2017-05-08, 11:20
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu blandar du äpplen och päron, jag pratar om de salonger som bedriver organiserad prostitutionsverksamhet med fler än en anställd (massös som säljer extra). Vi kan också addera att eftersom det är rätt vanligt att det fuskas med kassaregister i kombination med rent svartarbete (oklara anställningsformer) på vissa av dessa bordelliknande salonger kan man faktiskt hävda att det är frågan om organiserad brottslighet för själva uppsåtet med att starta ett rätt stort antal av dessa salonger tycks vara att sälja sexuella tjänster i organiserad form där massöserna gör grovjobbet och ägaren plockar in stålar som till viss del kommer massöserna tillgodo, dvs koppleri som tycks vara något beundransvärt i din märkliga världsbild?

Nyfiken på en sak, vet du ens vad själva definitionen av människohandel är för något?

En sista fråga, anser du att bordeller ska vara tillåtet i Sverige och vad består vinningen för dig rent personligen i så fall om detta då skulle bli verklighet?

Ja, jag vet definitionen.

Svar ja, förbud skapar större problem för samhället än en kontrollerad vit verksamhet. Men det är en annan fråga, det jag är kritisk mot är att polisen prioriterar dessa brott framför att lägga större resurser på grova våldsbrott. För mig är gängansluta mördare som springer runt beväpnade på gatorna ett mycket viktigare prioritering än några ev avrunkningar på massagesalonger.
Citera
2017-05-08, 16:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Om du nu tycker att det är så fruktansvärt att folk knullar för en peng, varför anfaller du inte tex " rosa sidorna" eller andra annonserande organ där man säljer sex?
Dessutom så har väl vad jag vet inte så många salonger någon anställd, utan de flesta har ju F-skatt och fakturerar timmarna de utfört åt salongsägaren.
Och så vad jag vet så ligger inte dessa thaidamer samhället till last med bidragstagande i alla dess former som andra invandrare utnyttjar till bristningsgränsen.
Du är bara en misslyckad individ som blir utan knulla, och inte har råd att pröjsa för en skön stund. Det framkommer mer och mer.

Jag försvarar inte kriminalitet, men du måste kunna skilja på " skit å pannkaka"

Du resonerar som en drucken person, det finns inget vettigt i ditt resonemang. Man kan faktiskt säga att de thaisalonger där det fuskas och försiggår kriminell verksamhet ligger samhället till last i form av kostnader för rättsväsendet när de misstänkta brotten ska utredas, bara spaning kostar ju mycket i form av resurser och tid är pengar.

Och om inte du har förstått det än så är det thaimassagebranschen vi diskuterar, inte rosa sidorna och andra annonssidor där sexuella tjänster bjuds ut, sidorna ligger väl också på utländska servrar och är OT i vår diskussion. Thaisalongerna däremot finns på svenska mark och snart i varje liten stadsdel, dom har spridit sig som ett virus och kunderna består uteslutande av män i alla möjliga åldrar, är inte kvinnor i Sverige intresserade av den "friskvård" som dessa salonger tycks "erbjuda"?

Misstänkt är det som sagt
Citera
2017-05-08, 17:33
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Du resonerar som en drucken person, det finns inget vettigt i ditt resonemang. Man kan faktiskt säga att de thaisalonger där det fuskas och försiggår kriminell verksamhet ligger samhället till last i form av kostnader för rättsväsendet när de misstänkta brotten ska utredas, bara spaning kostar ju mycket i form av resurser och tid är pengar.

Och om inte du har förstått det än så är det thaimassagebranschen vi diskuterar, inte rosa sidorna och andra annonssidor där sexuella tjänster bjuds ut, sidorna ligger väl också på utländska servrar och är OT i vår diskussion. Thaisalongerna däremot finns på svenska mark och snart i varje liten stadsdel, dom har spridit sig som ett virus och kunderna består uteslutande av män i alla möjliga åldrar, är inte kvinnor i Sverige intresserade av den "friskvård" som dessa salonger tycks "erbjuda"?

