Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-02-03, 19:58
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Så polisen ansåg inte att det fanns risk för ordningsstörningar - fastän de kastades knallskot mot polisen...? Polisen uppgav ju att de inte kunde gripa knallskottspacket eftersom de inte kunde bevisa vilka som kastade.. men de hade ju fan all rätt och alla möjligheter att hävda maskeringsförbud och gripa de maskerade. Eller tyckte det att det även där var svårt att identifiera vilka som bar mask eller ej?
"Oj vad svårt.. vi kan inte se vilka som bär mask, de har ju något som täcker ansiktet och döljer deras identitet.."

Vem fan kastrerade den Svenska poliskåren? Det är ju fan mer stake i Lotta-kåren.

Och i din länk (tack för den!) står ju även:

"Om du stör en demonstration med våldshandling, oljud eller annat dylikt sätt, kan du göra dig skyldig till brottet störande av allmän sammankomst."

Vilket verkar lite märkligt med tanke på hur "motdemonstranter" mot SD eller valfri Folkets Demonstration brukar låta..

Ja, helt sjukt hur polisen ska agera. När det väl blir ordningsstörning, då har väl knappast polisen tid att meddela detta.

Det står också att polisen har rätt att neka en motdemonstration om arrangören tidigare gjort sig skyldig till att allvarligt störa ordningen. Då kan man fråga sig varför vänsterpacket alltid får tillstånd att motdemonstrera? Det har ju för böveln alltid varit svåra ordningsstörningar när SD och NMR har demonstrerat.
Citera
2017-02-05, 19:44
  #86
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Har jag sagt något om att inte få protestera eller manifestera eller?
En protest är INTE att maskera sig, kasta knallskott på polisen och skapa allmän oreda.

Demokrati och anarki är två skilda saker.

Stå och protestera mot SD hur mycket ni vill, det är helt okej. Ni får tillochmed prata för all del.
Men STÖR ni bara för störandets skull, då är det inte en protest eller manifestation längre. Då är det störande av ordningen och odemokratiskt.

Fast när argumenten tryter kommer sanningen fram, ni UPPSKATTAR när era jämlikar kastar saker på polisen och skapar tumult.
Samtidigt undrar ni varför helt vanliga människor börjar få upp ögonen för SD istället för vänsterpartiet?
Människor ser vad som är demokratiskt förfarande och vad som är anarkistiskt förfarande och väljer naturligt det som är RÄTT.

Säger inget om SD's politik i det sammanhanget, SD kan på demokratisk väg bli valda att skapa NaziSverige 1.0 om dom vill. Finns inga lagar mot att demokratiskt bli valda att utföra den ändringen.
Men att, utan att ha blivit valda för det "uppdraget", stå och vara odemokratiska, olagliga och allmänt vidriga när någon skall tala till folket. Det får konsekvenser i form av alla som GILLAR demokrati ansluter sig till den demokratiska sidan.

Fortsätt du med din retorik, i couldn't care less. Men du och dina samtyckande HJÄLPER SD till makten.
Försök istället komma med starkare argument MOT deras politik och gör det FOLKET vill att ni skall göra. Det heter FOLKVALDA av en anledning.

En protest som går överstyr, wow vilken mega-nyhet...

Det finns alltid krafter som hotar demokratin. Men dessa finns så klart bara inom Vänstern - inte i SD eller Högern!
Citera
2017-02-05, 22:56
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
En protest som går överstyr, wow vilken mega-nyhet...

Det finns alltid krafter som hotar demokratin. Men dessa finns så klart bara inom Vänstern - inte i SD eller Högern!
Oavsett vad du tycker om anarki och våld mot demokratiskt valda så är det så som jag säger.

Vänta du till polisorganisationen inte ens kan bistå med distans vid sådana här saker. Då slutar det med att folk börjar slåss på riktigt och det blir inbördeskrig.
Fast det är väl det du vill va? Bara det att du och dina jämlikar kommer ligga med avhuggna huvuden inom kort när det händer från de ni vurmar för.
Citera
2017-02-06, 08:26
  #88
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Oavsett vad du tycker om anarki och våld mot demokratiskt valda så är det så som jag säger.

Jaså?

Du säger:

Citat:
Citat:
Stå och protestera mot SD hur mycket ni vill, det är helt okej. Ni får tillochmed prata för all del.
Men STÖR ni bara för störandets skull, då är det inte en protest eller manifestation längre. Då är det störande av ordningen och odemokratiskt.

Citat:
Fast när argumenten tryter kommer sanningen fram, ni UPPSKATTAR när era jämlikar kastar saker på polisen och skapar tumult.
Samtidigt undrar ni varför helt vanliga människor börjar få upp ögonen för SD istället för vänsterpartiet?

