2023-07-06, 02:25
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Vart är alla som sa att ghetto rapparna tjänar miljoner på sina streams?

Bara tonåringar som tror det. Dem enda som gör pengar är dom som gör spelningar. Där pengarna finns.
Citera
2023-07-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är datum för rättegången satt?

Måste vara riktigt tuff att sitta häktad 4 månader, särskilt under sommaren när det är bra väder ute, han har väl ett fönster han kan sitta och kolla ut i. Har han fått någon tv tror ni?

Är det inte ovanligt att sitta häktad såhär länge pga penningtvättsbrott?

Såg att M.B även vad åtalad för dopingbrott. Tror ni han kommer vara slim när han kommer ut? Kom ihåg blattelito när han släpptes hur patetisk och smal han hade blivit i häktet.

Sitter han med restriktionerna på avd R1 eller R2 har man TV om man får det för åklagaren. Samt fönster men där ser man inte mycket det är i mitten av byggnaden. Och ett sletet gym man får gå till 1h om dagen om dem har tid att följa en dit. Har man fulla restriktioner där sitter man på avdelningarna jag nämnde ovan men har man inte fulla får man träffa dem andra som har likadant på lunchtid. Är man på gemet så får man komma ut kl 08-11 sen låser dem in en 12-14 sen får man komma ut igen till 16.
Citera
2023-07-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vem är den här Yassir ?

Han har jag träffat någon gång. Trevlig kille trodde inte han rörde sig i dessa kretsar. Gick fritidsledare kursen på Kristinehamns folkhögskola. Vet inte om han gick ut och blev klar nu när sommarlovet började.
Citera
2023-07-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Så fungerar det inte . Speciellt inte om du sitter med fulla restriktioner, vilket jag inte tror han gör då han möjligtvis kan få ringa , läsa och runka till en tidning . Kanske får han se på tv . Och spela pingis kan han få göra med prästen om han vill. Men inget mer . Och ja det är riktigt tufft att sitta. Speciellt mitt i sommaren , vilket det är nu .

Ja det är väl inte mer än rätt om det är tufft.
Citera
2023-07-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Han har jag träffat någon gång. Trevlig kille trodde inte han rörde sig i dessa kretsar. Gick fritidsledare kursen på Kristinehamns folkhögskola. Vet inte om han gick ut och blev klar nu när sommarlovet började.

Om allt stämmer verkar Alex ha varit rätt obehaglig mot honom. Vilket jag tror det gör, tycker att Alex reaktion i förhören pekar på det.
Citera
2023-07-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Tror tyvärr att denna rapparen är en mycket sjuk person ,så att säga att han inte vill går inte. Tror faktiskt att han vill innerst inne och att han är väl medveten om sitt liv . Inte minst nu ,när han sitter häktad . Det är nu han vill ändra sig . Men vilja och kunna är två helt olika saker. Den här personen har levt på gatan i missbruk och kriminalitet i stort sätt hela sitt liv . Detta är den enda han känner till . Jag träffar folk som Alex varje dag i mitt yrke . Och jag kan säga så här . Dessa personer kan inte speciellt mycket annat. Så det blir svårt att att ändra på ett beteende som för han själv är det enda rätta och som dessutom är det enda han känner till. Men vill. Det vill han. Tänk själv att behöva börja med ett helt nytt beteende och ett drogfritt liv , som om det vore normalt. Men detta är inte normalt för dessa personer. Det blir som främmande mark. Att Sluta missbruka är det minsta problemet . Men det handlar om ett helt nytt tankesätt. Beteende , tankemönster osv … och det är här dom inte pallar längre. Ger upp och hamnar automatiskt i missbruk igen.

Kan han ingenting annat? Han är trots allt en hyllad artist som tjänade 500 000 kr 2021 i förvärvsinkomst. Det är få förunnat att kunna leva på kulturen man skapar. Han tjänar garanterat väldigt mycket bättre på sin musik och tuben än han någonsin gjort på gatan. Han är ingen narcotraffikant eller storspelare. Hans brottslighet bär en pundarprägel. Han rånade en datorbutik och kom över ett par hundra lakan, och åkte dit.

Det enda hans brottslighet varit bra för är att den gett hans musik en äkthetsstämpel. Han har kunnat sälja det som att han vet vad han pratar om för att han suttit på högsäkerhetsanstalter, och det har publiken uppskattat. Hans brott har aldrig ställt mat på bordet, så det börjar vara på tiden att lägga av.
Citera
2023-07-06, 13:59
Medlem
Är det klarlagt vilka som ringde och utförde bedrägeriet från början?
Jag gissar på de med svenska namn och Alex...?
Vem är "hjärnan" bakom det hela?
Citera
2023-07-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42

Åh va skönt att få detta bekräftat!! Tycker det är så dumt när folk kallar han ”golare” killen är nog inte ens ”kriminell” så hur kan han ens kategoriseras som en tjallare. Vrf ska han brösta straff för Alex skull när Alex rentutav betett dig som skräp emot honom! O jätte tuffa Alex som går på den mkt yngre o svagare såklart, han borde försöka visa sina bollar bland dom riktiga ist. Killen va säkert ett fan, ung o väldigt naiv..

Läst att ngra trott Alex ville åka in o det kan mkt väl stämma, han har nog så mkt ångest över sitt liv o vill försöka bygga upp en fasad igen o han trodde de skulle vara lika ”enkelt” som alla andra gångerna men märker nu att det inte är som dom andra gångerna då han såkallade fans har väntat på hnm o han ser nog att Alva förstör allt så kan tänka mig att det är pga det Alva mår kefft.. för övrigt tror jag att Alex är ganska nojig inför en volta nu för han vet att han inte är så omtyckt av dom flesta i dom kretsarna.. spyr på hur pundigt dom har betett sig, hade skämts ihjäl om jag va Alva men hon visar upp de glatt o tror hon är en mob wife. T.o.m. en 12 åring hade skött de hela bättre….
Citera
2023-07-06, 18:05
Medlem
Citat:
Om allt stämmer verkar Alex ha varit rätt obehaglig mot honom. Vilket jag tror det gör, tycker att Alex reaktion i förhören pekar på det.
Ja jag vet inte jag känner inte dem alls. Vet att jag såg Alex flertalet gånger i Kristinehamn när han flyttade in hos berg bland annat ute på lokala puben. Men om det stämmer är det ju tråkigt att det blivit så.
Citera
2023-07-06, 18:20
Medlem
Snygg luring på företagaren måste jag ändå säga, får han tillbaka några pengar tro eller är dom förlorade pga hans dumhet?
Kan tex försäkringsbolag gå in o ge honom stålar?
Citera
2023-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
Skitsnack. Det är absolut möjligt att få skuldsanering även om de är brotts relaterat.

Då får Alex börja med att visa att han verkligen försöker betala av skulderna då.
Citera
2023-07-06, 20:12
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Då får Alex börja med att visa att han verkligen försöker betala av skulderna då.

Ja de är många aspekter kronofogden tar i beräkning när du ansöker om en sanering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in