2017-02-04, 12:48
Medlem
JumpingJacks avatar
Det verkar vara två olika grupper som slagits.

Citat:
Det var tidigt på lördagsmorgonen som larmet kom in om ett stort bråk vid Hagakyrkan i Göteborg.

– Det är flera personer som larmas om att det är ett tiotal personer som slåss. Det pekas ut fem gärningsmän som ska vara de som angripit de andra personerna, säger Peter Adlersson.

När polisen kommer fram till platsen är det dock lugnt. Det finns ett antal personer kvar på platsen som varit inblandade i bråket.

Citat:
– Sex av de som finns på platsen när vi kommer dit vill göra en anmälan så det upprättas anmälan om misshandel. Där finns också en person som pekas ut som gärningsman. Denne hörs på platsen men släpps sedan.

En av de som varit en del av bråket fick följa med polisen till sjukhus för omplåstring, men det handlar inte om några allvarligare skador.

http://www.expressen.se/gt/tiotal-pe...-till-sjukhus/

Vad handlade det här om?
Citera
2017-02-04, 13:10
Medlem
Zigenare,Frälsningsarmen har ett boende i närheten för zigenare.
Citera
2017-02-04, 15:18
Medlem
veritatems avatar
Förmodligen eu-migranter som bråkar om vem som ska få bajsa i just hagakyrkan.
Citera
2017-02-04, 15:27
Medlem
Costanza101s avatar
Huliganer.
Citera
2017-02-04, 18:16
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Huliganer.

Heter dom så numera?
Citera
2017-02-04, 20:31
Medlem
Finns ett boende för ensamkommande hazarer/afghaner typ 50 meter från parken (hörnet Hagakykogata/Bellmansgatan 3vån) ovanför NA lokaler. Chat Noir samt något annat härbärge finns tidigare in på bellmansgatan.

Parken är (eller var åtminstone för 1 år sedan) för övrigt ganska öde kvällstid/nattetid, trots att den ligger mitt i centrala Göteborg.
Senast redigerad av Caballero 2017-02-04 kl. 20:33.
Citera
2017-02-04, 23:27
Medlem
Gromyko-666s avatar
Haga kryllar av vänster patrask. Skulle inte bli förvånad om en millitant vänstergrupp råkat stöta ihop med en grupp ur Soldiers of Odin och börjat bråka
Citera
2017-02-04, 23:29
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Huliganer.

Aldrig. Inte fan stannar dom på stället och dessutom anmäler varandra.
Zigenare eller babbar utan tvekan..
Citera
2017-02-05, 18:42
Medlem
banancools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666
Haga kryllar av vänster patrask. Skulle inte bli förvånad om en millitant vänstergrupp råkat stöta ihop med en grupp ur Soldiers of Odin och börjat bråka
Jag bor själv i Haga och tro mig, vänster är det inte. Det var förr i tiden.
Citera
2017-02-06, 02:59
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
Jag bor själv i Haga och tro mig, vänster är det inte. Det var förr i tiden.

Visserligen föredrar bostadsrättsvänstern i Haga att degenerera samhället genom infiltration av media, akademi och kultur framför gatuslagsmål, men nog har vänstern (alltså partierna som inte hör till de förment "borgerliga" övriga vänsterpartierna) fortfarande markant större stöd i Haga än i riket som helhet:

Kod:
S	Avundsjukepartiet-Socialdemokraterna	264	18,72%	 	 	 	 
V	Kommunisterna                           245	17,38%	 	 	 	 
MP	Koldioxidjihadisterna de gröna	        182	12,91%	 	 	 	  	 
FI	Sexistkommunisterna	                158	11,21%

http://www.val.se/val/val2014/slutre...071/index.html

Till det kommer ett relativt stort stöd för ultramuppsekter som Kommunistiska Partiet (ex-KPMLr) i kommunalvalet.

Vilka som slogs vet jag inte, men jag misstänker att Mångfalden i fråga utgjordes av någon sorts Utmaningar.
Citera
2017-02-06, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Finns ett boende för ensamkommande hazarer/afghaner typ 50 meter från parken (hörnet Hagakykogata/Bellmansgatan 3vån) ovanför NA lokaler. Chat Noir samt något annat härbärge finns tidigare in på bellmansgatan.

Parken är (eller var åtminstone för 1 år sedan) för övrigt ganska öde kvällstid/nattetid, trots att den ligger mitt i centrala Göteborg.

Finns ett boende till, Skyddsvärnet bedriver just nu boende för ensamkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in