2021-04-23, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Cool!

Här är en bild på produkten från citronsyra synt. Han har fått samma resultat som vilken annan högklassig synt. Hahahaha! Vi har hittat guld!

https://www.reddit.com/r/BabyBees/co...tm_name=iossmf

1 kg cbd kosta ca 10 000 kr. Låt säga du får ut 900 ml THC olja.

Om 1 ml säljs för 400 kr. 900*400= 360 00 kr

Du går ca 330 000 kr i vinst.

Här är guiden https://www.reddit.com/r/BabyBees/co...m_source=share

Behöver man lab utrustning för denna tek? Verkar som att han använt extra tjocka glas och spis bara?

Enda negativa jag ser med teket är att man måste ha hexan som verkar vara olaglig för privatpersoner att köpa.

Finns det nått annat man kan använda istället för hexan?
Senast redigerad av TrixNe 2021-04-23 kl. 02:45.
Citera
2021-04-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe

Behöver man lab utrustning för denna tek? Verkar som att han använt extra tjocka glas och spis bara?

Enda negativa jag ser med teket är att man måste ha hexan som verkar vara olaglig för privatpersoner att köpa.

Du behöver ett rent opolärt lösningsmedel med kokpunkt max 105-110 C som inte blandar sig med vatten.

Det finns några som kan beställas via nätet t.ex heptan 100%, petroleum-eter

Många skriver om denna som en källa till heptan på de amerikanska forumen.

https://www.dickblick.com/products/b...vent-thinners/
Citera
2021-04-23, 07:26
Medlem
Citat:

Heptan.
Antingen köper du gripen kemiskt ren bensin på Ica eller någon annan butik i närheten eller så går du till apoteket och köper medicinsk bensin, det är vad folk använder till det där och gripens bensin och apotekets bensin är inget annat än heptan.

Hur lätt som helst att få tag på och det är opolärt.
Senast redigerad av Dipt 2021-04-23 kl. 07:31.
Citera
2021-04-23, 07:41
Medlem
Citat:

Han har använt sig av en glasburk i vattenbad, och i öppningen har han placerat ett kaffefilter så att "tratten" går ner lite i burken, sen skruvar han på locket, men du bör göra ett litet hål i sidan på locket så att trycket som bildas inte spränger glasburken.
Citera
2021-04-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Heptan.
Antingen köper du gripen kemiskt ren bensin på Ica eller någon annan butik i närheten eller så går du till apoteket och köper medicinsk bensin, det är vad folk använder till det där och gripens bensin och apotekets bensin är inget annat än heptan.

Hur lätt som helst att få tag på och det är opolärt.

Ja det går att extrahera med kemiskt ren bensin från ICA men:

Jag har testat göra förångningstest på spegel med kemiskt ren bensin och det är en hinna av något kvar även efter du värmt upp det till över 110 grader.

Jag skulle inte vilja dra ner de restprodukterna i lungorna

Enligt datasäkerhetsbladet innehållet det nafta petroleum (vätebehandlad lätt) som även kan innehålla kolväten upp till C-10 vilken innebär att om du extraherar med kemiskt ren bensin från Ica riskerar du att dra i dig oktan och andra potentiellt cancerframkallande ämnen när du röker det.

https://attachments.btt-api.keskofil...353500_USI.pdf

Det är därför det kan vara värt att köpa renare heptan eller petroleum eter då du kommer få en renare produkt.
Senast redigerad av PostPaxAmericana 2021-04-23 kl. 09:57.
Citera
2021-04-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ja det går att extrahera med kemiskt ren bensin från ICA men:

Jag har testat göra förångningstest på spegel med kemiskt ren bensin och det är en hinna av något kvar även efter du värmt upp det till över 110 grader.

Jag skulle inte vilja dra ner de restprodukterna i lungorna

Enligt datasäkerhetsbladet innehållet det nafta petroleum (vätebehandlad lätt) som även kan innehålla kolväten upp till C-10 vilken innebär att om du extraherar med kemiskt ren bensin från Ica riskerar du att dra i dig oktan och andra potentiellt cancerframkallande ämnen när du röker det.

https://attachments.btt-api.keskofil...353500_USI.pdf

Det är därför det kan vara värt att köpa renare heptan eller petroleum eter då du kommer få en renare produkt.

Är du dum på nåt vis?
Petroleum ether som du snackar så varmt om ÄR bensin aka heptan.
Har du inte läst organisk kemi på högstadienivå?

