• 5
  • 6
2018-01-08, 07:43
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är 19 år gammal och har hoppat av universitetet pga dålig hälsa. Har inte haft vänner sedan 9:an i högstadiet, under gymnasiet hade jag falska vänner, personer som snackade skit bakom min rygg. Har även varit mobbad i princip hela livet. Har förmodligen depression eftersom jag knappt har motivationen för något.

Några förslag? Har en stark lust att skjuta mig själv just nu.

Helt enkelt. Den bittra sanningen är väl att de kommande åtta åren knappast kommer bli lättare för dig att hitta vänner. Du sa också att du blivit mobbad så isåfall låser man ju sig och har svårt att fortsätta. Sen kan det ju hända att du blir sugen på att testa, även om man kan tycka att vissa helt enkelt är mer skapta för att va sociala :/ Tänker bara på det här - vad fan är en riktig vän? Om folk var helt genuina skulle det ju bli svårt att vara över huvud taget. Vissa som är nära helt riktiga är också de jobbigaste och svåraste människorna att ha att göra med du kan tänka dig. Där kanske det finns något att jobba på. Eller?
Citera
2018-01-08, 10:14
Medlem
Keonels avatar
Vanligtvis är människor utanför familjen bara jobbiga. Gör en besviken. Gör en trött. Du behöver inte dom. Satsa nu på dig själv. Finn ditt kraftuttryck. Träna som ett as och skaffa tigermuskler, läs och utveckla dig själv, bli smartare, visare, meditera. Till slut kommer soppor avundas dig. Då kommer du ha funnit din zen
Citera
2018-01-25, 22:05
Medlem
Alla vill ha vänner, tänk dig att när du vill gå på bio, gå en promenad, se en film, resa, kanske bara prata om vardagen. Men tänk dig att alltid vara ensam och inte ha någon kompis/ vän alls, vill man göra något så har man bara sig själv.
Citera
2018-01-25, 22:20
Medlem
Tänk det är inte särskilt roligt heller om man skulle bli bjuden att följa med på en aktivitet och man blir
till sagd att ta med kompisar men har inga att ringa, det skulle vara jätte svårt att säga tyvärr jag har inga att ringa. Och där har man en jobbig påminnelse om att man inte har några kompisar/vänner.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in