Citat:
Ursprungligen postat av
big.spender
När man på den nivån som vissa i denna tråd gnäller över att bankerna tar betalt 300-400kr per år för ett kort har ni verkligen felprioriteringar.
Vad är problemet med att en bank tar betalt för sina tjänster? Varför får banken inte ta betalt, precis som Zalando, Statoil, Krogen eller vilken annan som helst vinstdrivande rörelse?
Tro mig, ni har mycket större problem som ni borde ta tag i.
Det är väl klart bankerna få ta betalt för sina tjänster men då är det väl rimligt att jag som kund också är aktiv och väljer den som erbjuder mig bäst tjänst för minst kostnad? På vilket sätt anser du att det är en felprioritering? Jag är själv en tidigare SEB kund som valt att byta. Inte på grund av de nya avgifterna utan för deras dåliga låneräntor. För många år sen var jag kund på swedbank men blev irriterad när de införde en kostnad på 10 kr/ uttag i annan banks uttagsautomat. Det fick mig att byta till LF.
Om Coop skulle börja ta en avgift för att de har bemannande kassor varje gång du handlar men ICA inte gör det skulle du då resonera på samma sätt?
Om fler vågar ta steget att ställa lite krav på sina banker och inte vara så trogna skulle vi tror jag få se betydligt bättre villkor från banker för att behålla sina kunder.
För många tror fortfarande att det är jobbigt att byta bank eller att det är omöjligt eller komplicerat att använda flera olika banker.
Själv anser jag att Länsförsäkringar är bäst men använder nu Danske Bank och är faktiskt positivt överraskad. Även Handelsbanken är okej men Nordea och Swedbank skulle jag inte rekommendera.