2017-02-01, 01:05
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Av bilderna att döma led han ju av grov fetma. Då spelar det ingen roll att han tävlar i styrkelyft. Knappast det som var orsaken. Dessutom hade han inte tävlat på 4 år. Han vägde som mest 180 kg. Krävs ingen raketforskare för att förstå varför han dött.
Citera
2017-02-01, 01:06
Medlem
Torshamns avatar
Konstigt nog brukar återkommande intag av 20 frallor och 12 ägg i kombination med diverse bola, resultera i förstorat hjärta och ibland även död. Måste vara förjävligt farliga frallor det där.
Citera
2017-02-01, 01:24
Medlem
happilappis avatar
Grov fetma, överträning (att pressa 300+kg bänkpress är INTE hälsosamt), säkerligen AAS, och ingen konditionsträning. Perfekt kombo för att dö innan man blir 50 år.
Citera
2017-02-01, 01:27
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femman556
Hur kommer det sig att såpass vältränade killar ofta tycks dö i förtid? Är det deras vikt som gör de så kämpigt för hjärtat trots att dom tränar eller är de olika preparat dom tar som är orsaken?

Han var ju knappast "vältränad" i klassisk bemärkelse. Visst han hade mycket muskler, men mycket fett också - han vägde 200kg!
Citera
2017-02-01, 01:28
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Grov fetma, överträning (att pressa 300+kg bänkpress är INTE hälsosamt), säkerligen AAS, och ingen konditionsträning. Perfekt kombo för att dö innan man blir 50 år.

Det är inget ohälsosamt att press tunga vikter, tvärtom! Men ja AAS och fetma förkortar livet.
Citera
2017-02-01, 01:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle-Kvior
Oj, vad säkra ni verkar. Hur? Jag är inte lika säker.

IPF har väldigt många dopingtester och det är en signifikant skillnad på resultaten i IPF i jämförelse med diverse amerikanska organisationer. Kirill Sarychev har gjort 335 kg raw, vilket är betydligt starkare än Johnnys 346 kg med utrustning. Även knäböj, men framförallt marklyft, är Johnny betydligt svagare i än eliten i de otestade förbunden.

Beror detta på sämre träning och för lite protein? Nä ... Jag tror att skillnaden beror primärt på ... ja, ni vet vad.
Driver du med mig? "Väldigt många dopingtester"? Har du följt elitidrott överhuvudtaget? Och sen styrkelyft av alla idrotter.
Citera
2017-02-01, 01:49
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Det är inget ohälsosamt att press tunga vikter, tvärtom!

Aldrig i livet att det kan vara hälsosamt för en kropp att pressa över 300kg. Köper det inte. "Vanlig" styrketräning är dock positivt. Extremträning är aldrig bra för kroppen.
Citera
2017-02-01, 01:56
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Aldrig i livet att det kan vara hälsosamt för en kropp att pressa över 300kg. Köper det inte. "Vanlig" styrketräning är dock positivt. Extremträning är aldrig bra för kroppen.

Så länge muskler, senor och skelett pallar vikten är det väl inga problem?

Det ohälsosamma är nog snarare drogerna som behövs för att komma dit. Eller den stora kroppsvikten.
Citera
2017-02-01, 02:02
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Han äter fan mer på en dag än jag gör på en vecka och jag väger 120kg.

Misstänker att han förbrände lite mer energi än vad du gör också.... (no offence)
Citera
2017-02-01, 02:14
Medlem
Undrar hur mycket mat han har ätit i sin livstid. Måste kunna föda befolkningen i typ Tchad i ett år iaf.
Citera
2017-02-01, 02:27
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Det var inte allt han åt till frukost, utan detta:
Johnny Wahlqvists VM-diet:

Frukost:

▸1 liter kaffe

▸1 liter mjölk

▸1 liter A-fil

▸2 tallrikar gröt med sylt

▸20 frallor

▸12 ägg

Lunch:

▸4-5 tallrikar från buffébordet (helst thai eller husmanskost)

▸3 tallrikar frukt

Mellanmål:

▸5 kulor glass (päron, romrussin, vanilj, pekannöt/kola, melon)

Middag:

▸1 påse kycklingvingar

Varför dricker man 1 liter kaffe? Nu tycker jag folk ska ta en funderare för att föreställa sig hur mycket 1 liter kaffe är att dricka på samma gång.

Varför sådan överdriven frukost för att sedan äta en minimiddag? Bättre att balansera ut maten över hela dagen.

Citat:
Han äter fan mer på en dag än jag gör på en vecka och jag väger 120kg.

Förvånad att du väger 120kg om du äter sådär lite på en vecka för så överdrivet mycket är det ju inte. Ta bort mackorna som var 20 stycken per dag och halvera antalet ägg så såg det ju ut att vara som vilken alldaglig kost som helst även för en smal person som väger 60-70kg. Folket på forumet som annars ska dissa folk för att äta som kvinnor borde ju kunna bekräfta det.
Citera
2017-02-01, 02:44
Medlem
Stor kista blir det, vem orkar lyfta?

Någon utöver det vanliga, ett original!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in