Jag har haft liknande issues från och till sedan jag var 26 (man och 33 idag). Konstant springande på toa, dåligt tryck (knappt något alls), otillräcklig tömning etc. I höstas så var det något som sa till mig att faktiskt undersöka detta på riktigt då problemet kom tillbaka (har varit fri från detta en lång, lång tid)
Jag hade dumt nog googlat på alla dess typer av LUTS-problem och hittat allt från prostataförstoring (uteslutet), prostatacancer, urinblåsecancer, prostatit, blåssten, njursten, urinvägsinfektion, STD´s, shy bladder-syndrome, MS(!), urinrörsförtränging med mera... Gissa om hypokondrin slog till.
För några dagar sedan fick jag komma till urologen och svaret hittades via Cystoskopi. En cysta stor som en kastanj precis vid mynnigen/"utblåset" av urinblåsan. Varje gång slutmuskeln/mynningen öppnar sig och blåsan drar ihop sig för att trycka ut allt så dippar den lilla rackaren med ner en liten bit och täpper till för mig. Operation väntar för att punktera den jäkeln. Så kolla upp det du också, det kan säkert vara ett "korkat" men lättfixat problem.