2017-02-04, 08:09
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Det var märkligt,jag har Maestro kortet från Handelsbanken betalar med det i affärer.

Använder inte Maestro för internetköp har MC från Santander som är gratis.Gör internetköp med det,fundrar på att ev.ha alla konton hos Santander.

Ok, har du Maestro och inte frikortet? (som också är ett Maestro-kort). Är visst gratis upp till 21 år. Det är just för internetköp som jag har erfarenhet av att det nästan aldrig funkar.
Citera
2017-02-04, 08:14
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Ok, har du Maestro och inte frikortet? (som också är ett Maestro-kort). Är visst gratis upp till 21 år. Det är just för internetköp som jag har erfarenhet av att det nästan aldrig funkar.
Precis Mestro som är gratis på Handelsbanken.Betalar alla köp i svenska butiker med det pengarna dras direkt från kontot.

Sedan har jag MasterCard från Santander,som är gratis och har reseförsäkring.Med det går det att göra alla internetköp.I butik också förstås men jag vill ha uppdelat.

Ha två kort,komma ihåg två koder.En nackdel förstås.Men gratis kostar lite med minnet.
Citera
2017-02-04, 08:17
Citat:
Precis Mestro som är gratis på Handelsbanken.Betalar alla köp i svenska butiker med det pengarna dras direkt från kontot.

Normalt bara gratis om man är upp till 21 år. Annars 300 kr/år.
Citera
2017-02-04, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
.

Fördelen med att seb höjer sina priser är att ett ganska stort antal kunder förhoppningsvis reagerar, oligopolet på bankmarknaden i Sverige behöver verkligen brytas upp.

Tyvärr kommer det nog inte fungera. Alltför många är nöjda och betalar ändå. Dessutom, som alla vet är de stora pengarna man kan spara på bolån.
Citera
2017-02-04, 08:27
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Normalt bara gratis om man är upp till 21 år. Annars 300 kr/år.
Var står den infon??.... jag är långt över 21 och får Maestro gratis....

Edit:Var in och tittade.Jag måste ha en special som gammal kund.Mitt kort är gult.

Nya kunder måste betala årsavgift.

Då är Santander ett alternativ om man irriteras över årsavgifter.
Senast redigerad av zorze 2017-02-04 kl. 08:35.
Citera
2017-02-04, 08:36
Citat:
Var står den infon??.... jag är långt över 21 och får Maestro gratis.

Handelsbankens Maestro
Citera
2017-02-04, 08:37
Citat:
Var står den infon??.... jag är långt över 21 och får Maestro gratis....

Edit:Var in och tittade.Jag måste ha en special som gammal kund.Mitt kort är gult.

Nya kunder måste betala årsavgift.

Då är Santander ett alternativ om man irriteras över årsavgifter.

Då har du det så kallade Frikortet. Du kommer inte få ett nytt när ditt gått ut.
Citera
2017-02-04, 08:51
Medlem
mandelbiskviers avatar
Är Länsförsäkringar Bank ett alternativ?
Citera
2017-02-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Är Länsförsäkringar Bank ett alternativ?

Beror ju helt på vad du vill ska ingå, läs första inlägget i tråden där kraven specas upp av TS, och sen vad jag skrev 23:08 igår.
Citera
2017-02-04, 09:16
Medlem
Danneliuss avatar
Forex har öppet 7 dagar i veckan och har alltid kronor, $, £ och andra valutor. En bank utan pengar är ingen bank...
Citera
2017-02-04, 09:36
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Tyvärr kommer det nog inte fungera. Alltför många är nöjda och betalar ändå. Dessutom, som alla vet är de stora pengarna man kan spara på bolån.

Visst är det så, varje gång storbankerna höjer avgifter eller försämrar på annat vis så är det dock tusentals som reagerar och gör antingen som jag, sprider ut tjänsterna till fler aktörer, eller klipper banden med storbanken helt. Det är bra för konkurrensen.

Alla har heller inte bolån, eller andra lån för den delen - skulle sagt att tvärs om är det nog en ganska stor procentandel bankkunder som är helt skuldfria, dessa bespottas idag så det är läge att ta sina tillgångar och placera dem på andra håll
Citera
2017-02-04, 09:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Forex har öppet 7 dagar i veckan och har alltid kronor, $, £ och andra valutor. En bank utan pengar är ingen bank...

Mycket sant, som forex själva skrev i sin reklam "en bank utan pengar är som en frisör utan sax"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in