2017-02-02, 21:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrig-Ensam-1971
Jag har skaplig koll på Benso. Har varit på BAS, Capio etc några gånger. Jag håller på att dra ner på drickandet med blandad framgång. År dock osäker på hur en neddragning av konsumptionen ska se ut med eller utan Benso. Jag fixar 1,5 L rödtjut om dagen utan problem (jippiiiii) men hur ska jag dra ner i rätt takt? Kan nog klippa helt med hjälp av Sobril men vet inte om det är det bästa. Är för övrigt inte det minsta torsk på Bendo eller annat. "Bara" alkohol.

Kan du få tag på stesolid?
Citera
2017-02-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kan du få tag på stesolid?

Möjligen via en kompis. Det är man väl bara dag ett väl, om man inte flippar helt? Lämplig dos?
Citera
2017-02-02, 21:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Möjligen via en kompis. Det är man väl bara dag ett väl, om man inte flippar helt? Lämplig dos?

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=126
Citera
2017-02-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=126

Brrrr. Ingen kul läsning, men bra att veta vad som kan vänta. En bra morot till att dra ned under ordnade former. Hoppas att det går bra bara.
Citera
2017-02-02, 21:45
Medlem
Citat:
Brrrr. Ingen kul läsning, men bra att veta vad som kan vänta. En bra morot till att dra ned under ordnade former. Hoppas att det går bra bara.

Ok, bra att du fick en del läsning där. Men alkohol sätter sig först och främst i psyket på de doser du dricker. Om du tror att din avgiftning kommer bli svår och hemsk så kommer den absolut att bli det!!

Lite som att sluta röka, ju mer du tror att du kommer bli av med din bästis (tröst), ju mer kommer kroppen att kämpa och kräva! Ju mer du tror du kommer lida av att sluta med alkohol, ju längre kommer du att låta bli! Förstår du inte?
Citera
2017-02-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Ok, bra att du fick en del läsning där. Men alkohol sätter sig först och främst i psyket på de doser du dricker. Om du tror att din avgiftning kommer bli svår och hemsk så kommer den absolut att bli det!!

Lite som att sluta röka, ju mer du tror att du kommer bli av med din bästis (tröst), ju mer kommer kroppen att kämpa och kräva! Ju mer du tror du kommer lida av att sluta med alkohol, ju längre kommer du att låta bli! Förstår du inte?

Kloka ord. Jag hör vad du säger.

Jag hoppas och tror att min nästa post (med några nödrop på vägen) kommer vara om lättnaden över att vara vit igen. Längtar!
Citera
2017-02-02, 22:27
Medlem
Citat:
Kloka ord. Jag hör vad du säger.

Jag hoppas och tror att min nästa post (med några nödrop på vägen) kommer vara om lättnaden över att vara vit igen. Längtar!

Då litar jag på att du förstår vad jag säger Hör gärna av dig via pm om det är något, jag tror jag vet din sits och hur man tar sig ur den.
Citera
2017-02-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Då litar jag på att du förstår vad jag säger Hör gärna av dig via pm om det är något, jag tror jag vet din sits och hur man tar sig ur den.

Tackar!
Citera
2017-02-06, 23:45
Medlem
Testa att trappa ned alkoholen.

Minska med ca 10% varje vecka. Hjärnan tar ju lite stryk av att bli döpt i alkohol under lång tid och minskar du drickandet gradvis ger du den en chans att återställa signalsubstanser å nerver.

Sobril är bra men risk för tillvänjning finns.

Theralen används vid alk.avvänjning men den aktiverar "zombie mode".

Börja äta b-vitamin redan nu. På avgiftning får man sprutor med b-vitamin då alkohol tömmer kroppen på det.

Skaffa kramp-lösande. Iktorivil är bra men är en benzo.

Gå med i AA eller NA för varaktig nykterhet (bara tips, passar ej alla).

Om du ej lyckas trappa ned själv så svälj stoltheten å lägg in dig på TNE. Dom har koll.

All lycka!
Citera
2017-02-08, 11:25
Medlem
LasseKroners avatar
Hej!

Jag skulle starkt rekommendera att du söker hjälp och skriver in dig 3-5 dagar istället för att chansa på att du klarar det själv. Det är otroligt vanligt att byta ut ett missbruk mot ett annat. En alkohol avgiftning är inga lätta saker och kan vara farligt.

När det gäller socialen behöver du egentligen inte vara orolig, har arbetat på en beroendemottagning för alkohol där gör man bara orosanmälningar om personalen misstänker allvarliga brister i omsorgen, att söka hjälp är att visa det motsatta, Alltså man tar ansvar för sitt liv och sin omgivning.

Skulle en anmälan ändå komma in så gå på ett möte, förklara lugnt och sansat att du sökt hjälp frivilligt och att du klarar detta utan insatser från socialtjänsten.

Om du har frågor eller dylikt så kan jag svara via PM.

Lycka till!
Citera
2017-02-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKroner
Hej!

Jag skulle starkt rekommendera att du söker hjälp och skriver in dig 3-5 dagar istället för att chansa på att du klarar det själv. Det är otroligt vanligt att byta ut ett missbruk mot ett annat. En alkohol avgiftning är inga lätta saker och kan vara farligt.

När det gäller socialen behöver du egentligen inte vara orolig, har arbetat på en beroendemottagning för alkohol där gör man bara orosanmälningar om personalen misstänker allvarliga brister i omsorgen, att söka hjälp är att visa det motsatta, Alltså man tar ansvar för sitt liv och sin omgivning.

Skulle en anmälan ändå komma in så gå på ett möte, förklara lugnt och sansat att du sökt hjälp frivilligt och att du klarar detta utan insatser från socialtjänsten.

Om du har frågor eller dylikt så kan jag svara via PM.

Lycka till!

Tackar för alla råd. Är nu inne på dygn två och mår skapligt med hjälp av Sobril & Theralen. Fortfarande nojjig inför ett eventuellt delirium, men hoppas det kommer vid vaket tillstånd & inte vaknar upp till det - Då är det svårare att fatta vad det är inbillar jag mig. Händer det när jag är vaken så tror jag att jag vet vad det är liksom.
Citera
2017-02-27, 15:47
Medlem
theshades avatar
Hur gick det sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in