2023-12-05, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anon85
Absolut det visste hon säkert under deras förhållande men tycker du att det ursäktar något? Många kvinnor lever med män som slagit både dem och andra upprepade gånger. Du kan med fördel läsa på lite om mekanismerna bakom detta beteende. Det tar tid för många att lämna och det har uppenbarligen tagit tid för henne att förstå att hon inte längre behöver vara tyst och skydda honom, inte gola osv.

Om det är nåt hon ska ha cred för så är det väl att hon äntligen tar bladet från munnen och berättar sin del, istället för att tyst ta emot hans skit.

Citat:
Samt även är det konstigt om hon låter bitter? Det skulle jag också vara om jag kastat bort flera år på en pundig kriminell som misshandlat, fått mig att börja med droger och sen skämt ut mig offentligt.

Tycka vad man vill om henne men fan vad bra att hon ändå står upp lite för sig själv nu.

Hon får gärna fortsätta för min del, tycker det ska bli spännande att följa hur det här utvecklar sig. Det riskerar att bli värsta konflikten av det här.
Citera
2023-12-05, 19:50
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Jo i liven med Zozy bekräftade hon, inte i poddklippet. Det har hänt upprepade gånger, hon har haft blåmärken som folk ska ha påpekat i lives osv. Hon kallade honom för horunge. Fan vad bra, äntligen! Fattade aldrig varför han skulle skyddas efter all skit han lagt på henne. Hoppas hon får lite kärlek nu, trots allt.

På Flashback länkar vi till det vi hänvisar till. Mvh /11 år på flashen.
Citera
2023-12-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues

Oj tackar vänligast för förtydligandet, då kanske du också kunde vara så snäll att tala om hur jag skulle länka till en borttagen och bannad live på TikTok som jag inte själv varit psykad nog att spela in?
Citera
2023-12-05, 19:57
Medlem
bellesbluess avatar
Är folk på riktigt förvånade över att Alva äntligen går ut med att Alex har slagit henne?
Hans killkompisar har ju gått ut med det flera gånger i den här tråden och den andra för över ett år sedan.
Alex hann t.om att banka på Nicole som han hade en 30 dagar lång fling med för att ha någonstans att bo när han och Alva gjorde slut första gången.
Att hans nya tjej ”saffranspannkakan” har klarat sig undan hittills är enbart för att han suttit inlåst under hela deras relation.
Hon är nästa boxningssäck när han släpps ut i det fria.
Det är därför han vill att hon äter upp sig. Så att det blir bättre slagmotstånd.
Så har han gjort med alla sina tjejer.
Gjort dom feta och osäkra med tjatande om mat, sedan kommer lovebombing, där efter isolering och sen träffar han en ny tjej.

Det.går.inte.att.bota.en.psykopat.

En psykopat är en psykopat även drogfri.
Citera
2023-12-05, 19:58
Medlem
Citat:

Förlåt glömde att man skulle redovisa antal år på ”flashen”, men det var tydligen 12.
Citera
2023-12-05, 20:01
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Förlåt glömde att man skulle redovisa antal år på ”flashen”, men det var tydligen 12.

Tack för bekräftelsen kring mitt fb cv.
Tiden går snabbt när man har roligt.
Citera
2023-12-05, 20:24
Medlem
Citat:
Tack för bekräftelsen kring mitt fb cv.
Tiden går snabbt när man har roligt.

Hm ja jag syftade på mina år, inte dina, eftersom du tyckte att det var relevant information i din något missriktade tillrättavisning tidigare.

Hursomhelst. On topic så är det mig veterligen ingen här som uttryckt just förvåning över att Alex slagit kvinnor/Alva.
Att hon däremot först nu väljer att berätta om sin syn och erfarenheter av honom är anmärkningsvärt eftersom det förmodligen kommer generera en hel del skvaller här i tråden.
Citera
2023-12-05, 21:28
Medlem
Men vi får se va som händer nu. Hoppas hon kommer ut med videon om det som hon säger att hon ska och visar bevisen som hon har och får människor som ifrågasätter hennes trovärdighet att äntligen tro henne om detta. Enligt mig så får Alva mer hat än hon förtjänar och Alex ses som ett helgon o en bra person. Alex är inte bättre än Alva på nått sätt
Citera
2023-12-05, 22:11
Medlem
zzahirs avatar
Hoppas verkligen inte Alex på något sätt lyckas tysta henne med hot. Dem har förmodligen mycket saker på varandra. Såklart Alva mer på Alex, men ändå. Kan bli en shitshow.
Citera
2023-12-05, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hoppas verkligen inte Alex på något sätt lyckas tysta henne med hot. Dem har förmodligen mycket saker på varandra. Såklart Alva mer på Alex, men ändå. Kan bli en shitshow.

