i detta fallet så står det ju faktiskt klart och tydligt direkt man börjar spelet i inforutan om El Suéno, om man kollar i "familjeträdet" (eller vad man nu ska kalla det) där El Suéno och alla underhuggare finns representerade.
Så jag trodde att de flesta som spelar spelet visste om detta, men jag ber om ursäkt om jag nu har sabbat för någon. Det var absolut inte min mening.

Citat:
Sen håller jag med dej om enformigheten. Det styr man över själv. I början vill jag utplåna en hel bas innan jag utförde uppdraget. Nu försöker jag komma undan med så få dödsfall som möjligt.. Mkt mer spännande.
Precis, like a quiet professional. Verka utan att synas.
Citera
2017-04-29, 17:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Köpte det nu när det kostar typ 450 på PStore, känns mer rimligt med tanke på vad man läst om det.

Kört ett par timmar nu, riktigt snyggt spel! Jag stör mig inte på att det blir repetitivt, jag brukar inte spela igenom spel på en långhelg utan drar ut på det i flera månader, då vill jag ha mycket innehåll och nörda och loota som fan och då gör det inte så mycket om det är lite repetitivt.

Fordonen är ett jävla skämt men blir ok när man lärt sig att inte trycka gasen i botten hela tiden. Saknar dock autopiloten från Far Cry 4.

Ja det är sant sen blir uppdragen mindre repetitiva har jag märkt ju längre in man kommer. Ja grafiken är verkligen utanför denna värld. Haha ja autopiloten på Far Cry 4 var underbar (dock inte hittat den på typ något annat spel).
Citera
2017-04-30, 15:13
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Du har en poäng i det, men i detta fallet så står det ju faktiskt klart och tydligt direkt man börjar spelet i inforutan om El Suéno, om man kollar i "familjeträdet" (eller vad man nu ska kalla det) där El Suéno och alla underhuggare finns representerade.
Så jag trodde att de flesta som spelar spelet visste om detta, men jag ber om ursäkt om jag nu har sabbat för någon. Det var absolut inte min mening.

Precis, like a quiet professional. Verka utan att synas.

Jag har precis kommit igång och tycker inte alls du spolilat, tvärt om tackar jag för "varningen". Lite skumt att man ges möjlighet att döda bossen så tidigt, då faller ju hela känslan med spelet som du säger.
Citera
2017-05-01, 15:51
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag har precis kommit igång och tycker inte alls du spolilat, tvärt om tackar jag för "varningen". Lite skumt att man ges möjlighet att döda bossen så tidigt, då faller ju hela känslan med spelet som du säger.
Nu vet ju inte jag om det eventuellt fanns någon tvist i storyn som kom senare, eftersom jag ju tröttnade och bytte in spelet medan det fortfarande var värt lite stålar. Jag körde lite till efter, men tyckte att det mesta var sig likt efteråt, så jag lade ned.
Nu i efterhand skulle jag vilja ha sparat det och kört för att se om storyn förändrades. Kanske har gjort bort mig totalt?

En grej jag kom att tänka på som är riktigt kul med detta spel är att när man som jag brukar göra, ligga och spana på ett ställe under lång tid, så hinner det faktiskt rätt ofta hända roliga saker på stället man tittar på.
Ibland t.ex börjar de olika fraktionerna skjuta på varandra.
Ibland, eller rätt ofta faktiskt, så hinner man med att se någon trafikolycka mellan antingen bilar som krockar eller någon gångtrafikant som blir påkörd. Bolivia måste vara ett olycksdrabbat land när det gäller trafik skulle jag tro.