Prova köp medicinsk bensin på apoteket och gör ditt test så ska du se att det inte efterlämnar någonting alls.
Sprid inte desinformation utan någon som helst förankring i verkligheten.

Edit: ganska intressant att det lämnar spår efter sig vid 110 grader då det förångas vid 60-70 grader.
Det är absolut inte heptan du har använt, och är det heptan så bör du reklamera det och få rätt vara.
Och vadå dra i sig oktan? Oktan är ju renheten på bensinen 😂. 95 oktan betyder bensin på 95%.
Du bör nog hålla dig ifrån att kommentera i tråden, såna som dig som hittar på saker och får det att framstå som påläst är livsfarliga, du har inte en siffra rätt och sitter och ger råd 🤔.
Senast redigerad av Dipt 2021-04-23 kl. 10:17.
Citera
2021-04-23, 10:30
Medlem
Citat:
Är du dum på nåt vis?
Petroleum ether som du snackar så varmt om ÄR bensin aka heptan.
Har du inte läst organisk kemi på högstadienivå?

Prova köp medicinsk bensin på apoteket och gör ditt test så ska du se att det inte efterlämnar någonting alls.
Sprid inte desinformation utan någon som helst förankring i verkligheten.

Edit: ganska intressant att det lämnar spår efter sig vid 110 grader då det förångas vid 60-70 grader.
Det är absolut inte heptan du har använt, och är det heptan så bör du reklamera det och få rätt vara.
Och vadå dra i sig oktan? Oktan är ju renheten på bensinen 😂. 95 oktan betyder bensin på 95%.
Du bör nog hålla dig ifrån att kommentera i tråden, såna som dig som hittar på saker och får det att framstå som påläst är livsfarliga, du har inte en siffra rätt och sitter och ger råd 🤔.
Jag har gjort testet själv flera gånger.

Häll kemiskt rent bensin från Ica på en glastallrik sätt det i vattenbad.

Du kommer ha en hinna av orenheter kvar med hög kokpunkt. Testa själv. Det är inte mycket men det finns.

Den medicinska bensinen är säkert renare än den på Ica. Har inte testat den

Oktan är ett mättat kolväte med 8 kolatomer kokpunkt 125 C

Petroleum eter är kolväten med kokpunkt mellan 30-60 C. Det finns inget heptan i ren petroleum eter.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Petroleum_ether
Senast redigerad av PostPaxAmericana 2021-04-23 kl. 10:34.
Citera
2021-04-23, 10:53
Medlem
Citat:
Jag har gjort testet själv flera gånger.

Häll kemiskt rent bensin från Ica på en glastallrik sätt det i vattenbad.

Du kommer ha en hinna av orenheter kvar med hög kokpunkt. Testa själv. Det är inte mycket men det finns.

Den medicinska bensinen är säkert renare än den på Ica. Har inte testat den

Oktan är ett mättat kolväte med 8 kolatomer kokpunkt 125 C

Petroleum eter är kolväten med kokpunkt mellan 30-60 C. Det finns inget heptan i ren petroleum eter.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Petroleum_ether

Du är ju dummare än vad jag trodde.
Du har absolut ingen koll över huvud taget
Jag hoppas innerligt att ingen tar dig på allvar för det enda du kommer med är dina egna slutsatser och spekulationer.

Det är pga såna som dig som olyckor sker.

Sätt dig ett par timmar och plugga på molekylernas uppbyggnad sen kommer du tillbaka och hävdar samma sak.
Issa deal?
Citera
2021-04-23, 11:30
Medlem
Citat:
Du är ju dummare än vad jag trodde.
Du har absolut ingen koll över huvud taget
Jag hoppas innerligt att ingen tar dig på allvar för det enda du kommer med är dina egna slutsatser och spekulationer.

Det är pga såna som dig som olyckor sker.

Sätt dig ett par timmar och plugga på molekylernas uppbyggnad sen kommer du tillbaka och hävdar samma sak.
Issa deal?
Det är ju du som uppmanar folk att använda kemisk ren bensin från Ica som innehåller orenheter?

Jag skulle aldrig använda bensinen från Ica och du vill göra det så är det upp till dig och din hälsa som du riskerar.
Citera
2021-04-23, 12:55
Medlem
Citat:
Det är ju du som uppmanar folk att använda kemisk ren bensin från Ica som innehåller orenheter?

