Citat:
Ursprungligen postat av
FarstaSplitter
Jag hoppas fler här tänker som du.
Antar att det finns flera orsaker. Finns inte viljan hos honom själv så är det omöjligt för omgivningen att hjälpa honom.
Och vem vet, vännerna kanske hellre har honom i detta skick än inte alls, då han förmodligen skulle ta avstånd från dem om han vore nykter.
Rena spekulationer såklart från min sida
Tror inte alls att han inte vill ändra sig. Han har bara inte dom rätta verktygen. Han måste ju ha hjälp på riktigt. Inte bara med att sluta med drogerna - utan reda ut orsaken till att han väljer att ta dom. Att få hjälp att sluta, hjälper för stunden.
Han kan nog - om han kommer till rätt folk. Nog fan kan han göra content av det också. Det kan bli en solskenshistoria igen... Jag hade följt den resan iaf.
Nåt privat behandlingshem borde ju hoppa på ett spons och göra en god gärning...
Men som någon skrev nyss - klippet i affären. Nej, det var för sorgligt bara. Inte kul alls. Nu hoppas jag att fler anmäler, så det händer något radikalt.
Han gjorde ett gott försök nu, på Alvas Insta. Spänner armarna, ser inte påtänd ut - imo - och dricker bubbelvatten 😁 Fortsätt så nu Alex. Ett liv. Tusen möjligheter.