Citat:
Fortsätt du med din retorik, i couldn't care less. Men du och dina samtyckande HJÄLPER SD till makten.
Försök istället komma med starkare argument MOT deras politik och gör det FOLKET vill att ni skall göra. Det heter FOLKVALDA av en anledning.

Nej, du har inte rätt i det du säger. Att prata om ni och du utan några belägg bör du lägga av med. Undra om du alltid debatterar på detta sätt? Bara ett litet tips till framtiden.
Dessutom väljer jag att diskutera händelsen i sig i den här tråden. Men den är ändå gammal nu.

Citat:
Vänta du till polisorganisationen inte ens kan bistå med distans vid sådana här saker. Då slutar det med att folk börjar slåss på riktigt och det blir inbördeskrig.
Fast det är väl det du vill va? Bara det att du och dina jämlikar kommer ligga med avhuggna huvuden inom kort när det händer från de ni vurmar för.

Så du tror på allvar att polisen i framtiden inte kommer kunna bistå med assistans när det handlar om politikers säkerhet??

Sen om hotet mot Jimmie Åkessons säkerhet var reellt eller inte går ju inte att bedöma förrän efteråt. Därför åkte polisen dit, inte för att stävja ett misshandelsförsök på SD:s högsta höns - utan för att ha kontroll över situationen utifall att. Lite knallskott och tumult. Jag frågar igen, är detta en MEGA-nyhet för dig? Det låter nämligen så på dig när du skriver.
Citera
2017-02-06, 10:10
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Nej, du har inte rätt i det du säger. Att prata om ni och du utan några belägg bör du lägga av med. Undra om du alltid debatterar på detta sätt? Bara ett litet tips till framtiden.
Gör det ont att höra sanningen?
Kom med faktiska motargument istället för att tramsa om hur jag lägger fram mina. Dvs om du ens har några.

Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Så du tror på allvar att polisen i framtiden inte kommer kunna bistå med assistans när det handlar om politikers säkerhet??
Nej, bara demonstranternas. Eftersom polismakten urholkas mer och mer samtidigt som kriminaliteten bara ökar och ökar och därav inte kommer ha resurser nog att båda skydda politiker och demonstranter.
Och det är dom i dina egna led som kommer hugga huvudet av dig när dom slutligen går loss.
Ha så kul!

Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Jag frågar igen, är detta en MEGA-nyhet för dig? Det låter nämligen så på dig när du skriver.
Nej, det är bara dina korkade argument som är en "nyhet" för mig. Eller snarare, något jag starkt motsätter mig.
Att du tycker det är okej att störa ordningen är något du får stå för. Men i min bok är det inte okej att kasta knallskott och skrika som ett gäng apor när någon folkvald skall föra tal. Än mindre att bära maskering medans man gör det.

Men det tycker du ju är helt okej så lycka till.
Dags att växa upp pojken.
Citera
2017-02-06, 22:52
  #90
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Gör det ont att höra sanningen?
Kom med faktiska motargument istället för att tramsa om hur jag lägger fram mina. Dvs om du ens har några.

Men hur ska jag kunna lägga fram motbevis när du skriver att du och ni tycker/agerar si och så. Finns ju inget annat att göra än att lägga sig raklång och "hålla med" i det läget, för du lär ju knappast lyssna på mina argument i det fallet.

Om vi väljer att prata om själva händelsen så begicks inget brott, men polisen valde att ta det säkra före det osäkra. Individerna som maskerade sig och kastade knallskott är Radikal-vänster och småkryp! Jag är inte Radikal-vänster utan en vanlig hederlig medborgare som röstar V.

Citat:
Nej, bara demonstranternas. Eftersom polismakten urholkas mer och mer samtidigt som kriminaliteten bara ökar och ökar och därav inte kommer ha resurser nog att båda skydda politiker och demonstranter.
Och det är dom i dina egna led som kommer hugga huvudet av dig när dom slutligen går loss.
Ha så kul!

Den utvecklingen (att polisen får mindre resurser) kan brytas och kommer att göra det. I stället för att spy ur sig vad vi har att vänta oss kan du väl försöka förändra utvecklingen så att vi slipper se det du förutspår. Man kan ju ge mer pengar till polismakten eller utbilda dem bättre, för att ge två exempel.

Citat:
Nej, det är bara dina korkade argument som är en "nyhet" för mig. Eller snarare, något jag starkt motsätter mig.
Att du tycker det är okej att störa ordningen är något du får stå för. Men i min bok är det inte okej att kasta knallskott och skrika som ett gäng apor när någon folkvald skall föra tal. Än mindre att bära maskering medans man gör det.

Men det tycker du ju är helt okej så lycka till.
Dags att växa upp pojken.

Nog förstår jag att du motsätter dig mina argument, för du har ju nämligen redan satt etikett på mig innan du ens fick mina argument presenterade. Jag tycker aldrig att det är okej att kasta knallskott och skrika som apor.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback