2023-07-05, 18:09
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Det sistnämnda kan jag hålla med om men hans narkomani/missbruk går lite hand i hand med hans eventuella narcissistisk personlighet. Det är Precis det jag menar , en missbrukande narcissist kan du inte behandla . Dom går inte att behandla . Dom narkomaner och missbrukare som svarar bra på behandling är just dom utan denna personlighetsstörning.

Instämmer till 100%
I stort sett omöjlig ekvation
Citera
2023-07-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
jag går också i dom tankarna känns som en flykt från wt-alva tragiskt

Helt övertygad om att Alex visste att han skulle torska och inte har så mycket emot det.

Den dysfunktionella relationen med Alva tar mer än vad den ger. Men klart att det är lämpligt att vara två när man är pank, skuldsatt, hemlös och missbrukare. Om inte han kan fixa en natt till, kanske hon kan.

Också helt övertygad om att Alex trivs minst lika bra på kåken som ute i samhället. Klart att det inte är kul att vara inlåst, men Alex har det inte speciellt roligt på fri fot heller. Men på kåken vet han hur det fungerar och hur man beter sig. Alex vet inte hur man beter sig ute i samhället och får en normal vardag att gå runt. Lättare blir det inte heller när man varken vill eller kan avstå drogerna.

För Alex har det tyvärr också gått så långt att det förmodligen är kört. Skulle ge honom nästan 0% chans att bli drogfri. Till på köpet kommer han nu ha miljonbelopp i skulder, någonting han aldrig kommer att kunna betala, inte ens räntan. Så att ens kunna få en hyresrätt är uteslutet. Och att se sig i spegeln, erkänna för omvärlden att SOC och 5000kr i månaden är hans liv, för resten av hans liv. Skulle aldrig hans groteska självbild klara av.
Senast redigerad av Flashbackreg 2023-07-05 kl. 19:00.
Citera
2023-07-05, 18:43
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul000
har inte läst mer än det som står på AB, menar bara att A inte är riktigt klok hon heller o borde egentligen dömas

Jag tycker det är uselt att hon inte åtalas med tanke på att det finns tydliga chattar där det är hon som ger information om hur swisharna ska skickas, vad som ska skrivas på dom osv. Hon var lika delaktig som Alex.
Citera
2023-07-05, 18:44
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
dock insåg jag nu att dom var 2 st som delade på 30000 kr dvs 15000 kr per skalle. fuck! dom hade tjänat mer på att jobba ica eller gå på Akassa. Dom har skämt ut sig över hela sverige för mc donalds pengar.

Jag skrev dessa summor redan i början av hans häktning. Det är patetiskt vilken pundig nivå han var på där på slutet.
Citera
2023-07-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag tycker det är uselt att hon inte åtalas med tanke på att det finns tydliga chattar där det är hon som ger information om hur swisharna ska skickas, vad som ska skrivas på dom osv. Hon var lika delaktig som Alex.

Håller med. För mig helt obegripligt hur Alva kan gå loss helt. Hon har varit fullt medveten om allting, hon har skrikit efter bankkonton på Instagram (folk var idioter om dem inte ställde upp), hon har tagit emot pengar och hon har t.o.m. varit närvarande under en misshandel!

Jag undrar jag..
Citera
2023-07-05, 19:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackreg
Håller med. För mig helt obegripligt hur Alva kan gå loss helt. Hon har varit fullt medveten om allting, hon har skrikit efter bankkonton på Instagram (folk var idioter om dem inte ställde upp), hon har tagit emot pengar och hon har t.o.m. varit närvarande under en misshandel!

Jag undrar jag..
Du är inte ensam och undra..
Citera
2023-07-05, 20:34
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Man måste vilja sluta med knarket och det vill inte Alex, han kommer att träna nu när han får sitta men det enda han tänker på är ut och festa efter voltan.

Han är bara en liten parasit i samhället med en IQ under 70.