Resonerar som en drucken person? Du är mer än lovligt dum i huvet, är det någon som uppträder som en MYCKET sjuk person så är det DU.
På svensk mark? Så ludrena som annonserar gör det inte på svensk mark? Och VIRUS, Ja jag tvivlar inte DU om någon har ju fått ett Thaivirus i huvet som hela tiden far fram med lögner, hörsägen och div trams.
Och kunder uteslutande av män? Rent skitsnack, där är gissningsvis 30/70 till männens fördel.
Du svamlar en massa HATISK SKIT, som du inte har ett dugg täckning för.
För är det som du påstår att du aldrig besöker thaimassage så kan du lika gärna lämna den här tråden, för du är jävligt dåligt påläst.
Citera
2017-05-08, 18:46
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Tack för dina synpunkter men det går inte att sortera ut brott med ett mindre anslag på straffskalan och säga att dom ska inte utredas bara för att det finns brott av grövre kaliber. Det handlar nog inte heller bara om några avrunkningar och avsugningar, de salonger som varit föremål för tillslag har ofta varit ett nav i organiserad sexhandel som i ett nyligen aktuellt fall i Uppsala där man på thaisalongen sålt 2400 tjänster av sexuell art, om inte du vill att rättsväsendet ska utreda misstankar om grovt koppleri och människohandel får stå för dig, vi kan också fråga oss varför det är så viktigt för en icke-köpare som dig att det finns bordeller lite varstans i vit kontrollerad regi? Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?

Jag suger tydligen på att förklara så jag fattar mig kort:
Nej, jag är INTE FÖR att tillåta illigal verksamhet, jag ser det dock pragmatiskt. I dag står vårt rättväsende inför en gigantisk utmaning med gängkriminalitet, droger, mord, gruppvåldtäkter, pedofilringar (vill du ha fler exempel hojta till), att då lägga resurser på i sammanhanget mild brottslighet är oansvarligt och ett svek mot medborgarna.

När dessa problem är under kontroll ska de naturligtvis försöka beivra brott som detta och tex hembränning och tankning av lågskattad diesel men det är svårt att förstå att i stort alla gängmord i malmö är olösta, för att de skyller på resursbrist och sen applådera att polisen i uppsala spanat i 6 månader på en thaimassage för att beivra olaglig runkning. Har plisen så ont om jobb i Uppsala (nej, uppsala har blivit mälardalens malmö med omfattande grov brottslighet)? De sprängde ju tom polisens privata bil utanför hemmet nyligen. Man får intrycket att polisen gör annat för de inte vågar gå på den organiserade brottsligheten. Illa som fan!

Jag hoppas du förstår min syn på saken nu. Kan du svara mig nu på en rak fråga? Med en utredningskapacitet långt under aktuellt behov, är detta fall viktigare än grova våldsbrott?
(Och svara inte att alla brott ska lösas då det helt uppenbart saknas resurser för en sådan ambition just nu).

Sen vill jag minnas att det var gott om kvinnliga kunder på massagen i uppsalafallet och att det var långt från alla män som fick happy ending men det är en petitess i sammanhanget.

Slutligen, din fråga "Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?" kan även vändas på liknande tramsigt sätt, du som inte har någon kontakt med dessa ställen borde kunna släppa detta, du kan knappast lida av den verksamheten, eller?
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-08 kl. 18:56.
Citera
2017-05-08, 19:04
Medlem
Citat:

Själv resonerar du som en 5åring.
Citera
2017-05-08, 19:10
Medlem
Citat:
Tack för dina synpunkter men det går inte att sortera ut brott med ett mindre anslag på straffskalan och säga att dom ska inte utredas bara för att det finns brott av grövre kaliber. Det handlar nog inte heller bara om några avrunkningar och avsugningar, de salonger som varit föremål för tillslag har ofta varit ett nav i organiserad sexhandel som i ett nyligen aktuellt fall i Uppsala där man på thaisalongen sålt 2400 tjänster av sexuell art, om inte du vill att rättsväsendet ska utreda misstankar om grovt koppleri och människohandel får stå för dig, vi kan också fråga oss varför det är så viktigt för en icke-köpare som dig att det finns bordeller lite varstans i vit kontrollerad regi? Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?

Nu far du dessutom med osanning finns inget svart på vitt att det är 2400 tjänster av sexuell art som genomförts. Det är en siffra som polisen har uppskattat baserat på hur många som gått in och ut i salongen under deras spaningstid. Alltså en siffra helt tagen ur luften att säga att alla som går in på en salong är sexköpare framkallar inte så lite illamående över hur vår sk rättssäkerhet hanteras.
Det blir också synnerligen märkligt att det isåfall bara var ett par köpare som blev straffade i det fallet. De hade ju kunnat håva in en hel massa män så kanske tillomed utgifterna för spaning åtal etc gått med vinst för staten.
Senast redigerad av clanton 2017-05-08 kl. 19:19.
Citera
2017-05-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms

Slutligen, din fråga "Om inte du nyttjar thaisalongerna för att ruska tupp så varför ens försvara sexkommersen?" kan även vändas på liknande tramsigt sätt, du som inte har någon kontakt med dessa ställen borde kunna släppa detta, du kan knappast lida av den verksamheten, eller?