Jag skulle aldrig använda bensinen från Ica och du vill göra det så är det upp till dig och din hälsa som du riskerar.

Den är kompatibel med det du ska göra.
Du kommer inte få några farliga restprodukter.

I sammanhanget så är slutprodukten mer farlig med dem okända sidoreaktionerna som sker under isomeriseringen.
Senast redigerad av Dipt 2021-04-23 kl. 12:57.
Citera
2021-04-30, 19:12
Medlem
Här kommer ICA-receptet på hur du kokar THC dvs allt går att köpa ICA förutom CBD

Du behöver:
2 g CBD isolat, fullspektrum etc det bör vara minst 90% CBD
0,3 g Citronsyra
3 ml vatten
kemiskt ren bensin
en glas burk (typ tortilla såsburken)
2 L fryspåse
kastrull
Värmeplatta
bikarbonat

1. Skapa ett vattenbad genom att ta en kastrull fyll den med vatten 2-3 cm och sätt på värmen på plattan till ca 90 C.

2. häll i 2 g cbd, 0.3 g citronsyra och 3 ml vatten i en glasburk

3. ställ burken med cbd, citronsyra och vatten i vattenbadet

4. låt det stå där och sjuda i 12 timmar. Fyll på med vatten om lösningen blir för torr.

5. Blanda ca 50 ml vatten med bikarbonat tills lösningen är mättad. ( Den är mättad när bikarbonatet lägger sig som ett pulver på botten).

6. tillsätt bikatbonat lösningen med pipett tills det slutar pysa (Det betyder att du har neutraliserat all citronsyra) THCet kommer sätta sig som klet på burkens sidor.

7. häll i kemiskt ren bensin i burken ca 50 ml tills allt THC klet är upplöst.

8. Häll över allt i burken till en plastpåse som så här: https://www.reddit.com/r/treedibles/...ratory_funnel/

9. gör en LITET hål i påsens botten och häll av det lägre lagret (det innehåller bara vatten och bikarbonat).

10. häll av det övre lagret till en glaspanna. Det övre lagret innehåller THC och kemisk ren bensin.

11. Värm upp glaspannan utomhus och låt den kemiskt rena bensinen avdunsta.

12. Du har nu 2 gram extremt potent THC.

Jag drömmer om en dag då vi kan köpa cannabis på systembolaget...
Senast redigerad av PostPaxAmericana 2021-04-30 kl. 19:17.
Citera
2021-05-02, 09:17
Medlem
Citat:
Här kommer ICA-receptet på hur du kokar THC dvs allt går att köpa ICA förutom CBD

Du behöver:
2 g CBD isolat, fullspektrum etc det bör vara minst 90% CBD
0,3 g Citronsyra
3 ml vatten
kemiskt ren bensin
en glas burk (typ tortilla såsburken)
2 L fryspåse
kastrull
Värmeplatta
bikarbonat

1. Skapa ett vattenbad genom att ta en kastrull fyll den med vatten 2-3 cm och sätt på värmen på plattan till ca 90 C.

2. häll i 2 g cbd, 0.3 g citronsyra och 3 ml vatten i en glasburk

3. ställ burken med cbd, citronsyra och vatten i vattenbadet

4. låt det stå där och sjuda i 12 timmar. Fyll på med vatten om lösningen blir för torr.

5. Blanda ca 50 ml vatten med bikarbonat tills lösningen är mättad. ( Den är mättad när bikarbonatet lägger sig som ett pulver på botten).

6. tillsätt bikatbonat lösningen med pipett tills det slutar pysa (Det betyder att du har neutraliserat all citronsyra) THCet kommer sätta sig som klet på burkens sidor.

7. häll i kemiskt ren bensin i burken ca 50 ml tills allt THC klet är upplöst.

8. Häll över allt i burken till en plastpåse som så här: https://www.reddit.com/r/treedibles/...ratory_funnel/

9. gör en LITET hål i påsens botten och häll av det lägre lagret (det innehåller bara vatten och bikarbonat).

10. häll av det övre lagret till en glaspanna. Det övre lagret innehåller THC och kemisk ren bensin.

11. Värm upp glaspannan utomhus och låt den kemiskt rena bensinen avdunsta.

12. Du har nu 2 gram extremt potent THC.

Jag drömmer om en dag då vi kan köpa cannabis på systembolaget...
McGyver's finest 😁.
Men ja, det är sådär man gör 😁.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in