Ett roligt exempel var när jag låg och väntade på att kunna knäppa en gubbe (kommer ej ihåg var eller vem, så ingen spoiler borde behövas) som dock lyckades hinna bli påkörd av ett tåg och dog innan jag skulle skjuta honom, så inget skott behövdes avlossas för att ta mig dit jag behövde komma oupptäckt.
Citera
2017-05-01, 16:17
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Nu vet ju inte jag om det eventuellt fanns någon tvist i storyn som kom senare, eftersom jag ju tröttnade och bytte in spelet medan det fortfarande var värt lite stålar. Jag körde lite till efter, men tyckte att det mesta var sig likt efteråt, så jag lade ned.
Nu i efterhand skulle jag vilja ha sparat det och kört för att se om storyn förändrades. Kanske har gjort bort mig totalt?

En grej jag kom att tänka på som är riktigt kul med detta spel är att när man som jag brukar göra, ligga och spana på ett ställe under lång tid, så hinner det faktiskt rätt ofta hända roliga saker på stället man tittar på.
Ibland t.ex börjar de olika fraktionerna skjuta på varandra.
Ibland, eller rätt ofta faktiskt, så hinner man med att se någon trafikolycka mellan antingen bilar som krockar eller någon gångtrafikant som blir påkörd. Bolivia måste vara ett olycksdrabbat land när det gäller trafik skulle jag tro.

Ett roligt exempel var när jag låg och väntade på att kunna knäppa en gubbe (kommer ej ihåg var eller vem, så ingen spoiler borde behövas) som dock lyckades hinna bli påkörd av ett tåg och dog innan jag skulle skjuta honom, så inget skott behövdes avlossas för att ta mig dit jag behövde komma oupptäckt.

Det är kul när rebellerna och narcos krigar och de lyckas spränga sig själva med handgranater

Jag har kört typ 10+ timmar nu och tycker spelet fått oförtjänt mkt kritik. Således gick jag in med en dålig attityd och det tog ett tag innan jag insåg att det faktiskt är ett grymt jävla spel. Far Cry 4 höjdes till skyarna men det är ju oxo "repetitivt" med alla outposts man ska ta över och torn man ska klättra up i. Ingen som gnällde då lixom.
Citera
2017-05-09, 15:37
Medlem
pjalles avatar
Spelet är riktigt kul när man lirar co-op med vänner! Dock önskar jag Ubisoft var lite snabbare med att fixa buggar, som att ibland kan man inte använda drönaren utan måste rejoina.
Citera
2017-06-13, 15:15
Medlem
Tänkte köpa spelet nu när det är -33% sale på uPlay men det går fan inte att handla, uPlay bara nekar mitt köp. Någon som vet varför?
Citera
2017-06-13, 15:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Tänkte köpa spelet nu när det är -33% sale på uPlay men det går fan inte att handla, uPlay bara nekar mitt köp. Någon som vet varför?

Hur ska vi kunna veta varför Uplay nekar ditt köp? Vad får du för meddelande?
Citera
2017-06-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hur ska vi kunna veta varför Uplay nekar ditt köp? Vad får du för meddelande?

Bara att köpet nekats och dom rekommenderar annan betalningsmetod. Tänkte om någon mer försökt handla på uPlay och inte fått igenom köpet, så man vet om det är där felet ligger eller om jag lyckats knappa fel siffror massor med gånger i rad.
Citera
2017-06-13, 16:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Bara att köpet nekats och dom rekommenderar annan betalningsmetod. Tänkte om någon mer försökt handla på uPlay och inte fått igenom köpet, så man vet om det är där felet ligger eller om jag lyckats knappa fel siffror massor med gånger i rad.

Vad använder du för betalningsmetod (VISA, Mastercard etc)?
Har du pengar på kontot?
Citera
2017-06-14, 07:37
Medlem
GekkoBleus avatar
Citat:

Har du Nordea? För Nordea har en säkerhetsgrej där du måste gå in på internetbanken och på Kort klicka i säkra internetköp i 60 minuter. D.v.s. du öppnar upp ditt kort för att kunna handla över internet. Ibland fungerar det ändå över PS Store, men det händer att det får för sig att 'näps, nu räcker det'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in