Det är ju därför jag tycker hon borde avstå, hon kommer säkerligen bli hotad av Alex. Jag tror att det kommer bli en shitshow.
Citera
2023-12-06, 17:00
Medlem
Som en ung tjej med trasig uppväxt är det så tragiskt att se vad som hänt här... Klart han slagit henne. Det folk inte verkar fatta är att Alex är inte en ung kille som nyss kommit in i det här livet. Han är en 30+ pundare som haft psykosproblematik i mer än 10 år. Men finns alltid tjejer som dras till detta, precis som jag själv gjort också för man blir förblindad av det man tror är kärlek. Man tror att folk som upplyser en om olika saker mannen gjort försöker att förstöra ens underbara förhållande som ju består av 100% sann kärlek.
Kolla vad han gjorde mot t.ex Alva (förmodligen måånga andra unga tjejer också bara inte offentligt). I början av deras videos såg hon ändå oskyldig ut och full av livsglädje. Sen får han henne öka i vikt, börja få henne ta droger (100% hans fel Alva, spelar ingen roll om han inte tvingade dig), slå henne, kontrollera henne gällande kläder, religion osv och psykiskt misshandla henne. Har varit med om EXAKT samma sak.
Tycker synd om den nya tjejen men snälla du tänk efter. Han är dömd för otaligt många brott, bl.a kvinnomisshandel. Han avtjänar straff nu och kommer så klart lova dig guld och gröna skogar, ni två mot världen, folk är bara avundsjuka blabla. För det första - han är uttalat muslim och har tidigare sagt att han vill ha en kvinna som täcker sig. Vet inte hur gammal du är men definitivt inte mer än 25 iaf. Dina instagrambilder ser ut som någon som har onlyfans eller står på sidan av vägen, förlåt. Hur ska en missbrukare leva med någon som dricker alkohol för det första? Han kommer tyvärr ändra hela dig inifrån och ut bit för bit, kontrollera dig och förmodligen misshandla dig både psykiskt och fysiskt tyvärr om du låter det fortgå. Hur ska han ändra sig för dig när han inte ens kan ändra sig för sina barn eller tidigare kvinnor som t.om räddat hans liv?

Långt inlägg och vet att många i tråden tycker vi unga tjejer får skylla oss själva. Tyvärr när man kommer från en trasig bakgrund eller allmänt dras till farliga/kaos situationer är det något man inte riktigt kan rå för. Bara så tragiskt och skriver detta för jag vet själv exakt hur Alva känner och hur det kommer sluta för den nästa och den efter det.

Och Alva, var inte rädd att berätta något. Med hans bakgrund har han inte direkt rättsväsendet på sin sida och antar att han kommer ha någon typ av övervakning från kvv när han kommer ut. Låt inte han eller massa p12or få dig att inte tala din sanning. Det är inte ditt fel.
Citera
2023-12-08, 12:41
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashycan
Som en ung tjej med trasig uppväxt är det så tragiskt att se vad som hänt här... Klart han slagit henne. Det folk inte verkar fatta är att Alex är inte en ung kille som nyss kommit in i det här livet. Han är en 30+ pundare som haft psykosproblematik i mer än 10 år. Men finns alltid tjejer som dras till detta, precis som jag själv gjort också för man blir förblindad av det man tror är kärlek. Man tror att folk som upplyser en om olika saker mannen gjort försöker att förstöra ens underbara förhållande som ju består av 100% sann kärlek.
Kolla vad han gjorde mot t.ex Alva (förmodligen måånga andra unga tjejer också bara inte offentligt). I början av deras videos såg hon ändå oskyldig ut och full av livsglädje. Sen får han henne öka i vikt, börja få henne ta droger (100% hans fel Alva, spelar ingen roll om han inte tvingade dig), slå henne, kontrollera henne gällande kläder, religion osv och psykiskt misshandla henne. Har varit med om EXAKT samma sak.
Tycker synd om den nya tjejen men snälla du tänk efter. Han är dömd för otaligt många brott, bl.a kvinnomisshandel. Han avtjänar straff nu och kommer så klart lova dig guld och gröna skogar, ni två mot världen, folk är bara avundsjuka blabla. För det första - han är uttalat muslim och har tidigare sagt att han vill ha en kvinna som täcker sig. Vet inte hur gammal du är men definitivt inte mer än 25 iaf. Dina instagrambilder ser ut som någon som har onlyfans eller står på sidan av vägen, förlåt. Hur ska en missbrukare leva med någon som dricker alkohol för det första? Han kommer tyvärr ändra hela dig inifrån och ut bit för bit, kontrollera dig och förmodligen misshandla dig både psykiskt och fysiskt tyvärr om du låter det fortgå. Hur ska han ändra sig för dig när han inte ens kan ändra sig för sina barn eller tidigare kvinnor som t.om räddat hans liv?

Långt inlägg och vet att många i tråden tycker vi unga tjejer får skylla oss själva. Tyvärr när man kommer från en trasig bakgrund eller allmänt dras till farliga/kaos situationer är det något man inte riktigt kan rå för. Bara så tragiskt och skriver detta för jag vet själv exakt hur Alva känner och hur det kommer sluta för den nästa och den efter det.

Och Alva, var inte rädd att berätta något. Med hans bakgrund har han inte direkt rättsväsendet på sin sida och antar att han kommer ha någon typ av övervakning från kvv när han kommer ut. Låt inte han eller massa p12or få dig att inte tala din sanning. Det är inte ditt fel.

Bra inlägg!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in