Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack för dina synpunkter men det går inte att sortera ut brott med ett mindre anslag på straffskalan och säga att dom ska inte utredas bara för att det finns brott av grövre kaliber. Det handlar nog inte heller bara om några avrunkningar och avsugningar, de salonger som varit föremål för tillslag har ofta varit ett nav i organiserad sexhandel som i ett nyligen aktuellt fall i Uppsala där man på thaisalongen sålt 2400 tjänster av sexuell art, om inte du vill att rättsväsendet ska utreda misstankar om grovt koppleri och människohandel får stå för dig, vi kan också fråga oss varför det är så viktigt för en icke-köpare som dig att det finns bordeller lite varstans i vit kontrollerad regi? Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?
Jag suger tydligen på att förklara så jag fattar mig kort:
Nej, jag är INTE FÖR att tillåta illigal verksamhet, jag ser det dock pragmatiskt. I dag står vårt rättväsende inför en gigantisk utmaning med gängkriminalitet, droger, mord, gruppvåldtäkter, pedofilringar (vill du ha fler exempel hojta till), att då lägga resurser på i sammanhanget mild brottslighet är oansvarligt och ett svek mot medborgarna.
När dessa problem är under kontroll ska de naturligtvis försöka beivra brott som detta och tex hembränning och tankning av lågskattad diesel men det är svårt att förstå att i stort alla gängmord i malmö är olösta, för att de skyller på resursbrist och sen applådera att polisen i uppsala spanat i 6 månader på en thaimassage för att beivra olaglig runkning. Har plisen så ont om jobb i Uppsala (nej, uppsala har blivit mälardalens malmö med omfattande grov brottslighet)? De sprängde ju tom polisens privata bil utanför hemmet nyligen. Man får intrycket att polisen gör annat för de inte vågar gå på den organiserade brottsligheten. Illa som fan!
Jag hoppas du förstår min syn på saken nu. Kan du svara mig nu på en rak fråga? Med en utredningskapacitet långt under aktuellt behov, är detta fall viktigare än grova våldsbrott?
(Och svara inte att alla brott ska lösas då det helt uppenbart saknas resurser för en sådan ambition just nu).
Sen vill jag minnas att det var gott om kvinnliga kunder på massagen i uppsalafallet och att det var långt från alla män som fick happy ending men det är en petitess i sammanhanget.
Slutligen, din fråga "Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?" kan även vändas på liknande tramsigt sätt, du som inte har någon kontakt med dessa ställen borde kunna släppa detta, du kan knappast lida av den verksamheten, eller?