• 1
  • 2
2017-02-02, 19:24
Medlem
Jag är 19 år gammal och har hoppat av universitetet pga dålig hälsa. Har inte haft vänner sedan 9:an i högstadiet, under gymnasiet hade jag falska vänner, personer som snackade skit bakom min rygg. Har även varit mobbad i princip hela livet. Har förmodligen depression eftersom jag knappt har motivationen för något.

Några förslag? Har en stark lust att skjuta mig själv just nu.
Senast redigerad av Mulz 2017-02-02 kl. 19:28.
Citera
2017-02-02, 19:28
Medlem
Ja!

Vårdcentralen, samtalsterapi, möjligtvis mediciner, få dig på fötter igen och sedan kan vi börja fokusera på vänner
Citera
2017-02-02, 19:31
Medlem
Ta reda på orsakerna till varför du saknar vänner. Sen åtgärdar du dem, lite i taget. Sen kommer du få vänner.

Om de pratade skit om dig senast, var de inte dina vänner. Dra lärdom av det. Skaffa dig vänner av en annan sort nästa gång. Folk är olika, det finns verkligen alla sorter, o du väljer vilken sort du har nära dig o väljer att kalla vänner.

Lycka till, o släpp inte hoppet. Onödigt att skjuta andra eller dig själv. Fixa problemen istället!
Citera
2017-02-02, 19:33
Medlem
Lägg all energi på dig själv så ska du se att en kvinna får upp ögonen för dig, sedan kan du helt enkelt sno hennes vänner. Eller ja, dela. Bonusen är att du kommer överens med hennes vänner vilket får henne att gilla dig mer.

Av ren erfarenhet så är det mycket lättare att skaffa flickvän än det är att skaffa manliga vänner.

Börja läsa böcker som rör personlig utveckling i någon form och framför allt börja träna. Börja med tre gånger i veckan, läs på fritiden. Sedan är det bara att ragga på kvinnor.
Citera
2017-02-02, 19:37
Medlem
nonameds avatar
Ska bara lägga in en annan synvinkel. Bra att dom snackade skit om dig och du fick reda på det. Känns mycket bättre och veta var man har en människa. Omgivningen kan spela en stor roll för en del och därför du kanske är deppig. Ny omgivning kanske och nya intryck. Du kan med sätta dig ner och tänka igenom vad du vill göra och skriv en lista på så sätt har du en mening med livet med.
Senast redigerad av nonamed 2017-02-02 kl. 19:41.
Citera
2017-02-02, 19:52
Medlem
Jag led själv av depression under andra året av gymnasiet. Tyckte jag ej passade med de andra på skolan eller folk i min ålder. Pratade inte med en enda människa och det enda jag gjorde var att gråta hela dagarna.

Jag tog aldrig hjälp av medicin utan det som hjälpte mig var att jag pratade mycket med människor. Människor som jag inte kände. Bara pratade ut med dem istället för att hålla alla mina känslor inne för mig själv. Det som hjälpte mig allra mest var också att jag var väldigt bestämd när jag beslutade mig för att bli av med depressionen. Mycket handlar om viljan att bli av med det.
Citera
2017-02-02, 20:00
Medlem
BewilderedHulders avatar
Men som det står i Aftonbladet titt som tätt. Det här med att snacka skit är ett sätt att BONDA och låt människorna BONDA, för all del. Det här beteendet är såklart alltid på någons bekostnad. Så tänk så, de behövde en hackkyckling för att klara sin vardag. Det var inte du som var problemet, men att människostackarna inte hade något annat att bonda in på så det behövde bli du.

Se det som en god gärning! Så betydelsefull var du
Citera
2017-02-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Men som det står i Aftonbladet titt som tätt. Det här med att snacka skit är ett sätt att BONDA och låt människorna BONDA, för all del. Det här beteendet är såklart alltid på någons bekostnad. Så tänk så, de behövde en hackkyckling för att klara sin vardag. Det var inte det dom som var problemet, men att människostackarna inte hade något annat att bonda in på så det behövde bli du.

Se det som en god gärning! Så betydelsefull var du

wat
Citera
2017-02-02, 20:02
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
wat

Rättade typo. Funkar nu?
Citera
2017-02-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Lägg all energi på dig själv så ska du se att en kvinna får upp ögonen för dig, sedan kan du helt enkelt sno hennes vänner. Eller ja, dela. Bonusen är att du kommer överens med hennes vänner vilket får henne att gilla dig mer.

Av ren erfarenhet så är det mycket lättare att skaffa flickvän än det är att skaffa manliga vänner.

Börja läsa böcker som rör personlig utveckling i någon form och framför allt börja träna. Börja med tre gånger i veckan, läs på fritiden. Sedan är det bara att ragga på kvinnor.

Tränar redan 5 gånger i veckan i ett år. Vill helst ha vänner före flickvän
Citera
2017-02-02, 20:12
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Tränar redan 5 gånger i veckan i ett år. Vill helst ha vänner före flickvän
Du sa ju att du knappt har någon motivation?
Citera
2017-02-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Du sa ju att du knappt har någon motivation?

Jag spelar datorspel typ 10 timmar om dagen, att träna är en vana jag har haft innan jag tappade motivationen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in