Sådana svåra frågor är det ingen ide att fråga tramsarn då tomten inte kan se saker ur olika vinklar.
Det är väldigt svårt för henne att avgöra vad som skadar folk och samhälle mest- att ruska tupp eller att folk springer omkring med vapen på våra gator där vem som helst kan bli drabbad när som helst.
Citera
2017-05-08, 19:20
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Nu far du dessutom med osanning finns inget svart på vitt att det är 2400 tjänster av sexuell art som genomförts. Det är en siffra som polisen har uppskattat baserat på hur många som gått in och ut i salongen under deras spaningstid. Alltså en siffra helt tagen ur luften att säga att alla som går in på en salong är sexköpare framkallar inte så lite illamående över hur vår sk rättssäkerhet hanteras.
Det blir också synnerligen märkligt att det isåfall bara var ett par köpare som blev straffade i det fallet. De hade ju kunnat håva in en hel massa män så kanske tillomed utgifterna för spaning åtal etc gått med vinst för staten.

Visst är det smått fantasktiskt polisarbete, 6 månaders spaning och två rättegångar gav en handfull böter och två kortare fängelsestraff. Var det värt pengarna? Vågar sig uppsalaborna ut nu för en fika vid mysiga resecentrum?
Citera
2017-05-08, 19:23
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Sådana svåra frågor är det ingen ide att fråga tramsarn då tomten inte kan se saker ur olika vinklar.
Det är väldigt svårt för henne att avgöra vad som skadar folk och samhälle mest- att ruska tupp eller att folk springer omkring med vapen på våra gator där vem som helst kan bli drabbad när som helst.

Exakt, klen tröst för våldtäktsoffer, knivhuggna, och nyknullade 6-åringar att "polisen stängde en thaimassage för att stävja organiserad brottslighet och människohandel". Speciellt då det knappast kan ses som maffiaverksamhet eller människohandel, då det aldrig påvisats (vittnen, polis, förhör) att det finns något tvång inblandat eller andra represalier inblandat mer än möjligen sparken.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-08 kl. 19:27.
Citera
2017-05-09, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Hörru din tomte, det är bara att läsa dina olycksbröders inlägg i recensionstrådarna på nätet för att inse att 90-95 % av alla salongskunder går dit det lilla huvudet befaller och det är thaisalongerna som ligger i skottlinjen

En fråga, hur många sexköp uppskattar du rent personligen att det var fråga om? Någon ungefärlig siffra borde väl ändå du kunna hosta fram? Och om du får fram en siffra så då borde väl denna kunna sättas i relation till hur det fungerar på andra salonger i Uppsala eller Stockholm? Det är ju för helvete bara män som uppsöker thaisalongerna, det är rätt svårt att tro att det stora flertalet kunder helt plötsligt bara är intresserade av vanlig hederlig massage?
Citera
2017-05-09, 10:30
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Hörru din tomte, det är bara att läsa dina olycksbröders inlägg i recensionstrådarna på nätet för att inse att 90-95 % av alla salongskunder går dit det lilla huvudet befaller och det är thaisalongerna som ligger i skottlinjen

En fråga, hur många sexköp uppskattar du rent personligen att det var fråga om? Någon ungefärlig siffra borde väl ändå du kunna hosta fram? Och om du får fram en siffra så då borde väl denna kunna sättas i relation till hur det fungerar på andra salonger i Uppsala eller Stockholm? Det är ju för helvete bara män som uppsöker thaisalongerna, det är rätt svårt att tro att det stora flertalet kunder helt plötsligt bara är intresserade av vanlig hederlig massage?

REN LÖGN
Jag har en god vän vars fru har en salong i Stockholm, den har en 40/60 statistik till männens fördel, alltså 40 kvinnor av hundra besökare. Finns dokumenterat.
Du är en notorisk kvirrulant ingenting annat.
Hört talas om "Bang"? Kärringen mot strömmen. Only the dead fich osv.
Citera
2017-05-09, 13:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
REN LÖGN
Jag har en god vän vars fru har en salong i Stockholm, den har en 40/60 statistik till männens fördel, alltså 40 kvinnor av hundra besökare. Finns dokumenterat.
Du är en notorisk kvirrulant ingenting annat.
Hört talas om "Bang"? Kärringen mot strömmen. Only the dead fich osv.

Kan du uppvisa denna DOKUMENTATION? Vad är det för typ av salong förresten du pratar om? Jag borde kanske skrivit NÄSTAN bara män, då faller kanske polletten ner hos somliga? En fråga, din "goda vän" som har en fru som äger en salong, tillåter hon att massöserna säljer extratjänster och hur redovisas i så fall dessa "extrainkomster" i kassaregistret?

Och du, jag diskuterar uteslutande de thaisalonger som extremt ofta är belägna i källarvåningar runt om i Stockholm, kvinnliga kunder syns väldigt sällan i strömmen av manliga kunder. Nån invändning mot detta?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-05-09 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in