2017-02-01, 00:37
Medlem
Springer på toa varje halvtimma för att jag känner mig kissnödig och så kommer det inget kiss. Känns som att det är något som trycker mot urinblåsan helt enkelt.

Svider inte när jag kissar, så är inte urinvägsinfektion?
Citera
2017-02-01, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Springer på toa varje halvtimma för att jag känner mig kissnödig och så kommer det inget kiss. Känns som att det är något som trycker mot urinblåsan helt enkelt.

Jag vet inte men känns det typ som att det kan krampa i regionen och du får för sig att kissa kommer att lindra?
Citera
2017-02-01, 00:45
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:

Kan ändå vara urinvägsinfektion. Hade det utan att känna nått tills jag blev febrig, hallucinerade och fick ont i njurarna.

Eller kanske kolla om det är en könssjukdom.
Citera
2017-02-01, 01:04
Medlem
Var äter du för mat? Vad dricker du?
Tränar du?
Vad jobbar du med? dvs fel arbetsställning kan skapa problem.
Händer det bara på kvällar?
Kan vara inbillning, ju mer du tänker på de, ju värre blir de.
Citera
2017-02-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Var äter du för mat? Vad dricker du?
Tränar du?
Vad jobbar du med? dvs fel arbetsställning kan skapa problem.
Händer det bara på kvällar?
Kan vara inbillning, ju mer du tänker på de, ju värre blir de.

Äter varierad kost, mycket grönsaker osv.

Ja det känna mest på kvällarna faktiskt!
Citera
2017-02-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Kan ändå vara urinvägsinfektion. Hade det utan att känna nått tills jag blev febrig, hallucinerade och fick ont i njurarna.

Eller kanske kolla om det är en könssjukdom.

Har varit såhär i mer än en vecka så ska kolla upp det på vårdcentralen!
Citera
2017-02-01, 01:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Du har symptom på urinvägsinfektion.
Behöver inte svida.
Beställ tid i morgon.
Citera
2017-02-01, 02:12
Medlem
ElvisFans avatar
Diabetes
Citera
2017-02-01, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Diabetes

Nej. Urinträngningar är inget symtom på diabetes.

Satsar på UVI.
Citera
2017-02-01, 10:02
Medlem
Skurhinkens avatar
Är du man så kan det mycket möjligt vara prostatit, de gångerna jag har haft denna åkomma så har det alltid startat så initialt. Annars som tidigare nämnt: UVI/könssjukdom.
Citera
2017-02-06, 08:25
Medlem
Moondrip83s avatar
Jag har haft liknande issues från och till sedan jag var 26 (man och 33 idag). Konstant springande på toa, dåligt tryck (knappt något alls), otillräcklig tömning etc. I höstas så var det något som sa till mig att faktiskt undersöka detta på riktigt då problemet kom tillbaka (har varit fri från detta en lång, lång tid)

Jag hade dumt nog googlat på alla dess typer av LUTS-problem och hittat allt från prostataförstoring (uteslutet), prostatacancer, urinblåsecancer, prostatit, blåssten, njursten, urinvägsinfektion, STD´s, shy bladder-syndrome, MS(!), urinrörsförtränging med mera... Gissa om hypokondrin slog till.

För några dagar sedan fick jag komma till urologen och svaret hittades via Cystoskopi. En cysta stor som en kastanj precis vid mynnigen/"utblåset" av urinblåsan. Varje gång slutmuskeln/mynningen öppnar sig och blåsan drar ihop sig för att trycka ut allt så dippar den lilla rackaren med ner en liten bit och täpper till för mig. Operation väntar för att punktera den jäkeln. Så kolla upp det du också, det kan säkert vara ett "korkat" men lättfixat problem.
Senast redigerad av Moondrip83 2017-02-06 kl. 08:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in