Tror tyvärr att denna rapparen är en mycket sjuk person ,så att säga att han inte vill går inte. Tror faktiskt att han vill innerst inne och att han är väl medveten om sitt liv . Inte minst nu ,när han sitter häktad . Det är nu han vill ändra sig . Men vilja och kunna är två helt olika saker. Den här personen har levt på gatan i missbruk och kriminalitet i stort sätt hela sitt liv . Detta är den enda han känner till . Jag träffar folk som Alex varje dag i mitt yrke . Och jag kan säga så här . Dessa personer kan inte speciellt mycket annat. Så det blir svårt att att ändra på ett beteende som för han själv är det enda rätta och som dessutom är det enda han känner till. Men vill. Det vill han. Tänk själv att behöva börja med ett helt nytt beteende och ett drogfritt liv , som om det vore normalt. Men detta är inte normalt för dessa personer. Det blir som främmande mark. Att Sluta missbruka är det minsta problemet . Men det handlar om ett helt nytt tankesätt. Beteende , tankemönster osv … och det är här dom inte pallar längre. Ger upp och hamnar automatiskt i missbruk igen.
Senast redigerad av DonPapacito38 2023-07-05 kl. 20:43.
Citera
2023-07-05, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är datum för rättegången satt?

Måste vara riktigt tuff att sitta häktad 4 månader, särskilt under sommaren när det är bra väder ute, han har väl ett fönster han kan sitta och kolla ut i. Har han fått någon tv tror ni?

Är det inte ovanligt att sitta häktad såhär länge pga penningtvättsbrott?

Det är inte ovanligt och Sverige har flera gånger fått kritik på för sina långa häktningstider. Tufft är det absolut inte beroende på vilken typ av restriktioner han har kan han göra allt från att sitta och titta på TV på rummet eller spela rundpingis/tv-spel med andra intagna. Sedan har han all rätt till minst en timmes "frisk luft". Att han sitter häktad tyder på att det antingen finns flyktfara, recidivfara eller kollusionsfara, flyktfara talar för sig självt, kollusionsfara innebär kortfattat att risken är betydlig att personen försvårar utredningen genom att tex. förstöra bevis, recidivfara att han kommer fortsätta på sin kriminella bana.

Sedan är en sådan penningtvättsutredning mer komplicerad än vad man kanske kan tro och det är väldigt viktigt att personen får en rättvis prövning, han riskerar ju faktist 6 år (även om det beloppsmässigt lutar åt betydligt mindre än 6) så talar det för sig självt att de behöver ta tid och inte något som kan avhandlas på en eftermiddag, nu har jag varken tid eller lust att läsa hans FUP men baserat på några inlägg i tråden verkar han allt annat än samarbetsvillig och detta i sig drar ut på tiden.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-07-05 kl. 21:16.
Citera
2023-07-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är inte ovanligt och Sverige har flera gånger fått kritik på för sina långa häktningstider. Tufft är det absolut inte beroende på vilken typ av restriktioner han har kan han göra allt från att sitta och titta på TV på rummet eller spela rundpingis/tv-spel med andra intagna. Sedan har han all rätt till minst en timmes "frisk luft". Att han sitter häktad tyder på att det antingen finns flyktfara, recidivfara eller kollusionsfara, flyktfara talar för sig självt, kollusionsfara innebär kortfattat att risken är betydlig att personen försvårar utredningen genom att tex. förstöra bevis, recidivfara att han kommer fortsätta på sin kriminella bana.

Sedan är en sådan penningtvättsutredning mer komplicerad än vad man kanske kan tro och det är väldigt viktigt att personen får en rättvis prövning, han riskerar ju faktist 6 år (även om det beloppsmässigt lutar åt betydligt mindre än 6) så talar det för sig självt att de behöver ta tid och inte något som kan avhandlas på en eftermiddag, nu har jag varken tid eller lust att läsa hans FUP men baserat på några inlägg i tråden verkar han allt annat än samarbetsvillig och detta i sig drar ut på tiden.

Haha! Vadå inte tufft? Det är tufft för alla. Den som säger annat ljuger. Och nej, han träffar inte andra intagna förutom eventuell samsittare som han får träffa några timmar under dagen. Pingis spelar han verkligen inte. Det enda som förbättrar tillvaron är när man kan prata (skrika) med andra intagna på promenaden samt tvn.
Citera
2023-07-05, 22:06
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

Så fungerar det inte . Speciellt inte om du sitter med fulla restriktioner, vilket jag inte tror han gör då han möjligtvis kan få ringa , läsa och runka till en tidning . Kanske får han se på tv . Och spela pingis kan han få göra med prästen om han vill. Men inget mer . Och ja det är riktigt tufft att sitta. Speciellt mitt i sommaren , vilket det är nu .
Citera
2023-07-06, 01:21
Medlem
Här är en video när en kille går igenom fupen om man inte orkar läsa själv
https://youtu.be/luY9xUI0jas
Citera
2023-07-06, 01:49
Medlem
oceandrives avatar
Vart är alla som sa att ghetto rapparna tjänar miljoner på sina streams?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in