Klädkedja, i exempelvis Örebro, Västerås eller Linköping. Man har ju resultat- och personalansvar men är ju som sagt få anställda vilket jag tänker kan dra ned lönen något. Vad tror ni?
Klädkedja, i exempelvis Örebro, Västerås eller Linköping. Man har ju resultat- och personalansvar men är ju som sagt få anställda vilket jag tänker kan dra ned lönen något. Vad tror ni?
Tror det är högt. Har en bekant som bytte från sådant jobb. Vet inte vad hen hade tidigare men den nya lönen var 33' och jag vet att det var ett duktigt kliv upp.
Fast ingen hade väl tagit ett butikschefsjobb för 27k när grundlönen för en butiksanställd med 3 års erfarenhet är 25k? Och det är grundlönen, så med OB skulle man hamna långt över chefens lön isåfall om man jobbar några helger i månaden.
De chefer jag vet lönen för har varit 34k och 35k. Den ena i en bygghandel och den andra en mat-butik. Jag har själv sökt butikschefsjobb och mitt lönekrav har då varit 35k. Och det är bara 3k mer än jag tjänade som vanlig anställd.
På Biltema tjänade butikschefen över 40k och hade en rejäl bonus också.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!